Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri 19 täyttänyt tyttäreni lähtee reppureissaamaan Aasiaan kuukausiksi.

Vierailija
01.01.2023 |

Olenko mä hysteerinen ja ripustautuva äiti, kun asia pelottaa ja ahdistaakin mua?
Onhan se toki aikuinen ja omilla rahoillaan lähtee, mutta huolestuttaa hulluna hänen kiltteytensä ja naiiviuutensa yksin tuolla isossa pahassa maailmassa.
Ihanaa tietysti on, että on mahdollisuus sellaiseen irtiottoon vielä, kun ei ole lapsia ja lainanlyhennyksiä esteenä ja iloitsen rohkeudestaan lähteä yksin reissuun, mutta valehtelisin jos väittäisin, että sydämeni ei ole huolesta syrjällään.
Onko teistä äidin ok tuntea näin?

Kommentit (188)

Vierailija
21/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, luovutan.

Tämä palata on mahdoton mihinkään järkevään keskusteluun tai mahdolliseen vertaistukeen. Tyhmä yritys multa aloittaa keskustelua aiheesta.

Kiitos kuitenkin kaikille vastaajille.

Ap

Vierailija
22/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, luovutan.

Tämä palata on mahdoton mihinkään järkevään keskusteluun tai mahdolliseen vertaistukeen. Tyhmä yritys multa aloittaa keskustelua aiheesta.

Ap

Älä esiinny minuna! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, luovutan.

Ap

Tyhmät ihmiset tekevät tyhmiä avauksia.

Vierailija
24/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö ihan yksin vai kaverin kanssa. Tuntuu, että olisi turvallisempaa jos ei ihan yksin mene. Reissussahan voi sattua kaikenlaista vaikka sairastua, niin olisi joku johon turvautua.

Vierailija
25/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, luovutan.

Ap

Älä esiinny minuna! ap

Nyt lopetatte kummatkin minuna esiintymisen!!!

AP

Vierailija
26/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 19 v yksin maailmalle. Itse oon ollut lähi-idässä mutta olin paljon vanhempi ja olin nk vapaaehtoistyössä .

Vierailija
27/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä teen? Voinko vaatia, ettei lähde? ap

Tämä ei ole oikea ap.

Tyttäreni on lähdössä, enkä asetu sen esteeksi. Kyselen vain, että onko ihan ok olla huolissaan täysi-ikäisen lapsen matkailusta vai onko se yliholhoamista.

On ihan tavallista, että äiti on huolissaan vielä täysi-ikäisestäkin lapsestaan.

Vierailija
28/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, luovutan.

Ap

Älä esiinny minuna! ap

Nyt lopetatte kummatkin minuna esiintymisen!!!

AP

Lopeta HETI! t. aito ja oikea aapee

Vierailija
29/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on ok tuntea noin. Mutta älä hysterisoi tyttärellesi. Hän on reissusta taatusti innoissaan ja äidin pelkoja ei siihen kaivata. Maailmalla oppii. 

Vierailija
30/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Ihan niinkuin minä nuorena. Mahtavaa. Vanhempana kaikki asiat tuntuu niin erilaiselta, myös matkustaminen. Kyllä nuoruudesta pitää nauttia. Myöhemmin ehtii kyllä istua siellä kotona sohvalla lasten kanssa.

Vierailija
31/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin olisin huolissani vaikka itse olen matkustanut tosi paljon. Afrikan reissuilla meillä oli joku appi, josta pystyi seuraamaan missä milloinkin ollaan. En yhtään muista mikä se nyt olikaan, mutta siitä olisi nähnyt meidän viimeisen olinpaikan, jos jotain olisi tapahtunut. 

Vierailija
32/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä vaatia mutta täysi-ikäinen tekee mitä tahtoo.

Olen vain niin huolissani. Auttaisiko huoli-ilmoitus? ap

Auttaa se kun teet ilmoituksen itsestäsi.

Vierailija
33/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Ihan niinkuin minä nuorena. Mahtavaa. Vanhempana kaikki asiat tuntuu niin erilaiselta, myös matkustaminen. Kyllä nuoruudesta pitää nauttia. Myöhemmin ehtii kyllä istua siellä kotona sohvalla lasten kanssa.

Taisitkin olla melkoinen huorulıini jos sitä tavaraa piti päästä jakamaan joka mantereelle.

Vierailija
34/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin 19-vuotiaana ulkomaille, tosin Eurooppaan ja sille tielle jäin. En todellakaan kannustaisi lapsiani lähtemään ulkomaille.

Vierailija
35/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisitkin olla melkoinen huorulıini jos sitä tavaraa piti päästä jakamaan joka mantereelle.

No niin, Veeti-Petteri, menehän syömään sitä makaroonilaatikkoa, jota äitisi on tehnyt. Jos olet oikein kiltti poika voit saada myös kaakkaota ruuan jälkeen. 

Vierailija
36/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähdin 19-vuotiaana ulkomaille, tosin Eurooppaan ja sille tielle jäin. En todellakaan kannustaisi lapsiani lähtemään ulkomaille.

Miksi et? Ja miksi jäit ulkomaille, jos se sinusta ei ollut hyvä juttu?

Vierailija
37/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä taidatkin olla melkoinen pipipää. Ota nyt vaan kiltisti ne lääkkeesi. Niitä ei kannata jättää ottamatta.

Vierailija
38/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi et kannustaisi?

Vierailija
39/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä vaatia mutta täysi-ikäinen tekee mitä tahtoo.

Olen vain niin huolissani. Auttaisiko huoli-ilmoitus? ap

Juu, kyllä ne sinut ilmoituksen jälkeen hakevat suljetulle ja sitten ei tarvitse huolehtia.

Vierailija
40/188 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 18-vuotiaana puoli vuotta work&travel-reissulla ympäri maailmaa. Paras aika elämässäni. Opin enemmän kuin missään muualla olisi ollut mahdollista. Nuorena on vielä riittävästi rohkeutta tehdä hullujakin asioita. Vanhemmiten tulee usein liian varovaiseksi.