Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kaveria, jonka kanssa ei pysty sopimaan mitään?

Vierailija
01.05.2026 |

Ei siis pysty sopimaan, että tavataan rautatieaseman kiskalla lauantaina klo 12. Ei pysty sopimaan, että milloin hän soittaa tärkeästä asiasta. Ei pysty sopimaan mitään muutakaan.

Jo lapsi pystyy sopimaan tuollaiset asiat. Ihan uskomatonta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki ne on olleet tuollaisia, ettei ainakaan mun kanssa ole voinut sopia mitään vaan katellaan ja palataan ja miksei jos ei tule mitään muuta..

Vierailija
2/11 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaisia kavereita, mutta itse teen juuri noin, jos joku minulle täysin turha tuttu haluaa inttämällä sopia tapaamista. Jos sanon ei, se ei kelpaa, joten välttelen ja selittelen, että katsotaan.

Kyse ei ole siitä sopijasta, kyse on sinusta, jonka kanssa ei haluta tehdä sitä, mitä sinä vaadit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuollaisia kavereita, mutta itse teen juuri noin, jos joku minulle täysin turha tuttu haluaa inttämällä sopia tapaamista. Jos sanon ei, se ei kelpaa, joten välttelen ja selittelen, että katsotaan.

Kyse ei ole siitä sopijasta, kyse on sinusta, jonka kanssa ei haluta tehdä sitä, mitä sinä vaadit.

Ok, no teen sitten omat johtopäätökseni. Kumma kun muiden kanssa kestää 2 min sopia. Ap

Vierailija
4/11 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kanssa ei voi sopia mitään. Kiputauti. Ymmärrän sen olevan kaverillekin kuormittavaa ja sosialisoin aika paljon online.

Vierailija
5/11 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska kaverini ovat miehiä.

Vierailija
6/11 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks ADHD-tyyppi, siihen voi luottaa ettei voi luottaa ollenkaan...

Vierailija
7/11 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri teki sitä että oltiin porukalla sopineet tapaavamme johonkin tiettyyn aikaan niin heittäytyi aina sellaiseksi että "mun on pakko käydä ensin lenkillä" tai jotain vastaavaa ei-aikataulutettua menoa juuri ennen tätä meidän tapaamista joka sitten myöhästyi reippaasti tämän kaverin omien menojen takia. 

Miksi ne piti siihen samaan päivään/aikaan ympätä? Ihminen jolla oli kyllä vapaa-aikaa ihan reilusti muutenkin.

Vierailija
8/11 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri teki sitä että oltiin porukalla sopineet tapaavamme johonkin tiettyyn aikaan niin heittäytyi aina sellaiseksi että "mun on pakko käydä ensin lenkillä" tai jotain vastaavaa ei-aikataulutettua menoa juuri ennen tätä meidän tapaamista joka sitten myöhästyi reippaasti tämän kaverin omien menojen takia. 

Miksi ne piti siihen samaan päivään/aikaan ympätä? Ihminen jolla oli kyllä vapaa-aikaa ihan reilusti muutenkin.

Varmaan feidasitte hänet kaveriporukasta aika äkkiä.

Vierailija
9/11 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää. En jaksanut sitä säätämistä, nykyään nähdään ainoastaan porukkatapaamisissa jonne on ihan sama tuleeko hän tai milloin tulee. 

Lohduttaa vähän ajatus, että kyse ei ollut siitä että tyyppi ei kunnioittanut minun aikaani, vaan oli samanlainen ihan kaikkien kanssa. Sillä on vaikeuksia myös esimerkiksi lääkäriaikojen kanssa (saattaa pokkana kävellä paikalle klo 10 ja sanoa että oli varattu aika klo 15 mutta hän olis täällä nyt ja sitten hämmästellä että miten niin ei voi ottaa vastaan nyt ja kieltäytyä tulemasta uudelleen klo 15), työhaastattelujen kanssa (myöhästely, tyypillisesti lähtee kotoa liikkumaan silloin kun pitäisi olla jo paikalla). 

Aluksi tuo tietenkin loukkasi, ja sitten aloin yksinkertaisesti tekemään niin että olin paikalla sovittuna aikana, odotin 15 min yli sen ja lähdin pois. En tiedottanut poistumisestani vaikka toinen lähetteli viestejä miten oli "matkalla", "kohta siellä" jne. Saapui sitten hölmistyneenä siihen että en ollut odottelemassa tuntia sovitusta ajasta. En suostu ottamaan stressiä toisen elämänhallinnan puutteesta tai antaa sen vaikuttaa enää itseeni. 

Joitain rajoja on pitänyt vetää: en suostu esimerkiksi mihinkään "yhteislahjaan" jossa minä ostan lahjan ja hän ja muut tilittävät osuutensa minulle. Hän ei tule koskaan maksamaan osuuttaan. En suostu järjestämään mitään mikä voi epäonnistua siksi, että hän ei ole paikalla kun pitää tai ei pysty toimimaan sovitulla tavalla. 

Vierailija
10/11 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan mieleen jokainen sisaruksistani. Ja sitten, jos jotain on saatu sovittua, niin on aina hirveä kiire poistua. Aina on jokin muu tärkeämpi juttu, joka ei saa odottaa yhtään.

Vierailija
11/11 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan feidasitte hänet kaveriporukasta aika äkkiä.

Hän oli lapsuudenkaveri jolla ei ennen ollut tällaista ongelmaa vaan vasta vanhemmiten. Kirjoitin menneessä muodossa joka ilmaisee ettemme ole enää vuosiin tavanneet 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi