Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40v porilaismiestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan

Vierailija
31.12.2022 |

Suomalainen mies yrittää on kuin Uuno Turhapuro

Miestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009299080.html?share=26fe6cb42ec697b4…

Kommentit (908)

Vierailija
261/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla aloilla on huutava työvoimapula. Ei vaan kanna loputtomiin tuo "kun ei pääse mihinkään" mantra.

Mikä siinä on ettei kokkari osaa matikkaa eikä edes taaperoiden palikkaleikkejä.

Kymmenen työtöntä ei mahdu yhteen työpaikkaan, eikä edes kaksi. Pyöreä palikka ei mene neliskanttiseen reikään. Kukaan ei pysty muuttumaan teidän tarpeidenne mukaan tänään siivoojaksi, huomenna hotellivirkailijaksi ja sitten bussikuskiksi.

It's sö hard to get good help nowadays, vai mitä?

Voi myös kouluttautua alalle jossa on töitä. Kaikkiin hommiin ei myöskään vaadita koulutusta tai osaamista. Mutta on varmaan mukavampaa maata perse homeessa?

Älä kiusaa kouluja käymätöntä sosialistia. 

Vierailija
262/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen uhkailu ei vain millään tavalla ole oikein eikä edes inhimillisesti ymmärrettävää. Kyllä ihmisen tulee osata käyttäytyä ja virkailija tekee vain työtään.

Keskustelu todetaan päättyneeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa!

Vierailija
264/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kysyy tinderissä: missä olet töissä?

Johon Onni vastaa: Isin firmassa. Olen isin kanssa kaikki päivät.

Onni on sitten luultavasti firman tuleva omistaja ja toimitusjohtaja, joka siihen päivään asti opettelee ottamaan vastuuta sekä miten se firma toimii. En tiedä miksi tuo olisi tinderissä mikään turnoff.

Onni on lellitty luuseri jota ei kukaan olisi todellisuudessa huolinut töihin, mutta isi otti.

Onnilla on hyvällä todennäköisyydellä jo kotoa saatu asenne ja oppi, että elämässä on tehtävä asioita ja otettava vastuuta. Harvemmassa ovat ne rikkaat perijät tms., joille ei koulu maistu ja jotka vain bailaavat tms.

Vierailija
265/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen eniten suomalaisessa oikeuskäytännössä. Eikö lähtökohtana tulisi olla aina syyttömyys? "Puhelua ei ollut nauhoitettu, mutta käräjäoikeus piti rikoksen uhrin kertomusta puhelun sisällöstä luotettavana."

Vierailija
266/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi minullakaan pätkääkään kiinnostusta työhöni, mutta palkkapäivä tuntuu silti ihan ok:lta.

Olet kuitenkin itse vapaaehtoisesti hakeutunut työpaikkaasi?

Niin, siinäpä ne vaihtoehdot. Hakeudutaan itse valittuun työpaikkaan tai sitten mennään sinne minne joku muu käskee. 

Ei sitä työpaikkaa noin vain "valita". Sinne on satoja hakijoita. Rekrytoija valitsee työntekijän, ei työntekijä päätä sitä tuleeko valituksi kyseiseen työpaikkaan vai ei ohi niiden satojen muidne hakijoiden.

Boomerit jotka eivät asiasta tajua mitään kommentoivat aina yhtä naurettavilla hokemilla.

Samaa juuri mietin. Täytyy olla aika epätoivoinen työnantaja, jos ottaisi hakijan, joka ilmiselvästi on pakotettu hakemaan paikkaa. Sikäli tuo otsikon tyyppi riehuu turhia, sillä todennäköisesti ei kuitenkaan tulisi valituksi ellei nyt työnantajaa kiinnostaisi palkkatuki tai muu etu, jonka vuoksi houkuttaisi ottaa hakija määräaikaiseen työsuhteeseen kokeilumielellä.

Vierailija
267/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen eniten suomalaisessa oikeuskäytännössä. Eikö lähtökohtana tulisi olla aina syyttömyys? "Puhelua ei ollut nauhoitettu, mutta käräjäoikeus piti rikoksen uhrin kertomusta puhelun sisällöstä luotettavana."

Taitaa kaatua hovissa.

Vierailija
268/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti mediakin antaa ymmärtää, että työn hakeminen olisi triggeröinyt miehen tuohon uhkailuun.

Hienoa vihanlietsonaa taas medialta.

Vierailija
269/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kanssa joutuu helposti kafkamaisiin tilanteisiin. Kaikilla ei hermo pidä.

Itse olin yli kymmenen vuotta tulottomana eläketestien jälkeen. Sitten käskettiin liittyä takaisin työnhakijaksi. Työkkärillä ei ollut minusta mitään tietoja, vaikka olin ollut kymmeniä vuosia pois työelämästä, olin heille uusi työnhakija. Kerroin, etten ole ollut kymmeniin vuosiin töissä.

Virkailija: oota hei mä kirjaan ton tänne

Vierailija
270/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä sana sanaa vastaan tilanteessa on yleensä edellytetty jonkinlaisia todisteita, muuten raukeaa.

Vierailija
271/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla aloilla on huutava työvoimapula. Ei vaan kanna loputtomiin tuo "kun ei pääse mihinkään" mantra.

Mikä siinä on ettei kokkari osaa matikkaa eikä edes taaperoiden palikkaleikkejä.

Kymmenen työtöntä ei mahdu yhteen työpaikkaan, eikä edes kaksi. Pyöreä palikka ei mene neliskanttiseen reikään. Kukaan ei pysty muuttumaan teidän tarpeidenne mukaan tänään siivoojaksi, huomenna hotellivirkailijaksi ja sitten bussikuskiksi.

It's sö hard to get good help nowadays, vai mitä?

En ole "kokkari". Niinistöä olen tosin pressanvaaleissa äänestänyt. Joka tapauksessa, eivät ne työpaikkojen määrät ole kiveenhakattuja, vaan työpaikan voi perustaa aivan itse. Toki ensin tarvitsee taitoja tai ainakin ahkeruutta, jotta saa myytyä työtään, mutta oikea asenne auttaa ja Suomessa on edulliset koulut, joissa hankkia taitoja.

-eri

Vierailija
272/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, Haaga-Helian trandenomit pitää hauskaa tässä ketjussa.

Iloa ja laadukasta vapaa-aikaa kaikille pitkäaikaistyöttömille vuodelle 2023 <3

Ei anneta vihapuheen lannistaa.

Vierailija
273/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme kyllä siellä sellaisia munapäitä töissä et luulevat saavansa työtöntä kohdella miten ite lystää

Vierailija
274/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen uhkailu ei vain millään tavalla ole oikein eikä edes inhimillisesti ymmärrettävää. Kyllä ihmisen tulee osata käyttäytyä ja virkailija tekee vain työtään.

Keskustelu todetaan päättyneeksi.

Hyvin sanottu. Virkailijan tuli siis tehdä työnsä hyvin eikä uhkailla asiakasta josta on jo valmiiksi niskalenkki.

Vierailija
275/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei tule mieleen, että se TE -virkailija todennäköisesti pelkäsi henkensä edestä paitsi omansa, niin ehkä myös lastensa. Laittoman uhkauksen rikosnimike edellyttää, että uhri pelkäsi. Virkailija ei siis ottanut uhkailuja mitenkään läpällä, vaan pelkäsi ja oli todennäköisesti työkyvytön pitkäänkin. Vain koska joku ääliö ei pitänyt siitä, että saadakseen työttömyyskorvauksia, pitää hakea töitä, kun se on se työttömyyskorvauksen idea.

Vierailija
276/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on ollut tosi kiva ja empaattinen virkailija?

Mulle sanoi työkkärin täti aikanaan näin kun olin vielä työtön ja odotin päiväkotipaikkaa lapselle. "Minulle on ihan sama missä sinun lapsesi on hoidossa tai kuinka kaukana sinun työpaikkasi on. Minun tehtävä on etsiä sinulle töitä".

Tämän vastauksen sain kun kerroin että odotan paikkaa lähipäiväkodista ja että olin kieltäytynyt kaupungin toisesta päästä tarjotusta paikasta kun olin silloin lisäksi autoton.

Asuin Tampereella eli matka täysin toiseen päähän tamperetta busseilla olisi vienyt parisen tuntia per suunta ja vielä työpaikkakin mahdollisesti eri puolella Tamperetta niin aika mahdoton juttu kun olin silloin myös yh.

Siellä ei kaikki kohtele inhimillisesti asiakkaitaan.

Minulle on tullut myös työhönosoituksia aloille joilta ei ole kokemusta.

Esim saattohoitokoti vailla mitään koulutusta. Mitä hekin ajattelee?

Tein joskus kahta osa-aikaista työtä eli sain soviteltua päivärahaa parisen sataa kuussa palkan päälle.

Silloinkin oli hirveä rassaaminen ja yksi ehdotti sitäkin että jättäytyisin pois työkkärin palveluista että säästävät senkin pari sataa kuussa.

Työkkärin virkailija kertoi sinulle faktan - ei ole hänen asiansa hankkia sinun lapsillesi päivähoitopaikkaa, joka mielestäsi on kiva ja sopiva. Työttömyysetuus kun ei riipu siitä, onko lapsesi päivähoidossa Kaukajärvellä vai Pispalassa. Jos päivähoitopaikan puute on este työllistymisellesi, on edessä karenssi. Työttömällä on sama 2 vko aikaa saada lapsille päivähoitopaikka kuin muillakin eli kunnan tulee se tuossa ajassa järjestää.

Ei kenekään etu.

Kuka jaksaa lähteä Sorilasta Tesomalle viemään lasta päiväkotiin bussilla ja siitä taas takaisin Linnainmaalle töihin?

Työt alkaa klo 7. Kolmelta aamuyöstä lapsen kanssa lähdetään pysäkille että ehtii seitsemäksi töihin. Pääset kolmelta ja siitä tunnin verran bussilla hakemaan lasta ja parisen tuntia taas kotimatkaa eli kuudelta illalla kotona.

Pitää myös ottaa huomioon se ettei välttämättä mahdu bussiin jos vaunupaikat täynnä.

Tuosta meni kuukausi niin sain paikan lähipäiväkodista.

Lapsi oltaisi otettu huostaan takuuvarmasti jos olisin tehnyt kuten virkailijan mielestä pitää. Mutta pääasiahan on että työllistyy herranen aika!

Nykyään jos minulle edes yritetään puhua alentavasti tai jotenkin niin että olisin kakkosluokan kansalainen niin annan siitä välitöntä palautetta keskustelukumppanille.

Asenne muuttuu yleensä sanan tien. Nuo öykkärit ja piiloveetuilijat ovat tottuneet siihen ettei heille uskalleta sanoa vastaan.

Vierailija
277/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on ollut tosi kiva ja empaattinen virkailija?

Mulle sanoi työkkärin täti aikanaan näin kun olin vielä työtön ja odotin päiväkotipaikkaa lapselle. "Minulle on ihan sama missä sinun lapsesi on hoidossa tai kuinka kaukana sinun työpaikkasi on. Minun tehtävä on etsiä sinulle töitä".

Tämän vastauksen sain kun kerroin että odotan paikkaa lähipäiväkodista ja että olin kieltäytynyt kaupungin toisesta päästä tarjotusta paikasta kun olin silloin lisäksi autoton.

Asuin Tampereella eli matka täysin toiseen päähän tamperetta busseilla olisi vienyt parisen tuntia per suunta ja vielä työpaikkakin mahdollisesti eri puolella Tamperetta niin aika mahdoton juttu kun olin silloin myös yh.

Siellä ei kaikki kohtele inhimillisesti asiakkaitaan.

Minulle on tullut myös työhönosoituksia aloille joilta ei ole kokemusta.

Esim saattohoitokoti vailla mitään koulutusta. Mitä hekin ajattelee?

Tein joskus kahta osa-aikaista työtä eli sain soviteltua päivärahaa parisen sataa kuussa palkan päälle.

Silloinkin oli hirveä rassaaminen ja yksi ehdotti sitäkin että jättäytyisin pois työkkärin palveluista että säästävät senkin pari sataa kuussa.

Työkkärin virkailija kertoi sinulle faktan - ei ole hänen asiansa hankkia sinun lapsillesi päivähoitopaikkaa, joka mielestäsi on kiva ja sopiva. Työttömyysetuus kun ei riipu siitä, onko lapsesi päivähoidossa Kaukajärvellä vai Pispalassa. Jos päivähoitopaikan puute on este työllistymisellesi, on edessä karenssi. Työttömällä on sama 2 vko aikaa saada lapsille päivähoitopaikka kuin muillakin eli kunnan tulee se tuossa ajassa järjestää.

Ei kenekään etu.

Kuka jaksaa lähteä Sorilasta Tesomalle viemään lasta päiväkotiin bussilla ja siitä taas takaisin Linnainmaalle töihin?

Työt alkaa klo 7. Kolmelta aamuyöstä lapsen kanssa lähdetään pysäkille että ehtii seitsemäksi töihin. Pääset kolmelta ja siitä tunnin verran bussilla hakemaan lasta ja parisen tuntia taas kotimatkaa eli kuudelta illalla kotona.

Pitää myös ottaa huomioon se ettei välttämättä mahdu bussiin jos vaunupaikat täynnä.

Tuosta meni kuukausi niin sain paikan lähipäiväkodista.

Lapsi oltaisi otettu huostaan takuuvarmasti jos olisin tehnyt kuten virkailijan mielestä pitää. Mutta pääasiahan on että työllistyy herranen aika!

Nykyään jos minulle edes yritetään puhua alentavasti tai jotenkin niin että olisin kakkosluokan kansalainen niin annan siitä välitöntä palautetta keskustelukumppanille.

Asenne muuttuu yleensä sanan tien. Nuo öykkärit ja piiloveetuilijat ovat tottuneet siihen ettei heille uskalleta sanoa vastaan.

Tämän tekstin perusteella käsikisin katsomaan peiliin, siellä se öykkäri ja piilovittuilija asuu.

Vierailija
278/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nämä johto asemassa olevat jotka saa ison palkan verorahoista, tekevät etätöitä eikä pienellä lapsella tarhapaikkaa?

Vierailija
279/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin kanssa joutuu helposti kafkamaisiin tilanteisiin. Kaikilla ei hermo pidä.

Itse olin yli kymmenen vuotta tulottomana eläketestien jälkeen. Sitten käskettiin liittyä takaisin työnhakijaksi. Työkkärillä ei ollut minusta mitään tietoja, vaikka olin ollut kymmeniä vuosia pois työelämästä, olin heille uusi työnhakija. Kerroin, etten ole ollut kymmeniin vuosiin töissä.

Virkailija: oota hei mä kirjaan ton tänne

Ja sekin varmaan oli sen yksittäisen virkailijan vika että hän ei tuntenut sinua ja tiennyt sinun työhistoriaasi mikäli järjestelmässä ei ollut sinusta mitään mainintaa, johtuen varmaan juuri tuosta pikkujutuista että et ollut aiemmin työnhakija vaikka et töitä olisi tehnytkään?

Vierailija
280/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs nämä johto asemassa olevat jotka saa ison palkan verorahoista, tekevät etätöitä eikä pienellä lapsella tarhapaikkaa?

Ei sitä pikkuista voi hoitoon viedä ja hieno omistusasunto, missä "tehdä etätöitä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi