Aikuinen mies nauttii kinaamisesta
Mistä johtuu, että aikuinen ihminen parisuhteessa haluaa kinaamalla kinata? Siis oikein selvästi nauttii siitä, että heittäytyy mahdollisimman hankalaksi ja saa toisen ihmisen hermorimahduksen partaalle. On kuin 5-vuotias, joka kiukuttelee ja tekee hänelle oikeasti merkityksettömistä asioista ongelmia vain toista osapuolta kiusatakseen? Voiko kyseessä olla persoonallisuus häiriö? Itse en jaksaisi aikuiselta ihmiseltä tällaista käytöstä ja tämä on johtanut jopa siihen että harkitsen eroa. On todella uuvuttavaa minulle, hänelle ilmeisesti viihdettä.
Kommentit (33)
Voi ei. Se on ärsyttävää. Minun mies samanlainen. Voi vee että ottaa kalloon. Jotkut ne haluaa aina olla oikeassa.
Vakiovastaus: Ei ole väliä syillä miksi tekee noin, eikä sinun asiasi ole niitä miettiä.
Sinun asiasi on keskustella ongelmasta asiallisesti häne kanssaan ja kertoa selväsanaisesti hänelle, miten hänen käytöksensä saa sinut harkitsemaan eroa ja pyytää ystävällisesti mutta jämäkästi, että hän lopettaa kinaamisen.
Sitten jos/kun muutosta ei tule, joudut päättämään eroatko tuon takia vai hyväksytkö että yhteiselämänne tulee olemaan rasittavaa kinaamista hamaan loppuun asti.
Eipä kestä.
t. kaiken nähneet mammat
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Se on ärsyttävää. Minun mies samanlainen. Voi vee että ottaa kalloon. Jotkut ne haluaa aina olla oikeassa.
Miesvauva on valinta
Eikös tuossa saattanut olla joku adrenaliini vai mikä lie reaktio purkaus aivoissa joka tuo jotain mielihyvää räjähdyksen jälkeen. Tai saattaa olla pätemisen halukin kun pakottaa uhkaavana ja vihaisena toisen johonkin mielen tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vakiovastaus: Ei ole väliä syillä miksi tekee noin, eikä sinun asiasi ole niitä miettiä.
Sinun asiasi on keskustella ongelmasta asiallisesti häne kanssaan ja kertoa selväsanaisesti hänelle, miten hänen käytöksensä saa sinut harkitsemaan eroa ja pyytää ystävällisesti mutta jämäkästi, että hän lopettaa kinaamisen.
Sitten jos/kun muutosta ei tule, joudut päättämään eroatko tuon takia vai hyväksytkö että yhteiselämänne tulee olemaan rasittavaa kinaamista hamaan loppuun asti.
Eipä kestä.
t. kaiken nähneet mammat
Aivan. Ongelma taitaa olla siinä, etten ole hyväksynyt loppuelämän olevan tällaista, enkä hyväksynyt ajatusta erosta tällaisen asian vuoksi minkä luulisi olevan korjattavissa. Mutta eipä taida olla. Olen kyllä asian ottanut puheeksi, mutta tuntuu hänen oikein nauttivan siitäkin että saa minussa aikaan sellaisen tunnereaktiot, että harkitsen eroa.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuossa saattanut olla joku adrenaliini vai mikä lie reaktio purkaus aivoissa joka tuo jotain mielihyvää räjähdyksen jälkeen. Tai saattaa olla pätemisen halukin kun pakottaa uhkaavana ja vihaisena toisen johonkin mielen tilaan.
Miehet itse luo m.vihaa. Naisen toivotaan hymyilevän ja antavan. Kritiikki piirretään liitutaululle hymiöinä. Maanantain kohdalle laitetaan suruhymiö luudan kera. Mies ymmärtää pehmeästi mokaneensa maanantain siivousvuoron ottamatta opiksi. Sama ensiviikolla.
Eroa. Ei se lopu koskaan. Riippuu tietenkin yrittääkö toinen pakottaa johonkin vai onko hän itse hyökkäävä osapuoli, intokinaaja. Huomasin joskus että äitini ja hänen siskonsa pitävät kinaamisesta, ovat ikänsä sitä harjoitelleet. Itse koin sen todella rasittavaksi. Hyökkäävä tyyli tuntui olevan ja sitten kukaan osapuoli ei tajua mitä toinen sanoo.
Oletkohan exäni kanssa? Ei se muutu siitä paremmaksi, menee vain pahempaan suuntaan.
Munkin ex oli tuollainen. En jaksanut.
Narsistit tekevät tuota. Ovat jääneet tunnetasolla jumiin lapsen tasolle.
Katso youtubesta kanavat Mental Healness ja Raw Motivations, kuulostaako yhtään tutulta.
Isä, narsisti, teki tuota äidille.
Näihin suhtaudutaan kuin kiukuttelevaan lapseen eli älä reagoi. Miehen kasvatus menee hyvin pitkälle kuin lapsen ja koiran kasvatus: annetaan palkinto vain hyvästä käytöksestä, jotta vahvistetaan sitä hyvää..
Tiedän kyllä kuinka v* tun vaikeaa on ohittaa negatiivinen käytös olankohautuksella, mutta tämä onkin pitkä taistelu.
Yllättävän moni näyttää nauttivan siitä, kun katselee tätäkin palstaa.
Olet ap sellanen tiukkapipo tai muuten jotenkin kummallinen tyyppi, että mies ihan ärsyttääkseen, halua tinkailla ja kinata sinun kanssa.
Ja miten pärjäät siinä kinaamisessa?
Osaatko antaa samalla tavalla takaisin, vai oletko niin tyhmä, ettet pysty samaan argumentointiin kuin mies.
Tai osaatko pitää suusi kiinni, ettei mies saa sinusta kinaamis kaveria?
Mies voi ärsyttää myös varta vasiten, että saa sinut hermostimaan ja suuttumaan.
Koska hän jo lopen kyllästynyt sinuun ja elämiseen kanssasi.
Kun mies saa naisen huutamaan ja suuttumaan, hän lähtee ulos.
Mikä tarkoittaa sitä, että menee todellisuudessa sen toisen naisen luo.
Tavallaan muka luvalla, kun kotona ei jaksa katsella ja kuunnella huutavaa akkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kestä.
t. kaiken nähneet mammat
Aivan. Ongelma taitaa olla siinä, etten ole hyväksynyt loppuelämän olevan tällaista, enkä hyväksynyt ajatusta erosta tällaisen asian vuoksi minkä luulisi olevan korjattavissa. Mutta eipä taida olla. Olen kyllä asian ottanut puheeksi, mutta tuntuu hänen oikein nauttivan siitäkin että saa minussa aikaan sellaisen tunnereaktiot, että harkitsen eroa.
-Ap
Tietenkin nauttii.
Kun itseasuassa mies haluaakin erota, mutta ei kykyne sitä suoraan sinulle sanomaan.
Odottaa että sinä teet aloitteen erosta.
Tuollaista paska suhdetta ei kannata jatkaa, ellei sitten ole täysin pakko esim. lapset vielä niin pieniä etteivät osaa käsitellä vanhempien eroa.
Kuulostaa pers. häiriöltä. Voi myös olla, ettei tee sitä tiedostaen, mutta sairas on silti.