Ahdistus/Paniikkikohtaus
Hei! Onko teillä tietoa enemmän kyseistä aiheesta? Minulla nimittäin alkoi kaikki aluksi huimaamisesta ja sen jälkeen tuli yölliset sydämmen tykytykset. Sain Propal lääkkeet, jotka toki auttaa, mutta ei siihen puristavaan tunteeseen mikä tulee rintaan. Tunne saattaa alata yhtäkkiä ja kestää monta tuntia. Tämän viikon yöt on ollut aika unettomia.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Minut ohjattiin psykiatriselle sairaanhoitajalle, joka oli hyvin lääkekielteinen. Antoi puhelimessa hengitysharjoituksia. Ovat nekin hyviä, mutta jos tilanne on todella paha, jokin lääkitys voi olla parempi. Minä sain mielialalääkityksen lääkäriltä ja olo lähti korjaantumaan muutamassa viikossa ja paniikkioireet ym. lieventyi. Pelkäsin myös että saan vielä sydänkohtauksen kun verenpaineet menee niin korkealle ahdistuksen takia. Yritä saada apua, vaikka se on välillä vaikeaa.
Yritän saada. Jokunen yö on mennyt niin että pelännyt sydänkohtausta. Se tunne on ikävä, ettei voi sanoilla kuvailla.😑 Yrittänyt myös selittää etten saa nukuttua tunteen takia ja kyllähän se vaikuttaa ajanmyötä, jos öisin nukut ehkä pari tuntia jos sitäkään.
Mitä veritautia sulla tutkitaan? Se voi olla syy ahdistukseen tai sydänoireeseen. Älä ota heti mt- diagnoosia vaan selvitä se fyysinen syy ensin. Nämä jätetään säännöönmukaisesti tutkimatta kuten mulla. 30v myöhemmin sit löytyy syitä...
Mm. Matala kalsium aiheuttaa paniikkikohtauksia.
Kannattaa myös kysyä pääseekö psykofyysiseen fysioterapiaan. Se on itseä auttanu
Vierailija kirjoitti:
Miten voit nyt, ap?
Hei! Parempaan päin toivottavasti. Kävin tänään psykiatrisella hoitajalla ja sen kautta lääkkeet. Escitalopram, sekä opamox. Kuulemma alku tekee kepposet ja olo saattaa olla huono jonku aikaa. Mutta toivottavasti nämä auttaa, ei tällästä elämää muuten jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä veritautia sulla tutkitaan? Se voi olla syy ahdistukseen tai sydänoireeseen. Älä ota heti mt- diagnoosia vaan selvitä se fyysinen syy ensin. Nämä jätetään säännöönmukaisesti tutkimatta kuten mulla. 30v myöhemmin sit löytyy syitä...
Mm. Matala kalsium aiheuttaa paniikkikohtauksia.
Kävin omatoimisesti verikokeissa. Halusin tietää että onko kaikki ok siltä osalta. Ei ollut mitään poikkeavaa tulosten mukaan. -ap
Vierailija kirjoitti:
Mm. Matala kalsium aiheuttaa paniikkikohtauksia.[/quoteSellaista veritautia kun essentiaalinen trombosytoosi. Jouduin pitkään taistelemaan (10 vuotta) että asiani lähtisi eteenpäin tutkittavaksi. Nyt sitten sattui hyvä terveyskeskuslääkäri joka pisti eteenpäin. Nyt odotetellaan tuloksia.
Minulla on jatkuvaa ahdistusta ja paniikkikohtauksia, joihin olen saanut ssri-lääkityksen ja olen alkanut käymään yksityisellä terapiassa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jatkuvaa ahdistusta ja paniikkikohtauksia, joihin olen saanut ssri-lääkityksen ja olen alkanut käymään yksityisellä terapiassa. Tsemppiä!
Kiitos ja tekisi varmaan itselle myös hyvää käydä jossain puhumassa asioista. Noh eiköhän psykiatri hoitajan kanssa voi rupatella.😊
Minut ohjattiin psykiatriselle sairaanhoitajalle, joka oli hyvin lääkekielteinen. Antoi puhelimessa hengitysharjoituksia. Ovat nekin hyviä, mutta jos tilanne on todella paha, jokin lääkitys voi olla parempi. Minä sain mielialalääkityksen lääkäriltä ja olo lähti korjaantumaan muutamassa viikossa ja paniikkioireet ym. lieventyi. Pelkäsin myös että saan vielä sydänkohtauksen kun verenpaineet menee niin korkealle ahdistuksen takia. Yritä saada apua, vaikka se on välillä vaikeaa.