Kumpi on parempi syntymäajankohta loppuvuosi vai alkuvuosi?
Esim. tammikuu vai joulukuu, helmikuu vai marraskuu jne.?
Kommentit (29)
Mä oon syntynyt tammikuussa ja menin vuoden aikaisemmin kouluun joten siltä kantilta katsoen ihan sama onko syntynyt alku- vai loppuvuodesta. Kaveritkin oli siis vuoden vanhempia joten ne oli 18 paljon ennen mua.
Tietysti 20-vuotiaaksi asti olin sitä mieltä, että alkuvuosi tietenkin, mutta nyt 23-vuotiaana olen sitä mieltä, että loppuvuonna parempi. Vanhenee hitaammin. Olen syntynyt lokakuussa ja tämä on ihan hyvä, syksy on muuten useasti niin ankeaa aikaa niin kiva että joku mukava tapahtuma osuu sinnekin, eli synttärit.
Alkuvuosi. Loppuvuodesta syntyneet on koulussa melkein vuoden kehityksestä jäljessä vuoden alussa syntyneitä, minkä vuoksi heitä pidetään ongelmallisina ja adhd kakaroina.
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta ne luokan pahimmat häiriköt ja kiusaajat ovat syntyneet tammikuussa.
Olen huomannut saman. Koskelan pojistakin kaksi t4ppajista oli tammikuun poikia (H ja A).
Alkuvuodesta syntyneenä olen aina kannattanut loppuvuotta. Itselläni oli jo koulussa ikäkriisi kun olin aina vanhin ja tuntui, että muut etenee elämässä nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuvuosi. Ihan jo pelkän koulun ja ikärajojen takia.
Miten se kouluun vaikuttaa?
Ekaluokan aloittavilla lapsilla voi olla vuoden ikäero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä siitä? Muistan, että olisin halunnut aiemmin kouluun kuin yli 7,5-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä siitä? Muistan, että olisin halunnut aiemmin kouluun kuin yli 7,5-vuotiaana.
No sitä siitä että 6v ja 7.5v ovat ihan eri tasolla oppimisvalmiuksineen. Oikeasti sinulle pitää selittää tämmöiset asiat??
Kannaatko kuolla alku- vai loppuvuodesta?