Yskivät ihmiset, voisitteko jäädä kotiin?
Ja pitää myös ne yskivät lapsenne siellä, kiitos. Joka paikassa vähintään yksi ihminen yskii, oli sitten kyseessä kirkko tai kauppa.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Eikö astmaatikot saa enää kulkea julkisilla paikoilla?
Ei kaikilla voi millään olla astma.
Ap
Jos on yskää jään kotiin. Joskus voi olla kuivuus/astma/allergia jolloin on pakko yskiä vaikka hihaan/liinaan. Pyrin yskimään ulkona.
Ei pysty olemaan viikkoja kotona, korona oli kolme viikkoa sitten ja siitä jäljellä yskä. Yksin kyllä hihaan enkä valtoimenaan ilmaan.
Ois kyllä ihanaa mutta valitettavasta en voi. Influenssasta jäi tällänen kestoyskä mutta pakko se on silti parinviikon kotonaolon jälkeen jatkaa elämää.
Pidän kyllä maskia kaupassa etten säiläytä hysteerikkoja tai riskiryhmäläisiä :)
Kylmästä sisälle siirtyminen, lisää liman eritystä ja voi alkaa yskittämään. Mua alkaa usein bussissa.
En voi
Mulla vi on krooninen yskä
Vuodesta 1997 olen kärsinyt kroonisesta yskästä. Koskaan en tiedä milloin yskänpuuska iskee. Pari vuotta jaksoin käydä lääkärin tutkittavana. Kuulemma joku tulehdus, joka paranee itsestään. No ei ole parantunut, muttei kyllä itseäni enää häiritse hirveesti.
Jännästi väkevä alkoholi hillitsee sitä niin, että aamulla ei yskitä, jos olen illalla nauttinut. Siitä sitten miettimään.
Kun se yskä voi kestää jopa yli kuukauden, muun toipumisen jälkeen. Ei voi jäädä enää töistä kotiin. Terveydenhuollosta ohjeistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yskijät voisi käyttää maskeja, jotta ne hiukan pidättelisi tautien leviämistä.
Hysteerikot voi kulkea ne ffp2 naaparit ti muovipussipäässä.
Sun mielestä on ihan ok yskiä suoraan vaikka sushitiskiin, jossa on pakkaamatonta ruokaa?
minulla on oikeus tehdä yskivällä kehollani mitä haluan, senkin sovinisti lapsivihaaja
Samaa mieltä, edes käsi suu edessä kiitos. Nii sitä vaan unohdettiin koronan jälkeen miten sairastetaan tartuttamatta muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yskijät voisi käyttää maskeja, jotta ne hiukan pidättelisi tautien leviämistä.
Sun mielestä on ihan ok yskiä suoraan vaikka sushitiskiin, jossa on pakkaamatonta ruokaa?
Näinhän tuossa sanottiin, kun hysteerikko ei voi käyttää itse ffp2:sta niin tietenkin jokainen yskii kurkkusuorana päin näköä ja ruokatiskeihin.
Vain harva yskijä on tartuttavasti kipeä. Ap on yliherkistynyt yskimisen äänelle, joka triggeröi hänessä hallitsemattoman pelon tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Kun se yskä voi kestää jopa yli kuukauden, muun toipumisen jälkeen. Ei voi jäädä enää töistä kotiin. Terveydenhuollosta ohjeistus.
Yli kuukauden? Hah.
Mun (tällä kertaa koronan jälkeinen) yskä on nyt kestänyt kaksi ja puoli kuukautta, eikä ole hellittämässä.
Sitä edellinen pienen nuhan jälkeinen yskä kesti 2 vuotta ja neljä kuukautta. Tosin siihen varmaan oli osasyynä se, että asuin osan tuosta ajasta englannissa, homeisten lattiamattojen luvatussa maassa.
Lääkärit tarjoaa tähän aina astmalääkkeitä, mutta ei niistä mitään oikeaa apua ole.
Mulla on närästystä joka ärsyyntyy aika ajoin ja yskin
Minäkin olen sitä mieltä, että jos on pakko kulkea yskivänä ja köhivänä muiden ihmisten keskellä, niin maski naamalle. En halua turhia tartuntoja - en edes sitä niin sanottua normiflunssaa, jonka sairastamista jotkut tuntuvat pitävän suorastaan kansalaisvelvollisuutena. En myöskään halua siirtää tartuntoja eteenpäin. Maskittomuus kuuluu menneisyyteen - moderni aikaansa seuraava vastuullinen ihminen käyttää maskia.
Tuommoiset ap:n tapaiset hysteerikot on kyllä rasittavia. Oikeasti häiriintynyttä ettei enää nykyään saa elää normaalisti julkisilla paikoilla vaan heti joka yskähdyksestä joku paheksuu. Terveyskeskuksen aulassakin joku mulkoilee jos vie yskivän lapsen korvatulehduksen takia vastaanotolle...
Sillä ei ole mitään merkitystä enää vaikka oksennettaisiin limaa toistemme päälle. Kohta tuo kinkit tänne sellaisen variantin että repeää jokaisen anus.