Laihduttaminen. Katsonko puntaria vai peiliä?
Alle puolessa vuodessa olen pudottanut 19kg. Olen mies 174cm ja aloituspainoni oli 105kg (nyt 86kg). Todella tuhdissa kunnossa siis olin. Nyt kun herkut on minimissä, niin paino tahtoo junnata paikoillaan. Pitäisikö kaloreita alkaa tässä vaiheessa vähän katsella? Vai lisäänkö liikuntaa ja pienennän annoskokoja? Paljonko tämä kokoisena teidän mielestä minun pitäisi vielä pudottaa? Katsonko puntaria vai peiliä?
Kommentit (26)
Yritän katsella munaani, mutta en näe sitä mahan alta
Ei ole vaakaa ja paino on pysynyt vuosia samana tai laskenut.
En enää keskittyisi niinkään painonpudotukseen. Yritä säilyttää nykypainosi. Olet tehnyt ison urakan ja terveyden kannalta lisännyt huimasti hyvinvointiasi. Olet enää lievästi ylipainoinen painoindeksin mukaan. Nyt vasta alkaa vaikein vaihe - kuinka olla lihomatta takaisin entiseen painoon. Mutta: Onnea onnistuneesta laihdutuksesta!
Mittanauha ja vaatteiden koko. Mutta älä mittaa edes viikottain, vaan vaikka kuukauden välein.
Katson mittanauhaa. Puntari on hyödytön yksinään, koska sata kiloa läskiä painaa saman verran kuin sata kiloa lihasta. Ja jos on koskaan käyny naurutalossa ja kohdannut peilimaailman ei luota peilimaailmaan. 68 cm sen sijaan on 68 cm ja kaikki alle 80 on ok.