Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 120 kiloinen nainen ja ekaluokkalaiset oppilaani syövät enemmän kuin minä

Vierailija
31.12.2022 |

Silti minä painan 120 ja oppilaat n 30.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen naisystäväni selitteli suurta ylipainoaan milloin mitenkin. Ei kuulemma syönyt liikaa.

Kuitenkin söi kotona ja ravintolassa aina saman kokoisen annoksen kuin minä, vaikka kaloritarve oli päivässä 500 pienempi. Itse asiassa hänen normaali annoskokonsa kotona oli hurjan paljon suurempi kuin minulla oli aiemmin ollut ja olinkin aina ähkyssä hänen luonaan, jos hän annosteli ruoan valmiiksi lautasille.

Kyllä siitä helposti kertyy vuosien saatossa kymmeniä ylimääräisiä kiloja, jos syö joka päivä 500 kaloria yli tarpeensa, "koska syöthän sinäkin saman verran".

Vierailija
22/23 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä miten neuvoisitte minua. Kaksikymmentä vuotta sitten olin tutkittavana KYS :ssä poikkeavan nopean painonnousun vuoksi.

Tein silloin raskasta fyysistä työtä ja liikuinkin paljon.

Alkoholi ja makeat herkut eivät silloinkaan kuuluneet ruokavaliooni.

MInua tutkittiin ja todettiin, että perusaineenvaihduntani on kymmentä prosenttia hitaampi kuin verrokkiryhmällä. 

Ja ravintoterapeutin vastaanotolla  hän totesi, että jos syön saman verran kuin muuta ikäiseni ja samalla tavalla liikkuvat ja kuluttavat, lihon 10 kiloa vuodessa.

Useiden laihdutusyrityksen jälkeen painan nyt 145kiloa (olen 171 sm pitkä).

Lääkäri kirjoitti minulle Saxendaa ja sitten on  ehkä edessä lihavuusleikkaus. Haastattelut on teh

Syöminen on todella vaikeaa minulle, pitää syödä huomattavasti vähemmän kuin muut ihmiset mutta kuitenkin sen verran, että aineenvaihdunta ei jumita, sitäkin on tapahtunut.

Olen pystynyt laihtumaan erittäin tiukalla dieetillä ja huomattavan kovalla liikunnalla, niin ettei päiviin enää mahdu muuta kuin tuo laihduttaminen.

Ravinto- ja liikuntaterapeutti sanoi, että liikunta on tietysti hyväksi mutta laihtumisen kannalta syömisen vähentäminen auttaa enemmän. Jos pelkällä liikkumisella aikoisi laihduttaa, sitä olisi tehtävä useita tunteja päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan simppeliä matematiikkaa. Tietty määrä kaloreita kerryttää tietyissä suhteessa ylipainoa. "En syö juuri mitään" ei vaan ole mahdollista.

Mulla yksi ylipainoinen kaveri sanoi samaa. Paljastui että se laskee ruuaksi vain terveellisen ruuan, ja herkkuja ei lasketa syömisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme