Mitkä ovat nettotulosi ja paljonko rahaa tilillä kuukauden lopussa?
Mulla netto 1900.
Työruokailu -100.
Hoitomaksut -380.
Lainan lyhennys -650.
Kännykkä ja netti -50.
Ruuat -400.
Työmatkat -80.
Siivooja -70.
Lasten ja omat vaatteet, hygienia, lääkkeet, huvitukset yms. 150.
(mies maksaa oman osuutensa lainasta, yhtiövastikkeen, sähkölaskun ja autoon liittyvät kulut ja bensat ja isommat kodin hankinnat)
Tämän jälkeen säästöön jää n. 0-20 e. Jeee. Eipä rahalla juhlita, vaikka olen korkeakoulutettu...enkä edes julkissektorilla töissä.
Kommentit (11)
Miehen netto yhtä pieni ja iso asuntolaina sekä kaksi ph-ikäistä lasta.
on noin 2400 e. Joka kuukausi säästöön menee noin tonni.
tilillä yleensä kuun lopussa 50-100e
vuokra 250e
ruoka 250e
puhelin ja netti n. 20e
sähkö/tv-lupa n. 50e
(mies intissä)
Ihan kivasti yleensä jää, n. 100e. Riippuu kyllä hyvin paljon, jos onkin yllättäviä menoja ym.
Ja laskuja/kuluja maksellaan ihan sen mukaan kenellä on ja kuka käy asioilla.
vuokra - 140
puhelin ja netti - 50
bensaa menee (työmatkat 30km/pv) 80-100
sähkö - 40-50 2kk
Säästöön - 50-70
Rahat menee normaaliin elämiseen. Yleensä (aina) saan mieheltäni lisää rahaa.
josta kuun lopulla ei ole yleensä jäljellä mitään... tosin, joskus saattaa lapsilisät säästyä seuraavalle kuulle.
Miehellä ei varsinaisia tuloja ole kun on yrittäjä, tilillä on vain ja ainoastaan sen verran rahaa, mitä sillä hetkellä tarvitsee olla, eli ei siirrä firman tililtä omalleen, ellei tarvitse.
ja kuun lopussa tilillä voi olla mitä tahansa 300¿-1000¿ riippuen aivan täysin kuun menoista.
Esim. tässä kuussa maksoin Lapin matkan varausmaksun (300¿), ostin saappaat (250¿) ja pari paitaa (250¿), kävin ulkona syömässä muutaman kerran (150¿) ja hankin vielä synttärilahjoja 250¿- nämä eivät ole joka kuukausi toistuvia menoeriä, ja nyt onkin tili aika tyhjä (palkkapäivä ensi viikolla).
---laskin huvikseni tämän kuun menot, ja ne olivat 4400¿, eli viime kuussa onnistuin onneksi jättämään vähän pelivaraa :-)
Yleensä kuun lopussa tilillä ehkä 100 euroa. Ei siis tule säästettyä, vaikka mahdollista olisi... :(
Oon kyllä yh, joten ehkä siksi lähes kaikki menee, mitä tuleekin.