Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikäköhän minulla on kun en jaksa edes tavallista arkea :(

Vierailija
01.01.2023 |

Olen todella herkkä ihminen, johon asiat vaikuttaa vahvasti. Koen, että minun on levättävä paljon, nukuttava paljon ja ikään kuin säästeliäästi voimia, että jaksan elää normaalia arkea. Lepäilen siis aina kun mahdollista. Stressaan myös etukäteen omaa jaksamistani.

Aloitan maanantaina uuden työn ja olen jo valmiiksi väsynyt pelkästä ajatuksesta. Jouduin reissaamaan opiskeluiden takia joka viikko toisella paikkakunnalla ja se vei minusta mehut. Tuleva työni on myös kiireistä ja stressaavaa ja olen jo etukäteen väsynyt ja ahdistunut, koska tuntuu etten jaksa.

Mitäköhän tämä on? Kun normaali elämä vie kaiken jaksamisen ja ahdistaa jo etukäteen tuleva arki. Stressaan miten saadaan arki rullaamaan ja olo on ihan kauhea. Miksi en vain voi olla normaali vaan tarvin niin paljon lepoa ja olemista että selviydyn edes työelämästä. Koen olevani epänormaali kun en jaksa tavallista arkea. :(

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepsy, masennus, erit herk, narsismi, psykopatia you choose

Vierailija
2/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten narsismi ja psykopatia liittyisi tällaiseen? Avaatko hieman? Erityisherkkyyttä ja masennustakin olen miettinyt ehkä myös jotain nepsyä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tuntuu että väsyttää niin odotahan vaan lapsiperhevuosia...

Vierailija
5/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin ollut aina vai onko nyt ollut muutaman vuoden?

Vierailija
6/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden työn aloitus vie voimavaroja, se on normaalia ja moni ihminen ei jaksa työpäivän jälkeen enää mitään. Itselläkin loppupäivä menee vaan sohvalla. Masentunut olen. Työelämä on hyvin raskasta.

Vierailija
7/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näin ollut aina vai onko nyt ollut muutaman vuoden?

Hmm mielestäni olen ollut aina sellainen, että tarvitsen tavallista enemmän lepoa ja ihan vaan olemista. Pikku hiljaa toki ja tietysti elämässä on ajanjaksoja jolloin tehtävä vaan asioita hampaat irvessä. Aina olen kuormittunut siitä, jos elämässä on liikaa meneillään. Ap

Vierailija
8/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen joutunut miettimään jaksanko edes lapsia. Koiranpentu meillä on, joten väitän, että tiedän väsymyksestä jo sen kautta jotain. Ihan kuin ihmisen elämässä mikään muu ei voisi väsyttää kuin lapset. Ap

Vierailija
9/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko vähemmän mjettisit etukäteen, että et kumminkaan jaksa. Vaan mietit keinoja, miten jaksat, Mikä antaa sulle voimaa. Ehkä olet antautunut tuollaiselle Minusta ei ole mihinkään, en jaksa mitään -ajattelulle.

Teet työpäivät, ja otat riittävästi aikaa unelle, ja lopun ajan teet asioita, joista saat iloa ja tasapainoa.

Vierailija
10/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Josko vähemmän mjettisit etukäteen, että et kumminkaan jaksa. Vaan mietit keinoja, miten jaksat, Mikä antaa sulle voimaa. Ehkä olet antautunut tuollaiselle Minusta ei ole mihinkään, en jaksa mitään -ajattelulle.

Teet työpäivät, ja otat riittävästi aikaa unelle, ja lopun ajan teet asioita, joista saat iloa ja tasapainoa.

Joo tiedän, että tämä on tosi typerää jo etukäteen pelätä, että ei jaksa. Sitten ahdistua jo etukäteen. :( Ei tämä varmaan ihan normaalia ole. Ap

Vierailija
11/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen joutunut miettimään jaksanko edes lapsia. Koiranpentu meillä on, joten väitän, että tiedän väsymyksestä jo sen kautta jotain. Ihan kuin ihmisen elämässä mikään muu ei voisi väsyttää kuin lapset. Ap

Koiranpentuhan onkin aika raskas aika.

Luovu nyt hetkeksi elämässä kaikesta ylimääräisestä, keskity uuteen työhön, pennun kanssa ulkoiluun ja yritä edes nähdä kaikkea positiivista uudessa työssä.

Muista, että koiranpentuaika on raskas, mutta se on tilapäistä. Samoin uusi työ.

Nyt. ne sattuu harmi vaan yhtä aikaa eli ei ihme, jos väsyttää.

Vierailija
12/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän, että tämä on tosi typerää jo etukäteen pelätä, että ei jaksa. Sitten ahdistua jo etukäteen. :( Ei tämä varmaan ihan normaalia ole. Ap

Jotkut on kovia miettimään etukäteen uutta ja stressaamaan. Olematta epänormaaleja. Se on sun luonteenpiirre ja se auttaa sua suoriutumaan paremmin,. Muista ettei sun tarvi olla täydellinen, teet parhaasi. Tutustu ihmisiin, kuuntele esimiesten antamat ohjeet ja tavoitteet ja pyri noudattamaan niitä ja kysy aina kun et tiedä. Ole iloinen ja kohtelias ja kiinnostunut työstä ja työkavereista.

Vierailija
13/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole ainut jota väsyttää,masentaa jne. Voit olla varma että tosi monella aivan samanlaiset fiilikset ettei jaksaisi mitään.

Tälläinen on siis normi elämän menoa nykyään.

Vierailija
14/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkitys! Auttaa kaikista nopeiten ja ei se jaksaminen muulla parannu. Kokemusta on. Nyt käytössä Voxra ja ihan eri tavalla jaksaa kuin aiemmin.

Vierailija
15/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on kovia miettimään etukäteen uutta ja stressaamaan. Olematta epänormaaleja. Se on sun luonteenpiirre ja se auttaa sua suoriutumaan paremmin,. Muista ettei sun tarvi olla täydellinen, teet parhaasi. Tutustu ihmisiin, kuuntele esimiesten antamat ohjeet ja tavoitteet ja pyri noudattamaan niitä ja kysy aina kun et tiedä. Ole iloinen ja kohtelias ja kiinnostunut työstä ja työkavereista.

Otan työstä jo nyt paineita, kun en ole mikään ekstrovertti ja työni on ihmisten parissa mitä suuremmissa määrin. Väsyneenä en myöskään ole tosiaankaan iloinen tai seurallinen. Alan valintakin ihan väärä siis, mutta edellisellä tutkinnolla en töitä saanut niin pakko olo hankkia uusi vaikka ala ei ihan oma olekaan. Ap

Vierailija
16/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös joku vaiva. Jos saisin nukkua niin paljon kuin unta riittää niin tulee ainakin 12 tunnin unet päivittäin.

Vierailija
17/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten narsismi ja psykopatia liittyisi tällaiseen? Avaatko hieman? Erityisherkkyyttä ja masennustakin olen miettinyt ehkä myös jotain nepsyä. Ap

Ei ne liity, paitsi jos olet narsistisen hyväksikäytön kohde, se vie voiman ja elämän.

Vierailija
18/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös joku vaiva. Jos saisin nukkua niin paljon kuin unta riittää niin tulee ainakin 12 tunnin unet päivittäin.

Lomalla kun nukuin 9 h niin olin virkeä..Nyt pennun takia nukun hyvä jos 5 h. Herättyäni ja pennun ulkoilutuksen jälkeen voisin nukkua koko päivän. Nukun aina kun pentukin. Huomenna pitää mennä töihin niin en tiedä miten käy. Ap

Vierailija
19/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvikatarri

Vierailija
20/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lorvikatarri

Ihan kuin en jo nyt syyllistäisi itseäni jaksamattomuudesta. En tarvi siitä enää kettuilua. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi