Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostavatko suomalaiset käsintehtyjä tuotteita?

Sukkapuikko
01.01.2023 |

Pidän kaikenlaisten käsitöiden tekemisestä ja teen usein itselleni vaatteita. Välillä syystä tai toisesta joitain ei tule pidettyä ja mielessä on käynyt niiden myyminen. Mutta jos esim neuleen lankoihin on mennyt lähemmäs 20e, ei ihan tee mieli myydä sitä parilla kympillä. Usein nään kirppareilla ja netissä käsintehdyt kuitenkin aika halvalla niin mietityttää että eikö niistä makseta enempää? Itse kuitenkin teen siistiä jälkeä ja hyvistä materiaaleista. Esim. etsyssä on usein vastaavanlaisia korkeaan hintaan ja kyllä niitä näyttää ihmiset ostavan. Olenko ymmärtänyt ihan väärin vai eivätkö suomalaiset oikeasti halua maksaa käsintehdyistä tuotteista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostavat kyllä, mutta eivät halua maksaa siitä yhtään kiinalaista sarjatuotantoa enempää.

Vierailija
2/9 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostavat kyllä, mutta eivät halua maksaa siitä yhtään kiinalaista sarjatuotantoa enempää.

tai moni muukin lisäkseni varmasti haluaisi, mutta ei vain ole varaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla sukulaiset kutoo jatkuvasti, jolloin ei näe lahjan arvoa. Itse ostin joulutorilta useammat sukat lahjaksi 30-45e/kpl, koska en osaa kutoa. Halvalla nuokin menee.

Vierailija
4/9 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne käsityöt on tekijän mielestä hienompia kuin muiden. Lisäksi tekijöitä on paljon, mikä hinaa hintoja alas. Kannattaa varmaan miettiä voisiko tehdä jotain erilaista, millä erottua joukosta. Pelkät muodottomat villapaidat ei oikein myy, kun kaupasta saa saman halvemmalla ja vielä oikean kokoisena.

Vierailija
5/9 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset olettavat, että kaikki tuotteet on kiinalaisen ja pakistanilaisen halpatavaran hinnoissa eli kun kangas maksaa 25 e/m ja teet siitä T-paidan, niin se pitää myydä 3 eurolla. Jos haluat enemmän, olet ahne riistäjä.

Vierailija
6/9 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ne käsityöt on tekijän mielestä hienompia kuin muiden. Lisäksi tekijöitä on paljon, mikä hinaa hintoja alas. Kannattaa varmaan miettiä voisiko tehdä jotain erilaista, millä erottua joukosta. Pelkät muodottomat villapaidat ei oikein myy, kun kaupasta saa saman halvemmalla ja vielä oikean kokoisena.

Ne mummojen tekemät merkkivillamyssyt maksaa jotain 80 e, kun minä teen samanlaisen, niin siitä ei maksa kukaan, vaikka olen neulonut jo 50 vuotta kaikenlaista. Merkki maksaa, ei laatu.

Vierailija
7/9 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kehuja muiltakin, joten siitä päätellen ei ole vain omasta mielestäni hienoja. En myöskään tee ihan perus villapaitoja, sen ymmärrän että niistä ei välttämättä haluta maksaa. Ehkä pitää vaan kokeilla onnistaako, mutta tuntuu että ihme olisi jos osuisi oikea ostaja kohdalle. Ehkä ulkomaalaiset arvostaa enemmän sitä että on uniikkeja tuotteita joita ei muilla ole, suomalaiset taas sitten arvostaa enemmän merkkituotteita (marimekko jne)?

Vierailija
8/9 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkapuikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kehuja muiltakin, joten siitä päätellen ei ole vain omasta mielestäni hienoja. En myöskään tee ihan perus villapaitoja, sen ymmärrän että niistä ei välttämättä haluta maksaa. Ehkä pitää vaan kokeilla onnistaako, mutta tuntuu että ihme olisi jos osuisi oikea ostaja kohdalle. Ehkä ulkomaalaiset arvostaa enemmän sitä että on uniikkeja tuotteita joita ei muilla ole, suomalaiset taas sitten arvostaa enemmän merkkituotteita (marimekko jne)?

Eihän siinä mitään menetä jos pienesti kokeilee! Minä itse olisin valmis maksamaan vaatteista ja asusteista jotka olisi juuri toiveideni ja mittojen mukaan minulle tehtyjä :)

Vierailija
9/9 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät arvosta, kannattaa siis suunnata muille markkinoille. esim. se etsy.