*** TIISTAITA SYYSKUISET 04***
Kommentit (34)
Jottei arvailulle jää aihetta, reilusti vaan omalla nimellä. Kaikki ei uskalla ;).
mut hyvä että toimenpiteestä selvisitte.Potilaalle toipumista!
Ja kyllä se Oulu kovin kaukana on..ja sinne tulee ihan oikee talvi,näin olen päätelly Tipin kirjotuksista.
Kiire jumppaa
jatu
Tuli tuosta Allin kirjoituksesta mieleen, että ei se ole toinen maha, vaan se on makkaralihas! Näin sanoi serkkuni lapsi, kun oli ihastellut oman äitinsä " toista mahaa" . Minusta se on paljon hienompi nimitys tuolle ylimääräiselle makkaralle ;)
Ja oma poika sanoi kerran, että " onhan meidänkin äidillä muskelit! Ne vaan roikkuu käden alapuolella!" Aah, niin ihana oivallus lapselta, kun näkee käsivarren roikkuvat allit....
Että sellaista!
ja juon punaviiniä:) Päätin hakea taudinselättämisjuomaa. Onhan tässä monta iltaa aikaa tuhota pullo. Huvitti, kun piti valita kierrekorkkinen, avaajan puutteessa. Pikkuisen särkee taas paikkoja, muttei niin pahasti.
Ostin myös Stokkan Meals kanawrapin ja oli pahaa! Vessan roskis täyttyy eväspapereista (on kannellinen eikä hajut hyökkää huoneeseen), kun päivälläkin söin huoneessa.
Pile, en ois huomannut minäkään. Oisit ollut vaan hiljaa:) Mutta rohkea olit toki:)
Täytynee katella huomisia bussireittejä, vai meniskö vaan taksilla (kuuluis käyttää bussia, kun se on halvempaa). Täällä on kivaa, kun busseja kulkee niin hyvin. Mikkelissä oli 6 bussilinjaa ja keskimääräinen vuoroväli on 1h! :)
T: Ynis
Jatun sanoma sai taas hymyn huulille. Aivan kuin tämä Oulu olisi joku talven ihmemaa, jonne tulee _oikea talvikin_ :D Siis ihanasti kirjoitit Jatu!
Yllätyin, että Ynis sanoit että bussit kulkee täällä hyvin. Siis minunkin mielestä kulkevat hyvin mutta ruuhkasuomessahan ne kulkee vielä paremmin. Toki myös tänne meidän suuntaan kulkee keskivertoa paremmin bussit, kun Yliopisto on tuossa matkalla. Ja nam, punkkua!
Pile, en minäkään huomannut:)
Nyt kyllä pakko mennä syömään. Ärsyttää aika täysillä, poika vielä pesee hampaitaan vaikka sängyssä pitäs olla. Mies haki sen sieltä alusvaatekutsuilta ja mä lenkkeilin takas. Autolta olivat tulleet pitkän tovin kotiin sisälle, Onnilla oli vähän kestänyt. Puuroa se ei syönyt kun mies päätti että hän syö samaan aikaan ja Onni syököön itse! Siis ok muuten mutta kun puurot on just se, mikä pitää syöttää Onnille, muuten ei syö! Hermostuin taas niin. Sanoin miehellekin että olisko tärkeämpää saada lapselle mahaan ruokaa ja lapsi unille ennen kuin iso mies syö... Ne perhanan miehet. Minä olen syönyt tänään 4 leipää ja pikku palan kakkua äsken kutsuilla.
Odotan huomista tapaamista Ynkän kanssa jo kovasti!
T-P
Toivottavasti auttaa tautiin!
T-P:kyllä siellä varmasti on talven ihmemaa :-) Mä en ole talvi ihminen,enkä lumi ihminen tms mutta kun tänään taas tuolla liukasteli eteenpäin ni mietti et tätähän taas riittää!!Osa tiestä ihan sulaa mutta sitte ne jää kohat missä vettä päällä!!!Ja lapset istuu pulkissaan olkkarsissa et millo päästää mäkee! :-/
Mä muuten kävin kattomassa Joulupukin sivuja...joulufiilistelyä :-)
Millon on se pimein päivä???mä niin jo ootan et päivät pitenis!!
Kyllä huomas jumpassa et ei ole tauti ihan ohi!
jatu
TiPi, minä vertasin tosiaan Mikkelin tunnin välein kulkeviin busseihin. Kyllä täällä Oulussakin niitä hyvin kulkee, kun useampi bussi menee samaan suuntaan ja monta kertaa tunnissa. Katsoin juuri, että huomisaamun matka noin 11km. Jännittää aina, että osaa jäädä oikealla pysäkillä pois. Tänä aamuna menin ohi. Kuskikaan ei ollut yhtään auttamishaluinen. Sitten kurjassa olossani kävelin turhan pitkän matkan hiki päässä, kun lämmönsäätelykyky ei oikein toiminut.
Juups, punkkua voidaan ottaa huomenna ruuan kanssa! :) Nam, tää tän illan ostos oli hyvä, vaikka suht edullinen aussiviini. Kierrekorkkeja en enää tuomitse, kun ne alkaa yleistyä hyvissäkin viineissä.
Pitäisköhän käydä ruinaamassa Iltis respasta. Tulikin mieleen, että muut työmatkaajat, hyödyntäkää Sokoshotelleja ja niiden S-cardia. Saa 12 euron kupongin/yö joka käy S-ketjun ravintoloissa. Minä olen parin reissun aikana ansainnut varmaan yhden kahden hengen pikkujouluillastamisen:) En siis ole mikään Sokoshotellien kätyri, vaan innoissani tienaamistan kupongeista:) En minä niitä täällä käytä, vaan syön mitä missäkin halvemmalla ja käytän myöhemmin (ovat voimassa 6kk).
Huomaako, että olen koko ajan täällä, kun aikaa on:)
Kävin ihan kattomassa Oulun sääennustetta ja eipä tuo talvisempi ollu ku täällä..jääny vaa mieleen ne sun kirjotukset pakkasesta ja täs joku aika sitten taidettii telkas näyttää jotain Oulun lumisadetta...Mut on se Oulu kaukana täältä,Kuopio on tarpeeks kaukana matkustamista aatellen.
Nyt lapset sänkyy,ku mies kotona ni aina venyy!!!
jatu
Eikös talvipäivän seisaus ole pari päivää ennen jouluaattoa. Ei tätä enää kauaa kestä! Justhan tää pimeys vasta alkoi! Minä olen jotenkin hurmaantunut siitä, hullu minä:) Mutta on totta, että pk-seudulla on järkkyliukasta välillä. Töölössä oli maanantaina ihan hulluna jäässä kadut. En viitsinyt lähteä pitemmälle syömäänkään sen takia kuin kadun toiselle puolelle.
Tiedättekö muuten mitä. Lento Ouluun kestää tunnin, kuten kaikki varmaan tietää. Mutta tää eukko joka ei ole muutama vuosi sitten osannut YHTÄÄN nukkua päivällä, oli aivan onnessaan siitä vajaan tunnin ajasta jonka voi koneessa vaan istua silmät kiinni ja NAUTTIA! Olin puoliunessa koko matkan. Yleensä kestää kotona vieläkin rauhottua unille, mutta enää en ole ollenkaan mahdotonta nukkua päikkäreitä. Mietin vaan, että miten väsy sitä on ollut ja miten se väsymys muuttaa elämääkin. Pienestä on kiinni ilot nykyään:)
Ruvetaanko kunnolla kasvattamaan sitä.
*innostuu*
Enkeli ja Reeli, huhuu! Iltailmoitukset puuttuu! Miten tosiaan Teakin jo miettiin äippälomaa? WOW!
Reeli, on muuten mielenkiintoista lukea sun juttuja viikoista. Meidän pienihän syntyi 41+3 käynnistettynä (vaikka lapsivesikin oli mennyt). Olen joskus miettinyt, että meniskö toinenkin normisynnytys yliaikaiseksi ja noin paljon. Ehkä se vois mennäkin. Mutta ei sillä, ei sitä kolmatta lasta ole tulossa:) Ekahan oli suunniteltu sektio.
Puoli tuntia ja BB alkaa. Aloin aikoinaan katsomaan Pakoakin, mutta siitä on mennyt hohto.
Pitäisköhän siistiä huonetta, kun työjutut on ihan levällään. Nyt on muuten taas ihan nautinnollinen olo olla yksin hotellissa!
T: Ynkkis pynkkis
Välillä on oikein mukavaa, kun voi vain olla ;)
Minulla oli hälinäpäivä töissä ja akku aivan tyhjä. Huomasin lopuksi tekeväni aivan tyhmiä juttuja, kuluttavani ison ajan laatikkoon juuri laittamieni tavaroiden etsimiseen. Kevyen työväsyn tunnistan, kun muisti alkaa hetkellisesti heiketä (tai ehkä muisti on vain täynnä, eikä piireissä enää ole tilaa? ;))
Uhmis se meilläkin asuu, aivan hurjapäinen välillä. Nukahti kyllä nopeasti, taisi olla aika väsy.
Ei mitään, mitään erikoista, ei ole jaksanut eikä pysytnyt mihinkään (oli pakko ostaa sipsipussi kuitenkin, jotenkin se auttoi -johonkin)
Näillä mennään siis nyt
SaaMa
Ei käynyt possu. Sama juttu, kaula ensin keitetyksi ravuksi. Ja sitten posket ja loppuvartalo vain pientä nokkosrokkoa. Plääh. Odotin että possu käy, mut toisin kävi.
Siniä ikävä.
Huomenna välipäivä latistuksissa. *Huoh*
Pile, hyss, hyss. ;-)
Äitikuu kiva nähdä huomenna!
nyt Rosa suuttuu vaunuissa, pakko lähteä etsimään hyviå lattialistoja minkä yli jytyyttää..
Voi hoitoviermisiä, keittiöremppoja yms.. Olette ajatuksissa vaikken kirjoitakkaan!
Lila75
Toivottavasti jotain ruokia löytyy lisää! Jospa tyyliin Väkkärä, riisi ja poro sopis? Mitä kaikkea latistetaan nyt?
Jaksua!
Niinpä. Makoilin äsken tyytyväisenä sohvalla työpäivän päätteeksi. Tyttö tuli viereen nyhjäämään ja taputteli vatsaani sanoen " äitin maha" , sitten taputteli hiukan ylempää sanoen " äitin toinen maha" . Hmmm ... Mahamakkaroista täytynee päästä eroon jotta tytölle ei jää käsitys siitä että ihmisellä olisi kaksi mahaa :)
Hilulle tsemppiä elää rempan keskellä. Ajattele lopputulosta ja sitä iloa mitä uudesta ihanasta keittiöstä saa. Ehkä sillä jaksaa sen tylsimmän vaiheen ylitse .. Onneksi on väliaikaista.
Ynikselle paranemista ja mukavaa tapaamista teille TP:n kanssa!
Lilalle kovasti voimia allergia-asioiden kanssa selviytymiseen. Voi pientä Rosaa. Kiva, että Sinillä mennyt hyvin mummolassa. Kai se usein on niin, että ero on sittenkin vaikeampi äidille ...
Mulla ei valitettavasti pyöri tämän enempää muistikapasiteettia päässä. Tyttö on TAAS nuhassa ja yöt ovat sieltä jostain. Viime yönä nukuin varmaan kolme tuntia pätkissä .. Tosi freesi olo oli töissä, sekoilin sanoissa ja olin lähettää vääriä lausuntoja tai muuten vain sähläsin. Lähdin kyllä aiemmin töistä, kun ei musta mitään hyötyä lopulta ollut ... Tytöllä ei ole kuumetta eikä muuta ongelmaa joten oli kyllä päiväkodissa, ja siellä nyt tuntui jälleen vuotavan nenä yhdellä ja toisella.
Yöherätykset ovat tosi tympeitä, kun en saa monestikaan enää unta sen jälkeen kun olen piipahtanut tytön huoneessa. Sitten jään pyörimään ja pyörimään. Päässäkin pyörii kaikenmaailman ajatukset kehää: työasiat, jne. jne. Nyt tämä rasittaa entisestään kun tietää kuitenkin että viimeistään klo. 6.00 noustava töihin. Kotona kun oli, saatoin ottaa päikkärit ainakin tytön kanssa yhtäaikaa ....
Siinäpä mun napaa lyhykäisyydessään. Minäkin lähden työmatkalle, tosin vain päiväksi enkä edes kovin pitkälle mutta silti. Koko päivän koulutusta ja jotakin fiksua täytyisi myös puhua :) Junamatka on onneksi aikaa nukkua.
Illan jatkoja kaikille!
Alli