Pitääkö parisuhteessa ilmoittaa menoistaan miehelle ja kysyä miehen mielipide matkoihin sun muihin?
Oikeastiko tekstaatte miehelle kaikesta, että nyt lähden kauppaan, lenkille, kampaajalle ym? Kysytte onko ok ostaa omilla /yhteisillä rahoilla suklaalevy? Miksi miehelle pitää ilmoittaa kaikesta?? En tajua.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta soopaa akat kirjoittavat. No,omapahan on asianne olla kynnysmattona.
Mitä sekoilet? Terveessä parisuhteessa on hyvä keskustella asioista.
Tottakai keskustellaan mutta monet täällä eivät sitä tee kun mies on niille perheen pää ja määrää mitä tehdään,namiakaan ei voi ostaa kysymättä lupaa.
Meillä sekä aikuiset että teinit ilmoittavat muille jos lähtevät kotoa. Siis jos kotiin jää joku niin tyypillisesti teini-ikäinen huikkaavat ovelta että meen kavereille/kaupungille jne. Eivätkä vaan katoa. Ovat tottuneet tähän koska niin me aikuisetkin tehdään. Tämä ihan peruskohteliaisuutta muille niin että tiedetään suunnilleen missä kukin on ja esim kuinka monelle teen ruuan jne.
Jos minä tai mies lähtee kaupungille niin yleensä aina kerrotaan toiselle koska pyritään välttämään turhia ajoja eli jos vaikka mies lähtee ostamaan autoon varaosan niin kysyy tarvisiko muuta kaupungilta ja hakee vaikka minulle paketin ja vie anopille ruokaa samalla minun pyynnöstäni.
Jos mies töissä niin saatan laittaa wa viestin että menen kauppaan ihan siksi että mies saattaa vastata että haetko samalla hänen paketin postista, moorttorisahaan bensaa tai ehdottaa että ostaisitko lohta kun tekee sitä mieli.
Eli meillä kyse ei ole luvan pyytämisestä/antamisesta vaan tiedotetaan niin että arki sujuu näin paljon joustavammin.
Ja meillä teinit saa jäädä yöksi kavereille/tyttöystäville jne mutta olen pyytänyt että laittavat viestin niin tiedän ettei tarvi huolestua.
Jopa teinit osaavat oma-aloitteisesti kertoa jos menevät käymään naapurikaupunkiin ja siellä erikoiskauppoihin niin me vanhemmat pyydetään tarvittaessa tuomaan meillekin sieltä tavaraa sen sijaan että jouduttaisiin erikseen hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni saa lukea myös whatsapp sovellustani vapaasti
Se on ok kun ollaan yhtä
Se ei ole ok koska viestin lähettäjä ei ole lähettänyt viestiä miehellesi.
Whatsapp ei ole posti
eikä viesti ole kirje
Whatsapp on joku ulkomainen sovellus jonka omistaa joku ulkomainen yritys
Eikä tuo yritys edes noudata suomen lakeja!!!
Se ei ole posti!!!!
Se mitä whatsapp tekee viesteille ei ole kenenkään tiedossa (OIKEASTI)
vuotaa ainakin USA:sn signaalitiedustelulle - Valita heille, että ei saa lukea
Miksi mies ei saa? Petätkö?
Omassa kaveripiirissäni kaverille jaetut asiat eivät kuulu heidän puolisoilleen. perheilleen tai muille kavereille. Yhteisviestejä varten, esim reissujen suunnitteluun on omat ketjunsa, kahdenkeskiset viestiketjut ei ole tarkoitettu muiden luettaviksi.
Mun ystävät/kollegat/sisarukset eivät ole miehen ystäviä, kollegoita tai sisaruksia ja me ollaan miehen kanssa kumpikin ihan erillisiä ihmisiä joilla on omat ajatukset, harrastukset, duunit ja pitkälti kaveritkin niiden yhteisten lisäksi.
Ihan normaalia yksityisyyden kunnioittamista jota itse arvostan suuresti. Siksi mulla varmaan onkin laaja ystäväpiiri kun ystäväni tietävät että muhun voi luottaa.
Teillä ei ilmeisesti puolisoon voi luottaa ja siksi kavereidenkin salaisuudet pitää olla kummankin luettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sekä aikuiset että teinit ilmoittavat muille jos lähtevät kotoa. Siis jos kotiin jää joku niin tyypillisesti teini-ikäinen huikkaavat ovelta että meen kavereille/kaupungille jne. Eivätkä vaan katoa. Ovat tottuneet tähän koska niin me aikuisetkin tehdään. Tämä ihan peruskohteliaisuutta muille niin että tiedetään suunnilleen missä kukin on ja esim kuinka monelle teen ruuan jne.
Jos minä tai mies lähtee kaupungille niin yleensä aina kerrotaan toiselle koska pyritään välttämään turhia ajoja eli jos vaikka mies lähtee ostamaan autoon varaosan niin kysyy tarvisiko muuta kaupungilta ja hakee vaikka minulle paketin ja vie anopille ruokaa samalla minun pyynnöstäni.
Jos mies töissä niin saatan laittaa wa viestin että menen kauppaan ihan siksi että mies saattaa vastata että haetko samalla hänen paketin postista, moorttorisahaan bensaa tai ehdottaa että ostaisitko lohta kun tekee sitä mieli.
Eli meillä kyse ei ole luvan pyytämisestä/antamisesta vaan tiedotetaan niin että arki sujuu näin paljon joustavammin.
Ja meillä teinit saa jäädä yöksi kavereille/tyttöystäville jne mutta olen pyytänyt että laittavat viestin niin tiedän ettei tarvi huolestua.
Jopa teinit osaavat oma-aloitteisesti kertoa jos menevät käymään naapurikaupunkiin ja siellä erikoiskauppoihin niin me vanhemmat pyydetään tarvittaessa tuomaan meillekin sieltä tavaraa sen sijaan että jouduttaisiin erikseen hakemaan.
Mä olin aina tämän ketjun lukemiseen asti kuvitellut että about kaikki perheet toimivat näin, koska onhan tämä nyt loogista ja helpottaa kaikkien arkea, puhumattakaan siitä että muidenkin kuin itsensä huomioonottaminen on tosi tärkeää kaikenlaisissa ihmissuhteissa jotta ne toimivat ja ovat tasavertaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en pidä kauppareissuja matkoina.
Mistään noista mainituista en ilmoittele enkä kysy lupaa. Parisuhteen ei ole tarkoitus olla vankila tai jalkapanta. Siinä vaiheessa, kun kysyy lupaa ostaa suklaalevy, niin kannattaa pysähtyä miettimään elämäänsä oikein ajan kanssa.
Toki silloin, kun oli pieni lapsi, piti kertoa, jos meinasi olla pois kotoa.
Sä vaan katoat?
Jos mies on esim. töissä niin tosiaako laitat viestin että nyt menen kauppaan ostamaan suklaata tai kampaajalle?
Kyllä, ja odotan luvan
Ne on meidän yhteisiä rahoja
Masussa hänen lapsi
Ei helvata mitä porukkaa maa päällään kantaa jos suklaankin ostoon tarvitaan toisen lupa.
Toisaalta mies saa syödä omalla luvallaan jääkaapista kahden seuraavan päivän lounaat, kilon nakkeja ja kaksi pussillista ranskalaisia, kaikki jäätelöt pakastimesta ja lasten vanukkaat.
Oli suuntautumisenne mikä tahansa, niin voitteko ystävällisesti lopettaa.