Miksi ihmiset räjäyttää rahansa taivaalla tänään?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Rakettien ostaminen kertoo vain sen että rakettien ostaja ei ole köyhä tai pienituloinen, rakettien ostajalla on rahaa yli tarpeiden joten se pystyy ostamaan rakettaja. Se kenellä on tiukkaa rahasta ei raketteja osta kuten ei se myöskään osta sitä kallista ruokaa.
Itse teininä olin melkoisen persaukinen. Silti säästin rahaa, ostin raketteja ja ammuin niitä kavereiden kanssa.
Ihan sama kuin nykyään moni ulosotossa oleva työtön ostaa tupakkaa ja meikkejä....
Me maksettiin raketeista 100€, ei se ole normaalille keskituloiselle mikään iso raha. Ostettiin sen takia, että raketit ovat kauniita.
En minä ainakaan laittanut raketteihin kaikkia rahojani. Lasteni iloksi niitä ostettiin muutamia. Ei yhtään sen typerämpää kuin joulukuusen, ilmapallojen tai syntymäpäiväkakkukahville jne hankkiminen.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan laittanut raketteihin kaikkia rahojani. Lasteni iloksi niitä ostettiin muutamia. Ei yhtään sen typerämpää kuin joulukuusen, ilmapallojen tai syntymäpäiväkakkukahville jne hankkiminen.
syntymäpäiväkakun*
Vierailija kirjoitti:
En tiedä typerämpää kuin ilotulitteet ja niiden ampuminen. Ihan aikuisen oikeasti siinä ei ole järjen häivääkään.
Oho, keksin helposti 1000 huomattavasti typerämpää asiaa. Sulla on elämässä asiat selvästi todella hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Me maksettiin raketeista 100€, ei se ole normaalille keskituloiselle mikään iso raha. Ostettiin sen takia, että raketit ovat kauniita.
Kyllä se on iso raha keskituloiselle ihmiselle. Minulla nettopalkka 2000e/kk ja siitä kun vähentää asumiskulut,autoilunkulut sekä pakolliset laskut niin elämiseen jää rahaa se 600e/kk.
Yksinasuminen on kalliimpaa joten voisiko sanoa että yksinasuville se on iso raha mutta perheellisille ei?
Omakotitaloalueellamme ne kaikkein idioottimaisimmat naapurit paukuttelevat "ilotulitteita" eniten, jättävät roskat muiden korjattavaksi ja paskattavat koiransa naapurin postilaatikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on iso raha keskituloiselle ihmiselle. Minulla nettopalkka 2000e/kk ja siitä kun vähentää asumiskulut,autoilunkulut sekä pakolliset laskut niin elämiseen jää rahaa se 600e/kk.
Yksinasuminen on kalliimpaa joten voisiko sanoa että yksinasuville se on iso raha mutta perheellisille ei?
Toiset ovat keskituloisempia kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet pienituloinen, et keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
No siinä mielessä ihmetyttää että "eikö sille rahalle olisi ollut parempaa käyttöä?". Mutta onhan niitä erikoisia harrastuksia itse kullakin. Yhtä lailla ihmettelen lahjattomien "rallikuskien" halua tuhlata kaikki liikenevät rahansa jokamiesluokan-ralliharrastukseen. Mitään ei jää käteen, mutta kaikki vapaa-aika ja rahat menee järkyttävien romujen kanssa tuusamiseen.
Pitää kuitenkin ymmärtää ihmisten harrastuksia. Minä keräilen monenlaista vanhaa tilpehööriä, ja eiköhän joku jokamies-luokan rallikuski tai ilotulitteiden paukuttelija naureskelisi tuhlaukselleni.
Ilotulitteiden paukuttelu on ihan järjettömän kallista. Monta kymppiä maksava ilotulite saattaa olla savuna ilmassa parissa kymmenessä sekunnissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai olenko pienituloinen, bruttopalkkani on 2900e ja nettopalkkani 2000e. Miksi yhteiskunta ei anna minulle asumistukea tai mitään muutakaan tukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt vajaan 3000 bruttoa sanoisi pienituloiseksi.
Sama kuin jouluksi pitää olla joka nurkka puunattu ja pesty muuten ei joulu tule. Vuosikaan ei vaihdu ilman raketteja😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt vajaan 3000 bruttoa sanoisi pienituloiseksi.
Keskituloinen tienaa vähintään 3600 ja risat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä mielessä ihmetyttää että "eikö sille rahalle olisi ollut parempaa käyttöä?". Mutta onhan niitä erikoisia harrastuksia itse kullakin. Yhtä lailla ihmettelen lahjattomien "rallikuskien" halua tuhlata kaikki liikenevät rahansa jokamiesluokan-ralliharrastukseen. Mitään ei jää käteen, mutta kaikki vapaa-aika ja rahat menee järkyttävien romujen kanssa tuusamiseen.
Pitää kuitenkin ymmärtää ihmisten harrastuksia. Minä keräilen monenlaista vanhaa tilpehööriä, ja eiköhän joku jokamies-luokan rallikuski tai ilotulitteiden paukuttelija naureskelisi tuhlaukselleni.
Ilotulitteiden paukuttelu on ihan järjettömän kallista. Monta kymppiä maksava ilotulite saattaa olla savuna ilmassa parissa kymmenessä sekunnissa!
Kyllä näi o!
Viinapullosta saatava krapula kestää sentään koko seuraavan päivän!
Mä en tiedä milloin sä olet syntynyt, mutta uuden vuoden ilotulitteiden ampumisella on aika pitkät perinteet. Toiset haluaa juhlistaa, toiset valittaa.
Rikkaiden/hyvätuloisten harrastus.
Ei ole tehdastyöläisellä varaa rahoja savuna ilmaan paukutella.
Rakettien ostaminen kertoo vain sen että rakettien ostaja ei ole köyhä tai pienituloinen, rakettien ostajalla on rahaa yli tarpeiden joten se pystyy ostamaan rakettaja. Se kenellä on tiukkaa rahasta ei raketteja osta kuten ei se myöskään osta sitä kallista ruokaa.