Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset räjäyttää rahansa taivaalla tänään?

Vierailija
31.12.2022 |

Mitä järkeä?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä mielessä ihmetyttää että "eikö sille rahalle olisi ollut parempaa käyttöä?". Mutta onhan niitä erikoisia harrastuksia itse kullakin. Yhtä lailla ihmettelen lahjattomien "rallikuskien" halua tuhlata kaikki liikenevät rahansa jokamiesluokan-ralliharrastukseen. Mitään ei jää käteen, mutta kaikki vapaa-aika ja rahat menee järkyttävien romujen kanssa tuusamiseen.

Pitää kuitenkin ymmärtää ihmisten harrastuksia. Minä keräilen monenlaista vanhaa tilpehööriä, ja eiköhän joku jokamies-luokan rallikuski tai ilotulitteiden paukuttelija naureskelisi tuhlaukselleni.

Ilotulitteiden paukuttelu on ihan järjettömän kallista. Monta kymppiä maksava ilotulite saattaa olla savuna ilmassa parissa kymmenessä sekunnissa!

Meidän pata räiskyy 1,5 minuuttia... 200€. Toivottavasti on hieno.

Vierailija
62/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rahat siellä taivaalla räjähdä vaan ilotulitusraketit. Tiedoksi vaan AP:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät taas kieltämässä kaiken?

Jep. Ja itse työntävät rahansa "Ukrainan auttamiseen" 🤣

Vierailija
64/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden/hyvätuloisten harrastus.

Ei ole tehdastyöläisellä varaa rahoja savuna ilmaan paukutella.

Kyllä minä yksinhuoltaja hankin muutamia raketteja lasteni iloksi. Hankin myös ilmapalloja vapuksi, joulukuusen jouluksi ja syntymäpäiväkakun jne kuten aiemmin kirjoitin. Ei raketit se typerämpiä tai kalliimpia ole kuin nuo muutkaan asiat.

Vierailija
65/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä mielessä ihmetyttää että "eikö sille rahalle olisi ollut parempaa käyttöä?". Mutta onhan niitä erikoisia harrastuksia itse kullakin. Yhtä lailla ihmettelen lahjattomien "rallikuskien" halua tuhlata kaikki liikenevät rahansa jokamiesluokan-ralliharrastukseen. Mitään ei jää käteen, mutta kaikki vapaa-aika ja rahat menee järkyttävien romujen kanssa tuusamiseen.

Pitää kuitenkin ymmärtää ihmisten harrastuksia. Minä keräilen monenlaista vanhaa tilpehööriä, ja eiköhän joku jokamies-luokan rallikuski tai ilotulitteiden paukuttelija naureskelisi tuhlaukselleni.

Ilotulitteiden paukuttelu on ihan järjettömän kallista. Monta kymppiä maksava ilotulite saattaa olla savuna ilmassa parissa kymmenessä sekunnissa!

Meidän pata räiskyy 1,5 minuuttia... 200€. Toivottavasti on hieno.

Porvarit. Onneksi me köyhät ja keskiluokkaiset voimme sentäs katsella kun te porvarit ammutte rakettinne taivaalle.

Vierailija
66/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me työttömät Itä-Helsingissä mennään tänään ampumaan pari pikkuista rakettia kuten joka vuosi.

Hyvää uutta vuotta!

Vierailija
67/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä yksinhuoltaja hankin muutamia raketteja lasteni iloksi. Hankin myös ilmapalloja vapuksi, joulukuusen jouluksi ja syntymäpäiväkakun jne kuten aiemmin kirjoitin. Ei raketit se typerämpiä tai kalliimpia ole kuin nuo muutkaan asiat.

sen*

Vierailija
68/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun on jaettu tupla lapsilisät. Räjähde myynti tekee tänä vuonna ennätys myynnin. Kova puuskatuuli voi kyllä haitata ammuskelua. 

Siis mitä ihmettä!!?? Miten ihmisille on ongelma noi tupla lapsilisät? Onko toi jotain kateutta? Tuskin niitä tarvitsevat todellakaan ampuu niitä taivaalle. Meillä sillä makseltiin yksi lasku ja varmaan suurella osalla meni joululahjoihin/ ruokiin. Pelkkä joulukinkku maksaa sellaisen 50e tällaiselle porukalle et revi siitä lapsilisä ainoasta lapsilisään oikeuttavasta lapsestani on n.90e niin sillä ylimääräisellä todella saisi sen joulukinkun hankittua.

Vierailija
69/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun on jaettu tupla lapsilisät. Räjähde myynti tekee tänä vuonna ennätys myynnin. Kova puuskatuuli voi kyllä haitata ammuskelua. 

Siis mitä ihmettä!!?? Miten ihmisille on ongelma noi tupla lapsilisät? Onko toi jotain kateutta? Tuskin niitä tarvitsevat todellakaan ampuu niitä taivaalle. Meillä sillä makseltiin yksi lasku ja varmaan suurella osalla meni joululahjoihin/ ruokiin. Pelkkä joulukinkku maksaa sellaisen 50e tällaiselle porukalle et revi siitä lapsilisä ainoasta lapsilisään oikeuttavasta lapsestani on n.90e niin sillä ylimääräisellä todella saisi sen joulukinkun hankittua.

Korkeakoulutettu pariskuntako lisää rahaa tarvitsee? Lapsettomat ihmiset  unohdettiin täysin tässä ja köyhät perheet sekä lapsettomat ihmiset niitä tukia tarvitsevat eniten. Suomi on paska maa ja vihaan perheitä tämän takia koska minun verorahoja annetaan heille.

Vierailija
70/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä milloin sä olet syntynyt, mutta uuden vuoden ilotulitteiden ampumisella on aika pitkät perinteet. Toiset haluaa juhlistaa, toiset valittaa.

Tämä.

Kiinassa jo 1200 vuotta.

Valittakaa te, me pidämme hauskaa!

Vierailija
71/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me maksettiin raketeista 100€, ei se ole normaalille keskituloiselle mikään iso raha. Ostettiin sen takia, että raketit ovat kauniita.

Tämä on totta. Normaalille keskituloiselle satku ei ole iso raha. Toki onhan sekin summa, mutta ei niin suuri, että se vaikuttaisi talouteen. Ei sitä satkua jää miettimään. Ja sitäpaitsi, kyllä niihin elämyksiin kannattaa välillä panostaa, jos vain pystyy.

Muutama aikaisempi kommentoija on maininnut, kuinka jotkut polttavat euroja ilmaan päivittäin. Se vasta turhaa rahanmenoa onkin!

Hesarissa yhdessä jutussa mainittiin, että tupakoitsijoita on tutkimuksen mukaan eniten työttömissä ja pienituloisissa. Tuon porukan on aivan turha moralisoida raketteihin tuhlaamisesta.

Vierailija
72/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me maksettiin raketeista 100€, ei se ole normaalille keskituloiselle mikään iso raha. Ostettiin sen takia, että raketit ovat kauniita.

Kyllä se on iso raha keskituloiselle ihmiselle. Minulla nettopalkka 2000e/kk ja siitä kun vähentää asumiskulut,autoilunkulut sekä pakolliset laskut niin elämiseen jää rahaa se 600e/kk. 

Yksinasuminen on kalliimpaa joten voisiko sanoa että yksinasuville se on iso raha mutta perheellisille ei? 

Olet pienituloinen, et keskituloinen.

No en nyt vajaan 3000 bruttoa sanoisi pienituloiseksi.

Keskituloinen tienaa vähintään 3600 ja risat.

Ei vaan keskituloinen voi olla myös vaikka tienaisi alle 3600. En avaa tätä sen enempää, jos et usko niin pysy kannassasi.

Vierailija
73/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettu pariskuntako lisää rahaa tarvitsee? Lapsettomat ihmiset  unohdettiin täysin tässä ja köyhät perheet sekä lapsettomat ihmiset niitä tukia tarvitsevat eniten. Suomi on paska maa ja vihaan perheitä tämän takia koska minun verorahoja annetaan heille.

Hei vihaaja! Sinun eläkkeesi tullaan maksamaan minun lapseni verorahoista. Terveisin, perheellinen

Vierailija
74/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa juhlistaa edellistä vuotta ampumalla raketteja? Keneltä se on pois? M25

Vierailija
75/75 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammelan kunta on näköjään hyvinkin antelias nyt jo3 tuntia räiskynyt ja paukkunut toimeentulo asukkien kerrostalossa. eivätkö tunne kelloa vai miksi aloittivat klo 19.00. olis säästö kohde nyt kunta säästää vanhusten talon ruokailussa ainoastaan 2 perunaa per annos