40v porilaismiestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan
Suomalainen mies yrittää on kuin Uuno Turhapuro
Miestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009299080.html?share=26fe6cb42ec697b4…
Kommentit (908)
Olin 4 kuukautta työkkärissä ja 2 virkailijaa. Virkailijaa vaihdetaan koko ajan niin saa palkan vähän helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Entäs nämä johto asemassa olevat jotka saa ison palkan verorahoista, tekevät etätöitä eikä pienellä lapsella tarhapaikkaa?
Niin entäs he? Miten he liittyvät siihen että työtön työnhakija tekee tappouhkauksia henkilöä kohtaan joka yrittää auttaa häntä saamaan töitä?
Entäs kun minulla sukulainen uhkaili niin ei kukaan tehnyt mitään, kun ei voi todistaa, mutta laitettiin kuntouttavaan työtoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisista tapauksista lukiessa toivon hartaasti, että meillä olisi kuolemanrangaistus olemassa.
Heh, mietippä asiaa omalle kohdalle, vieläkö toivot?
Minä en koskaan uhkailisi tappaa työtään tekevää ihmistä, joka yrittää vain auttaa minua. Ihminen, joka on valmis tappamaan, koska joutuisi sohvaltaan menemään töihin ei ole ihminen, jonka pitäisi saada elää tässä yhteiskunnassa.
Työkkärin tehtävänä ei ole auttaa, vaan noudattaa byrokratian pykälöitä.
Ja aika kaksinaismoralistista. Että sinä olisit valmiina t*maan jonkun, jos hän uhkailee jonkun t*misella? Ja kuka sinä edes luulet olevasi, että voit edes miettiä, että kenen tulisi saada elää tässä yhteiskunnassa? Olitko aiemmassa elämässäsi 30-luvun Saksassa?
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun minulla sukulainen uhkaili niin ei kukaan tehnyt mitään, kun ei voi todistaa, mutta laitettiin kuntouttavaan työtoimintaan.
Minulle vielä sanottiin, että sukulaista ei voi muuttaa, mutta omaa suhtautumista voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle vielä sanottiin, että sukulaista ei voi muuttaa, mutta omaa suhtautumista voi muuttaa.
Ja jos pelkää sukulaista eikä saa nukuttua niin pitää kuulemma hakea vain lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos pelkää sukulaista eikä saa nukuttua niin pitää kuulemma hakea vain lääkkeitä.
Olen nytkin töissä ja välillä en nuku sekunttiakaan yöllä ja menen silti töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nytkin töissä ja välillä en nuku sekunttiakaan yöllä ja menen silti töihin.
Suomessa on 2 arvoisia kansalaisia. Juu, on tajuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on 2 arvoisia kansalaisia. Juu, on tajuttu.
Lopeta se itsellesi puhuminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei nuku yöllä niin olo on töissä kun olisi juonut alkoholia ja olisi huppelissa, mutta näyttää ne työt tulevan silti tehtyä. Seuraavana päivänä on myös vielä väsymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei nuku yöllä niin olo on töissä kun olisi juonut alkoholia ja olisi huppelissa, mutta näyttää ne työt tulevan silti tehtyä. Seuraavana päivänä on myös vielä väsymystä.
Kun keittää muille taukokahvia niin pitää seisoa lähellä pöytää ettei lasinen kahvipannu putoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisista tapauksista lukiessa toivon hartaasti, että meillä olisi kuolemanrangaistus olemassa.
Heh, mietippä asiaa omalle kohdalle, vieläkö toivot?
Minä en koskaan uhkailisi tappaa työtään tekevää ihmistä, joka yrittää vain auttaa minua. Ihminen, joka on valmis tappamaan, koska joutuisi sohvaltaan menemään töihin ei ole ihminen, jonka pitäisi saada elää tässä yhteiskunnassa.
Tässä on se juttu. Tässä yhteiskunnassa ei pitäisi sallia hetkeäkään tyyppejä, jotka uhkailevat viranomaisia. Työkkärin tehtävänä on hallinnoida työttömyyttä, neuvoa miten töitä voisi löytyä ja katsoa, että työttömyysturvan ehtoja myös noudatetaan. Se ei oikeuta tappouhkailuihin. Myöskään poliisia ei saa uhkailla, vaikka hän puuttuu siihen, että räyhätään umpikännissä julkisella paikalla ja viedään juoppoputkaan. Opettajaa ei saa uhkailla vaikka öykkärin penska ei saakaan kymppiä tekemättä mitään. Sossua ei saa uhkailla, jos harkinnanvaraisia ei myönnetä typeryyteen. Lääkäriä ei saa uhkailla, vaikka kertoo terveydestäsi epämiellyttävää totuutta. Nämä uhkailijat tulee opettaa ihmisten tavoille tai kaikki apu ja tuki heille loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun keittää muille taukokahvia niin pitää seisoa lähellä pöytää ettei lasinen kahvipannu putoa.
Kun seisoo pöydässä kiinni niin kahvipannu ei voi pudota, koska itse on edessä.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti mediakin antaa ymmärtää, että työn hakeminen olisi triggeröinyt miehen tuohon uhkailuun.
Hienoa vihanlietsonaa taas medialta.
Mitä vihanlietsontaa? Onhan tuo tyypillinen työtön sikäli että työ ei kelpaa, mutta ei kukaan väittänyt että kaikki työttömät uhkailisi.
Kyllä median tulee kertoa, missä mennään. Ja fakta on, että ylisukupolvinen tuillaeläminen on lisääntynyt, eikä siihen ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on aina ollut työtä haettaessa kriteerinä, että saisin palkkaa sen verran, ettei tukia tarvitsisi hakea ja jäisi rahaa asumiskulujen jälkeen 200e enemmän kuin toimeentulotukea saisi.
Elatusvelvollisena 4 lapsen isänä, jonka ex on jäyttäytynyt elatuskyvyttömäksi.
Netto Palkkani pitää olla ainoastaan n.3500€.
En saavuta millään keinoilla tätä.
Nettotuloni on nyt n.2000€ josta menee elatukseen 800€ , luvassa on 200€ palkankorotus, mutta se ei nosta minun ja lasten ostovoimaa kun lapset minulla. Se 200€ siirtyy kokonaisuudessaan elatusmaksuihin. Eikä lapset tuo siitä mukanaan euroakaan kun lapset minulla. Minun pitäisi saada 600€ riittämään itseni ja 4 lapsen kuluihin.Olisihan se tietysti kamalaa jos omat lapsesi saisivat sen 200€ enemmän.
Ei lainkaan kamalaa, jos sen rahan saisi lapset käyttää silloin kun itsellä, mutta ei sitä rahaa tule lasten mukana kun tulevat käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei "työpaikkaa" vaan juuri joku tietty työpaikka. Menisitkö itse ihan millä tahansa palkalla (tai jopa ilman palkkaa) johonkin mielivaltaisesti osoitettuun hommaan johon sinulla ei ole pätkääkän kiinnostusta?
Olin akateeminen työtön 2 vuotta, ja naurettavaa pompottelua ja selittelyä se oli jatkuvasti työkkärin kanssa. En kaipaa puhelinkeskusteluja, holhoamista ja pakko-osoittamista työpajoille vaan palkallista työtä. Ymmärrän ihmisten turhautumisen.
Ei ole pakko mennä, mutta sitten loppuu myös tuet. Tällä tavalla meidän systeemi toimii. Ei meillä ole varaa vapaamatkustajiin, jotka kieltäytyvät työpaikoista, koska ei kiinnosta tai ei ole mukava ja kovapalkkainen työ.
Tuet todellakin loppuu, mutta ihanko oikeasti jotakin MOTIVOI käydä "töissä" 9€/pv. Tuskin monikaan työtön unelmoi kovapalkkaisesta työstä, mutta mietippä nyt... 9€/pv ja ihan pakotettuna "töihin". Työkokeilu ei ole työsuhde, sen ajalta ei makseta palkkaa, eikä se kerrytä vuosilomapäiviä tai eläkettä. Koska työkokeilu ei ole työsuhde, työkokeiluun osallistuva ei ole työterveyshuollon piirissä. Oikeesti, ketä motivoi 😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei "työpaikkaa" vaan juuri joku tietty työpaikka. Menisitkö itse ihan millä tahansa palkalla (tai jopa ilman palkkaa) johonkin mielivaltaisesti osoitettuun hommaan johon sinulla ei ole pätkääkän kiinnostusta?
Olin akateeminen työtön 2 vuotta, ja naurettavaa pompottelua ja selittelyä se oli jatkuvasti työkkärin kanssa. En kaipaa puhelinkeskusteluja, holhoamista ja pakko-osoittamista työpajoille vaan palkallista työtä. Ymmärrän ihmisten turhautumisen.
Ei ole pakko mennä, mutta sitten loppuu myös tuet. Tällä tavalla meidän systeemi toimii. Ei meillä ole varaa vapaamatkustajiin, jotka kieltäytyvät työpaikoista, koska ei kiinnosta tai ei ole mukava ja kovapalkkainen työ.
Tuet todellakin loppuu, mutta ihanko oikeasti jotakin MOTIVOI käydä "töissä" 9€/pv. Tuskin monikaan työtön unelmoi kovapalkkaisesta työstä, mutta mietippä nyt... 9€/pv ja ihan pakotettuna "töihin". Työkokeilu ei ole työsuhde, sen ajalta ei makseta palkkaa, eikä se kerrytä vuosilomapäiviä tai eläkettä. Koska työkokeilu ei ole työsuhde, työkokeiluun osallistuva ei ole työterveyshuollon piirissä. Oikeesti, ketä motivoi 😮
Pitäisikin miettiä enemmän sitä, mikä motivoisi työnantajia maksamaan palkkaa työntekijöille. Ei sitä tarvitse olla mikään kova johtoportaan palkka, kunhan ihan alan tavallinen palkka eläkekertymän sekä työterveyden kanssa. Olen ehkä tyhmä, mutta en ole ymmärtänyt, miten palkkatöiden muuttaminen olemattomien korvausten ja heikennettyjen työntekijän oikeuksien lähesorjien työksi lisäisi työpaikkoja? -sivusta joku eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te-toimisto on nykyään kuin kuntouttava työtoiminta. Mitään muuta sieltä ei tarjota. Ja kovasti suututaan ja haukutaan asiakasta jos tämä ei siitä innostu. Ei ihme että joku pimahtaa näille te-virkaijoille.
Porilaismies on suomen florida man