Kotirouvapaketti - hot or not?
Kuinka moni mies täällä haluaisi vaimokseen kotirouvan? Edellyttäen, että talous sen kestää eli siihen on varaa.
Itselläni on sellainen epäilys, että kotirouvajärjestely toimii vain pitkissä parisuhteissa, kun on yhteisiä lapsia, vaikka aloitus ei koske kotiäitejä (se on eri asia). Kun eletään toisen kustannuksella, pitää olla aika paljon luottoa puolin ja toisin.
Kommentit (99)
Yhdellä paikkakunnalla vanha kotirouva perusti eläkkeellä vuokraäiti firman. Siivoaa, kokkaa, pyykkää etc. Helsingissä on nähtävästi yksi.
Nähdäänkö vuosien varrella muita eläkeläisrouvien pykäämiä vuokraäiti firmoja? Muutama kaipasi kotiin saapuvaa emäntää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kotirouvapaketti?
Edustusrouva sivustolta saapuva ostovaimoke. Tilauksesta alkaa emänöimään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tämän kysymyksen pointtia.
Mies saa puhtaat vaatteet, vatsan täyteen, siistin kodin ja kasvatetut lapset pelkästään käymällä töissä ja perustamalla tarpeeksi suuren taloustilin mistä kustantaa ruuat, sähköt, netit, vaatteet, harrastusvälineet, vaimon kauppa-auton ja sen pesut ja tankkaukset, vakuutukset.
Mitä se vaimo saa?
Raataa kädet ruvella esim 4 lapsen kanssa, kiikuttaa heitä viitenä kuutena päivänä viikossa, pitää talon putsplank ja vatsat tännä ruokaa ja kaikki tämä vain halusta tehdä koti ja perhe.Kun samaan aikaan mies kerryttää omaisuuttaan tyytyväisenä ja hups ottaakin eron. Ja naisella ei ole yhtään mitään. Tai no on. Lapset. Muttei rahaa ostaa ruokaa jos sattuvat tulemaan käymään koska on työtön ja oli avioehto.
Ja tässä kysellään olisiko mies tyytyväinen?
No ei varmaan ole kun otti eron.
Ei mun tuntema kotirouva tehnyt tuollaista diiliä. Hoiti lapset kyllä ja pääosan kotitöistä. Omaisuutta mies kerrytti molemmille, ei ne menneet vain miehen nimiin. Ei avioehtoa. Jos mies ottaisi nyt eron, naiselle jäisi varsin mukava siivu. Ja nyt kun lapset on aikuisia, käyttää aikansa omiin harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksipalveluita tarjoava kodinhoitaja? Millaisessa paketissa se tulee?
Tämä palsta on ainoa paikka jossa kuulen, että joku suomalainen nainen oikeasti haikailee kotirouvaksi. Kaikkee sitä.. Mutta siksihän täällä onkin hauska kuikuilla - tällaisia yksisarvisia ei oikeassa elämässä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on ainoa paikka jossa kuulen, että joku suomalainen nainen oikeasti haikailee kotirouvaksi. Kaikkee sitä.. Mutta siksihän täällä onkin hauska kuikuilla - tällaisia yksisarvisia ei oikeassa elämässä kohtaa.
Miksi suomalainen nainen haaveilisi siitä että olisi rouva, koti-liitteellä tai ilman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksipalveluita tarjoava kodinhoitaja? Millaisessa paketissa se tulee?
Taksi tuo. Sekös muuten harmittaa palstatonttuja ettei saada ilman eestä viiden tähden palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Kirjoitin tämän vähän turhan nopeasti eli jäi selventämättä, mutta jokainen voi ajatella sen kuten itse tahtoo. Siis sellainen kokonaispaketti, joka itseäsi miellyttäisi, jos vaimosi olisi kotirouva. Kotirouva koetetaan aina typistää siivoojaksi ja ruuan laittajaksi, vaikka harva tuntemani kotirouva (lapsuudestakaan) on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen? Jos olet mies, niin mitä tuumaisit, jos tuollaisen yksisarvisen tapaisit? Olen siis aloittaja ja olisin tahtonut kuulla miesten ajatuksia aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalainen nainen haaveilisi siitä että olisi rouva, koti-liitteellä tai ilman?
Oletko sinä suomalaisnaisten haaveiden erityisasiantuntija vai mistä moinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Kirjoitin tämän vähän turhan nopeasti eli jäi selventämättä, mutta jokainen voi ajatella sen kuten itse tahtoo. Siis sellainen kokonaispaketti, joka itseäsi miellyttäisi, jos vaimosi olisi kotirouva. Kotirouva koetetaan aina typistää siivoojaksi ja ruuan laittajaksi, vaikka harva tuntemani kotirouva (lapsuudestakaan) on sellainen.
Minä käsitän tuon niin että halutaan puhua naisista halventavasti paketteina, muuten tuohon ei tarvittaisi tuollaista paketti liitettä. Ihan ymmärrettävää että jotkut miehet sitä haluaisi mutta suurin osa naisista ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä suomalaisnaisten haaveiden erityisasiantuntija vai mistä moinen kommentti.
Olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käsitän tuon niin että halutaan puhua naisista halventavasti paketteina, muuten tuohon ei tarvittaisi tuollaista paketti liitettä. Ihan ymmärrettävää että jotkut miehet sitä haluaisi mutta suurin osa naisista ei.
Elämäntapapakettia tarkoitin. Siihenhän kotirouvailmiö liittyy ja varallisuuteen. Mutta hyvä, tarkentava kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Ja millähän perusteella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapapakettia tarkoitin. Siihenhän kotirouvailmiö liittyy ja varallisuuteen. Mutta hyvä, tarkentava kysymys.
Varallisuudesta voi haaveilla ilman että siihen liittyy rouvuus tai paketti.
Exäni olisi halunnut tehdä minusta kotirouvan. Pohjimmainen syy oli vallankäyttö. Hän olisi halunnut minun olevan itsestään voimakkaasti riippuvainen. Häntä ärsytti se, että minulla oli yhtään omaa rahaa ja olisi halunnut päättää niiden käytöstä. Olin pienipalkkainen ja jaettiin elämisen kustannukset suhteessa tuloihin, eli minä maksoin 40% vuokrasta ja pienemmän laskut, hän 60% vuokrasta ja isommat laskut. Jo tämän varjolla hän olisi halunnut, että jos ostan jotain itselleni, minun täytyy kysyä ensin hänen mielipidettään onko se ok vai ei. Useinmiten ei tietenkään ollut ja monesti hän uhkaili, että koska minulle jää rahaa "turhuuksiin" tulisi minun sen sijaan maksaa puolet asumisesta.
Kotirouvahaave oli siis suurimmilta osin vallankäytön jatke. Hän myös halusi asua siistissä kodissa, mutta ei osallistua siisteyden ylläpitämiseen. Tätäkin hän perusteli usein tuloeroilla, koska minä toin vähemmän rahaa taloon (ja käytin osan siitä "väärin"), niin minun tulisi olla päävastuussa siivoamisesta ja ruoanlaitosta. Siitäkin huolimatta, että teimme molemmat kokoaikaista työpäivää, oli hän omien sanojensa mukaan töiden päälle niin uupunut, että oli kohtuutonta olettaa hänen tulevan töistä sotkuiseen kotiin ja sitten vielä tekemään osan kotitöistä.
Arvatkaa, miksi kotirouvailu ei houkuttanut ja miksi on nykyään ex. Ilmeisesti hänen nykyisensä on työtön ja suostui tähän järjestelyyn. Onnea heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varallisuudesta voi haaveilla ilman että siihen liittyy rouvuus tai paketti.
Monista asioista voi haaveilla, mutta kotirouvan ylläpitäminen maksaa aika paljon eikä onnistu ilman varallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi sellainen ottaa tai mitä mielihyvää sellaisesta voi kuvitella saavansa? Eihän siinä ole mitään järkeä.
Muiden elämäntapaa ei aina olekaan helppo ymmärtää, mutta ei siitä mitään haittaa ole, ettei ymmärrä.