Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetä kaipaamallesi henkilölle terveiset elokuu 2023

30.12.2022 |

Kaipuu jatkukoon...

(Popeda, Minä, sinä ja Mannerheim Lyrics)
"Jotenkin vaan elämä ajautuu
Koko ajan kauemmas
Ilman sua mä en tosiaan pärjää
Ilman sua oon kuin puolikas
Elämän äänetön osakas"

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle Tammikuu 2023

Vaihtoehdot

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Kommentit (25856)

Vierailija
7501/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas, en jaksa enää.

En mäkään. Pelasta tältä tilanteelta. Ole mun palstaprinssi🧝

🤦🏻

Kenenkään pelastus ei kyllä täältä palstalta löydy vaan asiat pitää 100% hoitaa ihan irl.

Eri

Vierailija
7502/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haluja, ei haluajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7503/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse otan loukkauksena sen jos joku varattu kuvittelee että olisin valmis alentumaan jonkun panopuuksi.

Mitä alentumista siinä on, jos joku haluu vaan panna? Ilolla "alentuisin" varatun ihastukseni panopuuksi, olen tästä haaveillutkin monet kerrat. Toki olen itsekin varattu, niin ehkä se on syy.

Laitetaan nyt uusiksi, että en sellaista virhettä tekisi ikinä. Sydän tuossa touhussa särkyisi. Sivusta.

Vierailija
7504/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin tykkään sadesäästä. Ehkä se on niin, että liiallinen auringonpaiste kuten voimakas ilokin voi olla vahvuudessaan voimia vievää.

Vierailija
7505/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on unohtumattomia ja monille. Vaikka kaipuu vuosien kuluessa tietysti lievenee.

Vierailija
7506/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano minulle yksi sana niin jatkan siitä mihin jäit, en käytä pisteitä niissä asuu ehdottumuus, haluan olla vapaa kanssasi, en sinusta.

Syvyys

sinussa saa minut hämmästymään omia tunteitani

Leikki

rakkauden sanoit ja käänsit pääsi pois

Sydämeni

on pitkämielinen, tiedät sen

Vierailija
7507/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluja on, mutta tervepäiset haluttavat ovat hakusessa. Jäätävä kroppa ei riitä, jos persoona ei sytytä eikä naisella ole mitään taitoja, jotka saavat minut ihailemaan häntä.

Vierailija
7508/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu ajaa

Vierailija
7509/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas.

Vierailija
7510/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei-kukaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei aiemmat sitoumukset merkitse mitään, miksi uusi merkitsisi yhtään enemmän?

Voi hyvinkin merkitä enemmän kuin mikään koskaan ennen. Tietysti jos tahtoo kahlita itsensä ajattelutapaasi niin saahan siten tehdä.

Tunne sitoumuksen taustalla merkitsee. Sitoumuksen sisällä tapahtuvat asiantilojen muutokset merkitsevät. Ihmiset kasvavat ja muuttuvat, heidän tilanteensa fluktuoivat. Se mikä joskus tuntui ehkä jopa hyvältä ajatukselta, ei aina päde lopuksi elämää. Eikä ole edes välttämättä tervettä tai järkevää lopuksi elämää. On lupa saada muuttaa elämäänsä ja sitoumuksia sen mukana kun itsekin muuttuu. Vastentahtoinen, ilon sammuttava, elämän vampiroiva ja tukahduttava kiristely ei palvele ketään.

Kukaan ei ole toisille aikuisille täällä velkaa rakkautta, vakautta tai yhtään mitään. Yleinen hyvä käytös ja muiden huomiointi tiettyyn pisteeseen saakka on tietenkin hyve ja jotakin mitä pitääkin odottaa. Ja sekin että ei lupailisi asioita, mitä ei voi pitää. Mitä nuo kaikista basicimmät asiatkin ovat, ovat kuitenkin jotain mitkä eivä ole itsestäänselvyyksiä ja joista tulisi olla kiitollinen. Aikuisen tulisi ymmärtää, että kaikki mikä meidän tunteita satuttaa tai meitä harmittaa ei ole jotakin mitä muiden tulisi itsensä kustannuksella vältellä. Joku järki ja tasapaino siinäkin. Ei elämä ole sitä varten että muut aina rullaavat punaisen maton jalkojemme juureen ja taipuvat kaksinkerroin, pysyvät staattisina ja unohtavat itsensä heidän itsensä tai maailman muuttuessa. Ei tunteisiin perustuvan sitoumuksen pidäkään vastentahtoisesi kestää. Mitä iloa siitä yhtään kenellekään on? Miksi sitä tahtoisi ketään kahlita johonkin sellaiseen missä he eivät sydämestään, epäröimättä tahdo olla?

Jokainen aikuinen kuitenki on oppinut, että useimmat sitoumukset ovat osapuolten vapaaseen tahtoon perustuvia ja dynaamisia. Maailma on hieman monimutkaisempi paikka kuin "kerran sitoumuksen peruuttaja, aina sitoumuksen peruuttaja"-tason maailmankuva.

Sitoumuksia ei tehdä tunteella hetken hormonihuumassa, vaan vakaasti harkiten. Siksi on lupa odottaa, että ihmiset tietävät mihin ovat sitoutuneet ja myös pitävät kiinni sitoumuksistaan. Etenkin, kun kyse ei ole vain heistä itsestään, vaan jopa sadoista muista ihmisistä. Omilla himoilla tai häilyvillä tunteilla ei voi oikeuttaa mitä tahansa. Etenkin, jos toimet haavoittavat laajaa yhteisöä. Aikuisilta ihmisiltä pitää voida odottaa ymmärrystä siinä, mitä päättävät ja mitä eivät.

Tällainen ajattelu estää ihmistä kulkemasta omaa polkuaan ja kuuntelemasta sydämensä ääntä, kun yhteisöllä on valta laittaa ihminen ruotuun. Minusta kenenkään ei kannata sitoutua eikä purkaa sitoumuksia liian kevein perustein, mutta ei myöskään antaa yhteisön päättää puolestaan elämän tärkeimpiä asioita. Ihmiset saavat kuitenkin kaivata vapaasti. Se ei ole sitoumus.

Yhteisöllä on lupa odottaa, että sen jäsenet ja työntekijät pitävät kiinni siitä, mihin ovat sitoutuneet. Ne sitoutumiset tehdään vapaasta tahdosta vakaasti harkiten, ja siinä yksilö itse päättää rajoittaa omaa vapauttaan tietyllä tavalla. Se ei ole mikään pakko. Se joka sitoutuu, sitoutuu myös itse kohtaamaan ne tunnepuolen seuraukset ja haasteet, mitä sitoutumisesta seuraa. Esim. avioliitossa olevat sitoutuvat rajoittamaan omaa vapauttaan suhteessa kaikkiin muihin kuin omaan puolisoonsa. He sitoutuvat kestämään ne tunteet, joita esim. voi koitua sen vuoksi, että itse ihastuu johonkin toiseen tai vaikkapa puoliso sairastuu. Ja on paljon muitakin sitoumuksia kuin avioliitto, vaikka useimmat täällä arvatenkin ajattelevat, että tarkoitettiin automaattisesti vain sitä.

Tuli tästä mieleeni, että im soooo not getting married ever again.

7511/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei-kukaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei aiemmat sitoumukset merkitse mitään, miksi uusi merkitsisi yhtään enemmän?

Henkiköillä ja kahdenvälisellä ainutkertaisen suhteen laadulla ei ole mitään merkitystä sitoutumisen kannalta mielestäsi? Minulle on.

Ei niillä ole merkitystä, jos on vannonut sitoutuvansa johonkin muuhun. Elämässä tietyt valinnat sulkevat toisia mahdollisuuksia pois, ja kaikkea ei voi saada. Asioissa on kyse muustakin kuin yksilön himoista. Etenkin, jos on sellaisessa ammatissa, jossa on esikuvana muille.

Eivät ne itse asiassa sulje välttämättä yhtään mitään toisia mahdollisuuksia pois. Ja kaiken voi saada. Riippuu niin tilanteesta ja ihmisistä😊

Sinä olet esimerkki siitä, että kun haluaa sellaista mitä ei voi saada, ei saa mitään. Ja aiheuttaa vain vahinkoa itselleen ja muille.

Puhuin yleisellä tasolla. Ihmisillä on erilaisia prioriteetteja ja arvoja, kullakin omansa. Mikä on yhdelle onnea ja rikkumaton arvo, olisi toiselle suurta epäonnea ja elämänsä hukkaanheittämistä. Mikä ei käy yhdelle, käy jollekin muulle. Jotkut todella saavat kaiken. Joku esim minun mielestäni moraalittomasti, joku taas tavalla josta aproovaisin. Pointtina se että mikä kirjoittajalle on heidän itsensä luoma ja ylläpitämä häkki (tai todennäköisesti ei häkki laisinkaan, vaan tärkeä ohjaava arvo) ei ole sitä universaalisti myös toisille. Jotkut eivät saa kaikkea, toiset saavat kaiken. Ja monesti se kaiken saaminen elämässä tyssää ihan vain siihen että uskoo, kun muut sanovat ettei kaikkea voi saada. (Vaikken kyllä kehota ketään tavoittelemaan Kaikkeaan häikäilemättömästi ja punnitsematta vaikutuksia).

Haluan toki kaivattuani edelleen tapahtumien aiheuttamista ristiriitaisista tuntemuksista huolimatta, mutta henkilökohtaisesti hänen statuksensa varattuna henkilönä ja erityisesti ihmisenä, joka tahtoi viedä valitsemansa naisen vihille, vaikka meidän kahden molemminpuoliset tunteet olivat tiedossa, ovat este ja sulkevat sen mahdollisuuden pois että meillä olisi mitään tai että voisin ns. "saada kaiken". Jos hän joskus eroaa niin ok, asiasta voi keskustella uudestaan. Eli ei, minä en voi saada kaikkea ainakaan sillä tavalla kuin se olisi kai hänelle käynyt. En voi saada "kaikkea" niin kauan kuin asiaintila pysyy näin. En btw ennusta siihen minkäänlaista muutosta. Sitten taas jos tilanteet muuttuvat, saatankin voida saada sen mitä kaipaan rikkomatta henkkoht periaatteitani.

Vierailija
7512/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano minulle yksi sana niin jatkan siitä mihin jäit, en käytä pisteitä niissä asuu ehdottumuus, haluan olla vapaa kanssasi, en sinusta.

Syvyys

Leikki

Sydämeni

Haluan

Vierailija
7513/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihroon kaivattua lennos, ny vaan jännätään notta mitä se sanoo.

Vierailija
7514/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Draamailu on epävakaille tyypillistä tosiaan. Fiksu ei jaksa sitä jollei draamailija sitoudu hoitoon vaan fiksu hakeutuu tasaisten ja vakaiden ihmisten luokse. Niistä voi löytyä se aarrekin.

Vakaat ovat niitä, jotka pitävät järkähtämättömästi kiinni sitoumuksistaan. Niitä, jotka varovat antamasta mitään lupauksia, jotta eivät teoillaan halventaisi sanojaan.

Ja näin vakaasta tulee draamailija, vaikka luulee muuta.

Vierailija
7515/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsää. Vettä sataa. Yksinäistä. Pitäisi varmaan hakea kaljaa, niin olisi jotain seuraa viinapeikoista.

Lupaathan lähettää sitten kaljapäissäsi avautumisviestin kaivatullesi😁

Onneksi mulla ei ole sen numeroa :)

No onhan. Älä huijaa.

Vierailija
7516/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halu ajaa

Halua jaa

Vierailija
7517/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syvyys

Leikki

Sydämeni

Haluan

rakastan ja unohdan, muistan

7518/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syvyys

Leikki

Sydämeni

Sivusta, tämä oli ihana idea😊💖

Vierailija
7519/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluja on, mutta tervepäiset haluttavat ovat hakusessa. Jäätävä kroppa ei riitä, jos persoona ei sytytä eikä naisella ole mitään taitoja, jotka saavat minut ihailemaan häntä.

Mä osaan kuperkeikan. Sivusta

Vierailija
7520/25856 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakaa valitsee vanhan ja turvallisen, jota ei kiinnosta ja joka pysyy riittävän etäällä. Hajutonta, mautonta ja pystyyn kuollutta.

Ketju on lukittu.