Mikä juttu tämä on, kun miehen jotkut kaverit ovat ilkeitä minulle ensi kertaa tavatessa?
Olen jo vähän yli 40 ja ollut muutamassa vakituisessa parisuhteessa elämäni aikana, nykyisessä liitossa olen siis edelleen. Olen rauhallinen, ystävällinen ja käsittääkseni mukava tavallinen ihminen. Koulutettu, jos sillä nyt on jotain väliä.
Jokaisessa parisuhteessa on minulle käynyt niin, että joku miehen (tai silloisen miesystävän/poikaystävän) kavereista alkaa ihan tyhjästä kettuilemaan minulle tai siis puhuu avoimen ilkeästi minulle. Vaikka en edes tunne henkilöä hyvin itse vaan tapaan ensimmäistä kertaa tai ensimmäisiä kertoja. Ja olen siis itse ollut aivan asiallinen aina kaikkia kohtaan.
Mikä ihmeen juttu tämä on? On jäänyt vaivaamaan mieltä.
Kommentit (70)
Seuraavalla kerralla kysy, miksi puhut noin ilkeästi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Oletko enemmän kouluja käynyt? Jotkut miehet pitävät kouluja käyneitä naisia vain kirjaviisaina ja besserwissereinä, ja oman mielikuvansa vuoksi he eivät voi sietää korkeasti koulutettuja naisia.
Olen valmistunut yliopistosta maisteriksi, kuten myös nykyinen mieheni ja aiemmat poika/miesystäväni ja suurin osa heidän kaveripiiristä. Näiden kettuilijoiden koulutustaustaa en tiedä muista paitsi yksi oli itseoppinut mutta menestyvä koodari. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko enemmän kouluja käynyt? Jotkut miehet pitävät kouluja käyneitä naisia vain kirjaviisaina ja besserwissereinä, ja oman mielikuvansa vuoksi he eivät voi sietää korkeasti koulutettuja naisia.
En ole ap, mutta olen hämmästyksekseni törmännyt tällaisiin miehiin. En ole edes korkealle kouluttautunut, mutta heti kun kävi ilmi, että luen paljon kirjoja niin se oli kuin olisi näyttänyt näille miehille keskaria. Juurikin tuo asenne, että luuletkos olevasi jotain, vai häh?! (;)
Naiset eivät vaan ymmärrä ystävällistä kettuilua.
olet erityisherkkä autisti, joka ei ymmärrä normaalia keskustelua ja huumoria
Vierailija kirjoitti:
mistä tai mitä se sanoo? ulkonäöstä,mistä? jotkut voi olla vaan tilannetajuttomia ja laukoa vaikka mitä,omaa huumoria? ei kai nyt kaikki voi olla ilkeitä,varsinkaan ihmistä kohtaan,jota ei tunne? ehkä käsität jotain väärin? jotkut ihmiset ovat tosi herkkähipiäisiä ja ottavat kaikki sanomiset itseensä,mutta on tietysti junttejakin,jotka puhuvat mitä sattuu
En käsitä väärin enkä ole herkkähipiäinen. Ja kyseessä ei ole kaikki vaan muutama. Suurin osa kumppanieni kavereista on ollut mukavia minua kohtaan. Jäänyt vain vaivaamaan mieltä tämä, kun jokaisessa parisuhteessa toistunut sama, että ihan yllättäen joku yksittäinen miehen kaveri tai etäisempi kaveri alkaa ihan tyhjästä ensi kohtaamisella kettuilemaan minulle. Itselläni on laaja tuttavapiiri työn ja opintojen kautta, enkä ole niissä piireissä koskaan vastaavaa kohdannut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mieskaveripiirissä on ollut pelkoa, että uusi naisystävä vie kaverin mennessään, eikä miestä enää näy yhteisissä harrastuksissa tms. ajanvietossa? Monet kaveripiirit voivat myös olla sillä tavalla vähän sisäänpäinlämpiäviä, ettei niissä katsota uusia porukkaan tulevia hyvällä. Ovatko nämä ihmiset olleet sinulle ikäviä vielä myöhemminkin, vai vain alussa?
Myöhemminkin, mutta kyseessä on tyypit, joita en ole tavannut usein, koska eivät ole olleet kenenkään kumppanini läheisiä ystäviä vaan enemmän sellaisia vanhoja tuttuja tai jonkun ison porukan tyyppejä, siis vaikka kaverin kavereita tms. Ap
Ehkä ne nyt vaan on vi*tumaisia tai k*sipäisiä tyyppejä sinusta riippumatta? Jostain syystä niitä kuitenkin kutsutaan sinne tänne. Jos muutatte yhteen, niin kannattaa ensin selvittää, miten läheisiä nämä rasitteet on, että haluatko niitä kotiisi?
Veikkaan, että taustalla on joku heidän tekemänsä olettamus sinusta, jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Töissä yhdeltä mieheltä tuli jatkuvasti pientä piikkiä ja vittuilua ja ihmettelin, että mikä ihme tyyppiä oikein vaivaa. Myöhemmin tajusin sen kommenteista, että se luuli minua ulkomaalaiseksi (mikä ei pidä paikkansa) ja siitä sitten nähtävästi kumpusi kummalliset vittuilut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta olen hämmästyksekseni törmännyt tällaisiin miehiin. En ole edes korkealle kouluttautunut, mutta heti kun kävi ilmi, että luen paljon kirjoja niin se oli kuin olisi näyttänyt näille miehille keskaria. Juurikin tuo asenne, että luuletkos olevasi jotain, vai häh?! (;)
niin ja sellainen mies haluaisi ehkä itse olla enemmän kouluja käynyt,mutta ei ole jostain syystä käynyt,niin häntä harmittaa..miehissä on mielestäni enemmän näitä kadeja kuin naisissa..
Ehkä yrittävät olla jotenkin erikoisella tavalla "cool" uuden naisen seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mieskaveripiirissä on ollut pelkoa, että uusi naisystävä vie kaverin mennessään, eikä miestä enää näy yhteisissä harrastuksissa tms. ajanvietossa? Monet kaveripiirit voivat myös olla sillä tavalla vähän sisäänpäinlämpiäviä, ettei niissä katsota uusia porukkaan tulevia hyvällä. Ovatko nämä ihmiset olleet sinulle ikäviä vielä myöhemminkin, vai vain alussa?
Myöhemminkin, mutta kyseessä on tyypit, joita en ole tavannut usein, koska eivät ole olleet kenenkään kumppanini läheisiä ystäviä vaan enemmän sellaisia vanhoja tuttuja tai jonkun ison porukan tyyppejä, siis vaikka kaverin kavereita tms. Ap
Ehkä ne nyt vaan on vi*tumaisia tai k*sipäisiä tyyppejä sinusta riippumatta? Jostain syystä niitä kuitenkin kutsutaan sinne tänne. Jos muutatte yhteen, niin kannattaa ensin selvittää, miten läheisiä nämä rasitteet on, että haluatko niitä kotiisi?
Voi hyvin olla, että ovat vain yleisesti kettumaisoa tyyppejä. Kukaan miesystävistäni ei kuitenkaan ole ollut, enkä ymmärrä miksi kukaan pitäisi kaveripiirissään kettumaisia tyyppejä. Ap
Miehelläsi on ilmeisen huono kaverimaku. Minun on mahdotonta kuvitella, että joku ystäväni tai tuttavani pottuilisi puolisolleni.
Kateellisia siitä että kaverilla on vakireikä mutta itsellä ei.
-mies
Eiköhän tuo ilkeily ole vain omassa päässäsi.
Luultavimmin kyse on voinut olla huumorista, mutta et ymmärrä; varsin yleistä.
Anders kirjoitti:
Miehelläsi on ilmeisen huono kaverimaku. Minun on mahdotonta kuvitella, että joku ystäväni tai tuttavani pottuilisi puolisolleni.
Kyse on neljästä eri miesystävästä, jotka minulla on ollut ikävuodesta 25 ylöspäin ja nyt olen siis nelikymppinen. Viimeisin tällainen kettuilija on nykyisen avomieheni työkaveri, jonka kanssa on yhteyksissä välillä myös vapaa-ajalla.
Yhteistä näissä kaikissa on myös se, että kumppanini ei ole ollut läsnä niissä kettuilutilanteissa vaan vaikka vastannut silloin puheluun tai käynyt vessassa tms. Eli en tiedä pystyykö hekään kuvittelemaan, että heidän kaverit heidän selän takana kettuilee heidän puolisolle.
Ap
Kateus. Naisettomuus on heille kipeä asia ja halutaan olla sinulle ilkeä, painaa alas. Siksi että olette onnellinen pari ja ette kumpikaan ole enää yksin. Tulet myös vaikeuttamaan heidän vapaa-ajan viettoa kun miestä viedään. Kaveri on heille ns hyvä tyyppi ja tilanteen vaikeus puretaan sinuun. Jos olet nätti niin olet ainakin tyhjäpää tai työpaikkasi on menossa konkurssiin tai jotain.
Miten miehesi on selittänyt asian? Oma isäni on joskus tahallaan juottanut vävyehdokkaalle juomia ja sitten alkanut ärsyttämään. Tiesin heti, että hän testaa miehen, että alkaako vävyehdokas käymään päälle eli onko rähinäryyppääjä. Sellaista ei saa omalle tyttärelle tulla puolisoksi. Aika noloa mielestäni, enkä sitten ole vienytkään miesystäviäni kotiin ärsytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ilkeily ole vain omassa päässäsi.
Luultavimmin kyse on voinut olla huumorista, mutta et ymmärrä; varsin yleistä.
Ei ole vain omassa päässäni, olen sen verran paljon elämää nähnyt, että tunnistan kyllä kettuilun ja ilkeyden. Onneksi sellaiset ihmiset on harvassa.
Onko sinusta huumoria sellainen, josta toiselle tulee erittäin ikävä olo?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Anders kirjoitti:
Kyse on neljästä eri miesystävästä, jotka minulla on ollut ikävuodesta 25 ylöspäin ja nyt olen siis nelikymppinen. Viimeisin tällainen kettuilija on nykyisen avomieheni työkaveri, jonka kanssa on yhteyksissä välillä myös vapaa-ajalla.
Yhteistä näissä kaikissa on myös se, että kumppanini ei ole ollut läsnä niissä kettuilutilanteissa vaan vaikka vastannut silloin puheluun tai käynyt vessassa tms. Eli en tiedä pystyykö hekään kuvittelemaan, että heidän kaverit heidän selän takana kettuilee heidän puolisolle.
Ap
No en jaksais välittää tai sanoisin jotain takaisin...eipä kai tuosta kannata välittää,mitä joku laukoo tai sanoisin miehellenikin kyllä jos olis jotain,mikä jäis vaivaamaan