Pystyykö joku antaa pistetietoa?
Kiinnostaisi tietää paljonko mahtaa olla pisteitä herbalifen " pirtelössä" . Eli jauheessa jota sekoitetaan maitoon. Kiva jos joku pystyisi laskea. Eikö ole olemassa joku pistelaskin? Itse en omista sellaista joten tarvitsisin apua. 100 g jauhetta sisältää: energia 353 kcal, rasvaa 8,5 g, proteiinia 34,6 g, hiilihydraatteja 34,6 g, ravintokuitua 9,6 g. Kiitos etukäteen!
Kommentit (4)
annokseen käytetään 26 g jauhetta joten pisteitä jauheesta olisi 2, lisäksi sitten maidon pisteet. Käytän rasvatonta maitoa 2,5 dl joten yhteensä siis 3,5 pistettä/annos.
miten tuo logiikka menee: 6,73 = 8pistettä??? en ihan ymmärtänyt miten tuo pistemäärä päätellään tuon laskukaavan mukaan. Pystytkö vielä selvittämään?
Tarkoitus oli tietenkin pyöristää seuraavaan eikä hypätä yhden pisteen yli. Eli seitsemän pistettä 100g. Tai minä ainakin pyöristäisin sen siihen 7p mutta voihan sen tiesti pyöristää 6.5pisteeseen.
Kiinnostaisi tietää paljonko mahtaa olla pisteitä herbalifen " pirtelössä" . Eli jauheessa jota sekoitetaan maitoon. Kiva jos joku pystyisi laskea. Eikö ole olemassa joku pistelaskin? Itse en omista sellaista joten tarvitsisin apua. 100 g jauhetta sisältää: energia 353 kcal, rasvaa 8,5 g, proteiinia 34,6 g, hiilihydraatteja 34,6 g, ravintokuitua 9,6 g. Kiitos etukäteen!
[/quote]
Pisteet lasketaan seuraavasti, olen tämän täältä joskus löytänyt.
Eli kaava on kcal(sadassa grammassa)/60+rasva%/10
eli 353/60=5,88p + 8,5/10=0,85
sadassa grammassa on siis pisteitä 6,73 eli n.8p.
Noista menee aika paljon, kerran ostin sellaisen mansikkapirtelön joka oli valmista juotavaa ja siitä meni paljon pisteitä. Ennemmin kannattaa syödä kunnon ruokaa siitähän voi sit jopa mennä vähemmän pisteitä.