Laiskotteletteko työpaikalla?
Ai että pisti vihaksi työkavereiden vetämättömyys, taas tänään. Asiakkaita odotteli palvelua, mutta he lojuivat vain kahvihuoneessaan ja ihmettelivät veikkauksen porukkapelikieltoa. Kahvitunti on 15 minuuttia mutta ne vetelehtivät siellä 45 minuuttia, taas kerran.
Työnjohto on lomalla, joten nämä laiskimukset lojuvat jopa kaksi tuntia työpäivästä kahvihuoneessa, lisäksi 30 minuutin ruokatunti on heillä yli tunnin mittainen. Nuo neljä ovat puolet tiimistämme ja meille muille tämä päivä oli taas kiireinen, kun puolet porukasta ei osallistunut työntekoon lainkaan.
Tätä on jatkunut lokakuusta asti, kun uusin tiimin työntekijä aloitti. Hän on ns. sosiaalinen tyyppi, suu käy ja juttu luistaa. Työnteko ei kyllä kiinnosta häntä lainkaan. Kolme muuta on hänen seurassaan onnellisia, mutta muita tilanne harmittaa.
Kaksi tekijää ilmoitti katselleensa muita työpaikkoja ja kyllä minullakin turhautuminen kasvaa. Ongelma on että toinen esimiehistä on myös tämän suupaltin sukulainen joten tilanne tuskin paranee pian.
Ilmeisesti työpaikan vaihto on ainoa keino saada mielenrauha, tähän laiskureiden pesään ei kannata jäädä, polttaa vain itsensä loppuun
Kommentit (2)
En. Tykkään tehdä hommia, niin päivä kuluu nopeasti. Ja muutenkin, tykkään tehdä töitäni.
Joskus laiskottelen, mutta jos se vaikuttaisi suoranaisesti muiden työntekoon, en todellakaan kehtaisi laiskotella. Olen kyllä miettinyt, että silloin kun olen laiskotellut, mikä on ollut vikana? Yleensä on vaan väsyttänyt todella paljon mutta joskus olen myös kostolaiskotellut: Kun tuokaan ei tehnyt töitään, en tee minäkään.