Kummalliset koronan jälkioireet?
Onko täällä jollain samanlaisii kokemuksia hiljattain sairastetun koronan jälkeen? Mulla siis 3vko sitten ollut korona, sen jälkeen ollut ihmeellisiä särkyjä ihme paikoissa, esim olkapää ollut nyt sen 3vko kipeä. Kipu säteilee solisluihin ja hartioihin. Tämän lisäksi mukaan tullut myös yöhikoilu mikä pelästyttänyt toki koska vois olla merkki muustakin mutta oletan että liittyis tähän 😳 hikoilu ei oo voimakasta (en oo joutunut lakanoita vaihtamaan yms) mutta kuitenkin herättää. Oon myös ollut super stressaantunut, voiko sekin aiheuttaa tota hikoilua?
Sit kans välillä syväämhengittäessä saattaa tuntua säteilevää kipua just koko ylävartalon alueella. Kertokaahan onko jollain samoja kokemuksia? 😂 erittäin rasittavaa.
Kommentit (24)
Hephep! Meillä koronasta nyt 5-6 viikkoa. Miehellä oli just tuota yöhikoilua, joutui ottamaan pyjamaa pois keskellä yötä kun tuli niin kuuma. Hänellä oli myös kipuja selässä ja rintakehällä johtuen yskimisestä.
Itselleni tuli koronassa rinnan alle kananmunan kokoinen patti. Osteopaattini epäili just imurauhasten turvotusta. Pitäisi mennä kuulemma itsestään ohi.
Lisäksi muita ärsyttäviä koronan sivubisneksiä ovat aftat kielessä ja lohkeavat hampaat (sekä mulla että miehelläni lohkesi hammas koronan aikana/jälkeen, mikä on meille kyllä tosi harvinaista).
Semmoista myös ollut, että syväänhengittäessä vihloo tuolta jostain keuhkoista. Oletan ja toivon että vaan koronan syytä. Kauankohan näitä jälkioireita voi katella ennen kun pitää huolestua enemmän 😀
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vastaavia, olin varma että minulla oli keuhkosyöpä, kun oli iltaisin ja yöllä niin outoja tuntemuksia rinnassa. Lisäksi heräsin muutaman kerran niin likomärkänä hiestä, että piti vaihtaa tyyny ja peitto,,kun olivat niin märkiä. Rinnan päällä oli oikeasti lammikko hikeä.
Kauanko sulla kesti nää oireet?
Mulla oli koronan yhteydessä sellainen oire, että imurauhaset turposivat todella isoiksi ja ne painoivat sitten muita kudoksia. Voisiko sulla olla samaa? Siis esim. soliskuopassa on paljon imurauhasia, ja Google löytää niistä kartan.
Neljä viikkoa minulla kesti, ennen kuin oireet olivat ohitse.