Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri 19 täyttänyt tyttäreni lähtee reppureissaamaan Aasiaan kuukausiksi.

Vierailija
01.01.2023 |

Olenko mä hysteerinen ja ripustautuva äiti, kun asia pelottaa ja ahdistaakin mua?
Onhan se toki aikuinen ja omilla rahoillaan lähtee, mutta huolestuttaa hulluna hänen kiltteytensä ja naiiviuutensa yksin tuolla isossa pahassa maailmassa.
Ihanaa tietysti on, että on mahdollisuus sellaiseen irtiottoon vielä, kun ei ole lapsia ja lainanlyhennyksiä esteenä ja iloitsen rohkeudestaan lähteä yksin reissuun, mutta valehtelisin jos väittäisin, että sydämeni ei ole huolesta syrjällään.
Onko teistä äidin ok tuntea näin?

Kommentit (188)

Vierailija
61/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että tuon ikäinen yksin liikkuva tyttö on erittäin hyvä kohde pahantahtoisille ihmisille. Yksin tuollaisille reissuille ei kenenkään pidä koskaan lähteä. Suomessa ja melkeinpä koko Euroopassa voi reppureissailla turvallisin mielin, mutta muualla meno onkin jo paljon pahempaa.

Jos tuollaiselle reissulle haluaa väkisin lähteä niin aivan ehdottomasti joku miespuoleinen henkilö mukaan ja mieluiten sellainen joka ei näytä enää pojalta. Mies matkassa on kuitenkin jo pieni "pelote" rikollisille ihan jo sen takia, että miehet ovat normaalisti luonnostaan naisia fyysisesti vahvempia.

Kannattaa luetuttaa sille tytölle esimerkiksi Lisanne Froonista ja Kris Kremersistä jotka reppureissailivat pitkin maailmaa ja katosivat Panamassa, tai kyllä heistä jotain jäänteitä löytyi, mutta kukaan ei tiedä, tai ainakaan kukaan ei ole julkisuuteen kertonut, mitä heille tapahtui. Jotain hämärää heidän katomaiseensa kuitenkin varmasti liittyy.

Vierailija
62/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin? Olisi kyllä parempi lähteä tuossa iässä reissuun vaikka löyhässä porukassa, kunhan joku ikään kuin suojaisi selustaa ja mm. vahtisi juomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin äiti on tuollainen ja ihan mukavat lomat Euroopassa turvallisissa kohteissa ja laivalla ystävän kanssa menivät pilalle syyllistämisen ja pelottelun takia. Olen lukenut ja katsonut dokumentteja ihmiskaspasta enemmän kuin hän ja  väitän että hän on naivimpi kuin minä elämän suhteen. Nyt vielä keski-ikää lähentyvänä haluaisin ehkä käydäkkin jossain, mutta olen neljän seinän sisällä kun huomasin että se on helpompaa kuin tehdä hänelle tiliä ja hän on varmaan tyytyväinen. Oikeasti kukaan muu kuin kahlitsevat vanhemmat omistava ihminen ei voi tajuta. Kun laitoin yhteydenpidon minimiin, elämänlaatu parantui huomattavasti. Kuitenkin menee vuosia kasvaa ihmisenä ja löytää oma persoonasa.

Lomakohteissa käynti on kuitenkin aivan eri asia kuin reissailla ympäri maailmaa ties missä.

Vierailija
64/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne raiskaa. Pitäisi olla edes vähän nätti.

Vierailija
65/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse entinen sotaturisti ja jos minulla olisi lapsi joka tekisi saman kuin minä, saisin sydärin.

Vierailija
66/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsella voi olla niin paljon rahaa? Ja miten niin vielä kun ei ole lapsia, eihän ihmisiä mahdu maailmaan enempää.

Googlaa, mitä tarkoittaa ansiotyö. Se on sellainen juttu, jota tekemällä saa rahaa. 

Vierailija
67/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsella voi olla niin paljon rahaa? Ja miten niin vielä kun ei ole lapsia, eihän ihmisiä mahdu maailmaan enempää.

Googlaa, mitä tarkoittaa ansiotyö. Se on sellainen juttu, jota tekemällä saa rahaa. 

Ja jota ei saa ilman koulutusta.

Vierailija
68/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilattiin sitä 70-luvullakin eikä mammat itkeneet perään.

Vierailija
69/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin äiti on tuollainen ja ihan mukavat lomat Euroopassa turvallisissa kohteissa ja laivalla ystävän kanssa menivät pilalle syyllistämisen ja pelottelun takia. Olen lukenut ja katsonut dokumentteja ihmiskaspasta enemmän kuin hän ja  väitän että hän on naivimpi kuin minä elämän suhteen. Nyt vielä keski-ikää lähentyvänä haluaisin ehkä käydäkkin jossain, mutta olen neljän seinän sisällä kun huomasin että se on helpompaa kuin tehdä hänelle tiliä ja hän on varmaan tyytyväinen. Oikeasti kukaan muu kuin kahlitsevat vanhemmat omistava ihminen ei voi tajuta. Kun laitoin yhteydenpidon minimiin, elämänlaatu parantui huomattavasti. Kuitenkin menee vuosia kasvaa ihmisenä ja löytää oma persoonasa.

Lomakohteissa käynti on kuitenkin aivan eri asia kuin reissailla ympäri maailmaa ties missä.

Totta. Lomakohteissa on tylsää eikä siellä opi mitään. Sen sijaan reissailemalla omin päin oppii paljonkin eikä jumahda av-mammaksi, jonka päivän kohokohta on kun naapuri putsaa lumet autosta. 

t. eri

Vierailija
70/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Itse lähdin lukion jälkeen Yhdysvaltoihin. Siskoni droppasi tunnnelman joka kerta, kun lähetin onnellisia kuulumisia. Näki piruja seinillä kaikkialla ja syötti epäilyksiä. Olen kiitollinen, että kuuntelin itseäni ja uskalsin elää.

Serkkuni, nuori nainen, lähti reppureissaamaan Goalle. Hänet raiskattiin ja murhattiin. Niinkin voi käydä, mutta eiköhän tyttösi sen tiedä.

Vierailija
71/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jota ei saa ilman koulutusta.

Tuohan ei pidä paikkaansa. Ja 19-vuotias nyt on helposti ehtinyt suorittaa itselleen ammattitutkinnon. Jopa kaksi, jos on ollut ripeä. 

Vierailija
72/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätöistä koskaan kuullut? Itse rahoitin niillä reilimatkani.

N33

Vierailija
73/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että olen itse elänyt hurjan nuoruuden enkä päästäisi 19-v yksin Aasiaan.

Vierailija
74/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa YKSIN.

Kaverin kanssa ok. Järkyttävää.

Vierailija
75/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on mammat eläneet suojattua elämää, kun yksin matkustaminen on noin iso juttu. Itse matkustin ensimmäisen kerran yksin 16-vuotiaana. Mammat saisivat paskahalvauksen, jos tietäisivät mitä kaikkea silläkin reissulla tapahtui. Oikeasti ei tapahtunut mitään pahaa. 

Vierailija
76/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehota tytärtäsi lukemaan Jodelin Rikosjuoruja, Murha-infoa ja Ylilautaa niin osaa ainakin varoa.

Vierailija
77/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Ihan niinkuin minä nuorena. Mahtavaa. Vanhempana kaikki asiat tuntuu niin erilaiselta, myös matkustaminen. Kyllä nuoruudesta pitää nauttia. Myöhemmin ehtii kyllä istua siellä kotona sohvalla lasten kanssa.

Taisitkin olla melkoinen huorulıini jos sitä tavaraa piti päästä jakamaan joka mantereelle.

No niin, Veeti-Petteri, menehän syömään sitä makaroonilaatikkoa, jota äitisi on tehnyt. Jos olet oikein kiltti poika voit saada myös kaakkaota ruuan jälkeen. 

Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?

Vierailija
78/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Ihan niinkuin minä nuorena. Mahtavaa. Vanhempana kaikki asiat tuntuu niin erilaiselta, myös matkustaminen. Kyllä nuoruudesta pitää nauttia. Myöhemmin ehtii kyllä istua siellä kotona sohvalla lasten kanssa.

Taisitkin olla melkoinen huorulıini jos sitä tavaraa piti päästä jakamaan joka mantereelle.

Sinä taidatkin olla melkoinen pipipää. Ota nyt vaan kiltisti ne lääkkeesi. Niitä ei kannata jättää ottamatta.

Miksi minä olisin pipipää jos joku mamma jakaa persettään ympäri maailman?

Vierailija
79/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin? Olisi kyllä parempi lähteä tuossa iässä reissuun vaikka löyhässä porukassa, kunhan joku ikään kuin suojaisi selustaa ja mm. vahtisi juomia.

Mitä se kaveri auttaa, jos joku päättää r'iskata tai tehdä muuta pahaa? Niinpä. Ei mitään. 

Vierailija
80/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilattiin sitä 70-luvullakin eikä mammat itkeneet perään.

Niin Euroopassa, mutta reilattiinko yksin Aasiassa?