Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin "villi" menneisyys ja vaikutukset suhteeseen

Vierailija
30.12.2022 |

Näin hieman samanlaisen aloituksen ja haluan itsekkin kertoa ongelmastani. Kumppani oli opiskeluaikoina mukana vapaamielisissä piireissä. Jotain aktivistihommia joihin ei enää usko, mutta edelleen on tekemisissä monien noista mukaan tarttuneiden kavereiden kanssa. Tiedän että hänellä on ollut seksisuhde parin tähän joukkoon kuuluneen kanssa.

Ongelma on se, että kumppani haluaa edelleen tavata noita ihmisiä, joskus kaveriporukassa ja joskus kahdestaan. Sanoo mua kontrolloivaksi kun pyrin "rajoittamaan ystävyyssuhteita". Ymmärrän että osan hän on tuntenut useamman vuoden ajan (silti alle 10 v). Kuitenkin ajattelen että on ok odottaa, että hän ottaa entisiin fwb juttuihin etäisyyttä. Mielellään lopettaa yhteyden pitämisen kokonaan, mutta ainakin vähentää sitä reilusti.

Olen tavannut porukan, mutta emme tutustuneet kovin hyvin enkä tuntenut oloa mukavaksi. Osa on edelleen hippejä tai vähän ulkona normaalielämän kuvioista, rajuja huumeita he eivät sentään kai käytä mutta "yrttejä" kuluu kyllä. Sen sijaan kumppanin perheen ja kaikkein parhaan ystävän kanssa tullaan hyvin juttuun.

En ole tosi konservatiivinen tai uskonnollinen vaan aika tavis, mutta outojen suhdekuvioiden lisäksi koko tuon kaveriporukan elämäntapa on mulle aika vieras. Enkä ole varma siitä mitä tämä suhteelle tarkoittaa. Hieman arveluttaa että kumppani viihtyy niin hyvin noin erilaisessa ympäristössä, vaikka elääkin kanssani tavallista elämää eikä ole osoittanut haluavansa muuta. Enkä ole varma mitä ajattelen siitä, että hän sanoo mua ystävyyssuhteiden rajoittajaksi näillä perusteilla... Valehteleeko vai ajatteleeko oikeasti noin. Pyydänkö kohtuuttomia vai liian vähän.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sovi toisillenne. Jos et pysty ymmärtämään, että seksisuhteet ovat ohi, tai haluaisit rajoittaa kumppanisi sosiaalista elämää, et ole oikea kumppani hänelle.

Lähtekää tahoillenne. En usko, että pystyt muuttamaan asennettasi, ja toisen kontrolloiminen taas on aina väärin.

Vierailija
2/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette sovi toisillenne. Jos et pysty ymmärtämään, että seksisuhteet ovat ohi, tai haluaisit rajoittaa kumppanisi sosiaalista elämää, et ole oikea kumppani hänelle.

Lähtekää tahoillenne. En usko, että pystyt muuttamaan asennettasi, ja toisen kontrolloiminen taas on aina väärin.

Onko tämä todellakin susta kontrolloimista? Kyse ei edes ole eksistä tai vanhoista rakkaussuhteista. Vaan petikavereista, joiden kanssa on oltu sängyssä. Olenko oikeasti tässä väärässä? Enhän itsekkään pidä yhteyttä entisiin seksikumppaneihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kantasi hyvin. Silti ei voi rajoittaa toista. Sitten eri suuntiin jos ei toimi.

Vierailija
4/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pitäisi yhteyttä, jos se omaa rakasta loukkaisi. No, toisaalta minulla ei olekaan mitään fwb -juttuja ollutkaan.

Mutta siis, milloin mies on (muka) viimeksi näiden kanssa sängyssä ollut? Ja mitä mies sitten itse saa tuosta yhteydenpidosta?

Vierailija
5/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia häiritsee sinua niin eiks se ole siinä?

Vierailija
6/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vapaa rakkaushan on voimauttavaa ja monogaminen heteronormatiivisuus(valkoisilla) passé.

Vierailija
7/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut vaimoni kanssa yli 20v.

Sinä aikana on hienosti karissut kaikki ystävyyssuhteet joita minulla nuoruudessani oli.

Ketään en saanut tavata, puhelimessa jos puhuin tai viestittelin niin siitä tuli tuntien kuulustelu ja päivien mykkäkoulu.

Kerran erehdyin ravintolassa halaamaan yllättäen kohtaamaani vanhaa koulukaverit (nainen), onneksi vaimoni hyökkäsi väliin, antoi minulle avokämmenestä ja haukut sain vieraissa juoksemisesta.

Sanoin että olen tuntenut tämän ystäväni jo lapsesta, kauemmin kuin sinut. Siitähän se soppa syntyi, kun menin vertaamaan kahta naista. Noh, sen jälkeen en ole tätäkään kaveria nähnyt, siitä on nyt aikaa 18 vuotta.

Mitään ei suorasanaisesti kielletty, mutta selväksi kyllä tehtiin ettei keneenkään saanut pitää yhteyttä, koska se oli vaimolta pois.

Äitiini ja sisaruksiini saan pitää yhteyttä rajoitetusti, raportointivelvollisuudella. Kauheasti en sitäkään enää jaksa tehdä, kun en jaksa selostaa mitä kaikkea teimme tai puhuimme.

Nykyään minulla ei ole yhtään ystävää, enkä käy muualla kuin töissä ja kotona hoidan lapsia. Edellisen kerran kun joku on minulle soittanut (jos vaimoa ei lasketa) niin se oli lääkäri. Aikana ennen koronaa.

Toivotan sinulle ja kumppanillesi onnea valitsemallanne tiellä.

M40

Vierailija
8/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hippitätinä sanoisin minäkin, että ette sovi yhteen, eikä edes seksisuhteiden ja yrttien vuoksi vaan siksi, että arvomaailmoissanne on niin iso ero, että ne kahnaavat jo nyt. Jompikumpi joutuu pusertumaan lokeroon, johon ei sovi, ja siitä tulee ajan myötä aina vain isompi ongelma.

Vierailija
9/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen ollut itse sinun tilanteessasi ja ei se auta kuin purra hammasta ja hyväksyä nämä ystävät. Jos alat määrätä keneen kumppanisi saa pitää yhteyttä niin takuulla kylmenee teidän välit.

Meillä oli tästä monia riitoja, vielä ollaan yhdessä ja olen nyt vain hyväksynyt asian. Riidat ovat auttaneet kun ollaan puhuttu asioita selviksi. Kannattaa sinunkin puhua kumppanille siitä miksi asia häiritsee ja toivottavasti hän osaa jotenkin tukea sinua tunteittesi kanssa eikä vain syytellä kontrollifriikiksi...

Vierailija
10/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä aikana on hienosti karissut kaikki ystävyyssuhteet joita minulla nuoruudessani oli.

Ketään en saanut tavata, puhelimessa jos puhuin tai viestittelin niin siitä tuli tuntien kuulustelu ja päivien mykkäkoulu.

Kerran erehdyin ravintolassa halaamaan yllättäen kohtaamaani vanhaa koulukaverit (nainen), onneksi vaimoni hyökkäsi väliin, antoi minulle avokämmenestä ja haukut sain vieraissa juoksemisesta.

Sanoin että olen tuntenut tämän ystäväni jo lapsesta, kauemmin kuin sinut. Siitähän se soppa syntyi, kun menin vertaamaan kahta naista. Noh, sen jälkeen en ole tätäkään kaveria nähnyt, siitä on nyt aikaa 18 vuotta.

Mitään ei suorasanaisesti kielletty, mutta selväksi kyllä tehtiin ettei keneenkään saanut pitää yhteyttä, koska se oli vaimolta pois.

Äitiini ja sisaruksiini saan pitää yhteyttä rajoitetusti, raportointivelvollisuudella. Kauheasti en sitäkään enää jaksa tehdä, kun en jaksa selostaa mitä kaikkea teimme tai puhuimme.

Nykyään minulla ei ole yhtään ystävää, enkä käy muualla kuin töissä ja kotona hoidan lapsia. Edellisen kerran kun joku on minulle soittanut (jos vaimoa ei lasketa) niin se oli lääkäri. Aikana ennen koronaa.

M40

Kannattaisi varmaan erota naisesta.

Vierailija
11/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä todellakin susta kontrolloimista? Kyse ei edes ole eksistä tai vanhoista rakkaussuhteista. Vaan petikavereista, joiden kanssa on oltu sängyssä. Olenko oikeasti tässä väärässä? Enhän itsekkään pidä yhteyttä entisiin seksikumppaneihin.

Käytkö silti samoissa kaupoissa kuin ennen, et ole oivaltanut, että nekin ovat vaaraksi suhteellenne? Käytkö yhät samoilla nettisivuilla kuin ennen tapaamistanne? Onko sinulla samoja harrastuksia kuin ennen miestä?

Kai ymmärrät, että tuo kaikki nakertaa parisuhdettanne, koska kaikesta entisestä tulee luopua! Huomaathan, että kun sinulla oli edellinen seksisuhde, harrastit tiettyjä asioita ja tuo harrastus tuo edelleen mieleesi edellisen suhteesi. Ihan samalla tavalla kuin miesystäväsi joka kerta tavatessaan entisen elämänsä kavereita miettii vain seksiä.

Vierailija
12/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, itse en halua miestä joka on käynyt seksibileissä.

Vierailija
13/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, itse en halua miestä joka on käynyt seksibileissä.

Ehdoton EI eli ei suhdetta miehen kanssa joka on käynyt seksibileissä. En halua sellaista miestä itselleni puolisoksi.

Vierailija
14/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sinua häiritsee ne naiset vai se elämäntyyli? Vai onko sinulla tästä joku oma mielikuva, mitä on tehty?

(paljonko miehesi on kertonut asioista ja paljonko on omaa mielikuvaasi)

Vierailija
15/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen aina hyvin omituisena sen, että ihmiset ovat huolissaan entisistä seksikumppaneista. Ainahan siihen on syy, miksi ovat entisiä. Mieheni on edelleen todella hyvissä väleissä entisen tyttöystävänsä kanssa eikä ole kyllä kertaakaan tullut mieleen, että siitä pitäisi olla mustasukkainen tai kauhuissaan.

Itse taas olen edelleen hyvä ystävä entisen kumppanini kanssa ja myös mieheni tulee hänen kanssaan tosi hyvin toimeen.

Sinä et selkeästi luota mieheesi, ja ilman lupttamusta ei suhteella tule olemaan tulevaisuutta.

Vierailija
16/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun kuulet kumppaniltasi että olet kontrolloiva jos et oikeasti ole niin juokse ja lujaa.

Nämä rakkauden hippimiehet ovat loppu viimein heikkoluonteisia pettäjiä jotka ovat halveksttuvinta alinta kastia. Rauhattomia ja mieletään epävakaita tapauksia jotka kuvittelevat vapauden tarkoittavan toisten tahallista loukkaamista josta vastuuta ei tule kantaa.

Vierailija
17/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M40

En nyt halua peloitella, mutta kokemukseni mukaan tuolla lailla sairaalloisen mustasukkaiset ovat itse kovia pettämään.

Vierailija
18/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä mikä ajoi teidät yhteen?

Vierailija
19/19 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluat estää miehesi yhteydenpidon kavereihin/ystäviin sillä perusteella, että he ovat joskus vuosia sitten harrastaneet seksiä keskenään? Kyllä, se on kontrolloimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme