Lähetä kaipaamallesi henkilölle terveiset elokuu 2023
Kaipuu jatkukoon...
(Popeda, Minä, sinä ja Mannerheim Lyrics)
"Jotenkin vaan elämä ajautuu
Koko ajan kauemmas
Ilman sua mä en tosiaan pärjää
Ilman sua oon kuin puolikas
Elämän äänetön osakas"
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Kommentit (25856)
Vierailija kirjoitti:
Nuorena voi ottaa harha-askelia, vanhana ei.
Päinvastoin. Vanhana mitään todellista riskiä ei edes ole, kun on aina mahdollisuus lähteä ja elää itsenäisesti. Nuorena ei ole resursseja mihinkään, joten jokainen päätös on riski. Vanhemmalla iällä ihmiset ovat vakaita ja vakavaraisia eivätkä välttämättä tarvitse ketään muuta yhtään mihinkään, joten mitään todellista riskiä ei edes ole. Voi vaikka pitää sapattivuoden töistä tai asua vuoden ulkomailla tai mitä ikinä. Nuorena jos tekee vääriä valintoja, niin koko loppuelämä voi olla pilalla. Vanhana voit tehdä mitä tahansa eikä se oikeastaan vaaranna millään tavalla mahdollisuutta elää jatkossa niin kuin siihenkin asti. Silti ne ovat nimenomaan ne keski-ikäiset, jotka eivät uskalla mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi oppia liian yksinolijaksi
Miksi? Kaikkeen sopeutuu ja voi tehdä rauhassa töitä sekä harrastaa ja elää. Aika siistiä jos osaa ottaa elämästä kaiken irti.
Yksinäisyys tappaa. Ihan tutkittuakin tuo, hakukoneeseen laittamalla nuo sanat löytyy tietoa. Ja siltä minusta nyt tuntuu, enkä todellakaan halua tähän oloon sopeutua. Sivusta harhan perään itkevä, mikä kyllä estää tehokkaasti sen, että pystyisin antamaan edes mahdollisuutta tavata joku, joka ei olisi harhaa
Kun oppii yksineläjäksi, ei yksinäinen olekaan. Kaksi eri asiaa. Itse rakastan omaa rauhaani, en ikimaailmassa voisi enää esim. asua jonkun toisen ihmisen kanssa.
Ja ihmisiä muuten tappaa myös ne toiset ihmiset, sekin ihan tutkittua.
Eri
Nihilistinen tapa katsoa asiaa. Kirjaimellisesti.
Erikoinen väite. Tiedätkö edes mitä nihilismi on?
Tiedän. tiedätkö sinä? On sekin erikoinen väite, että kun selittää itselleen että jos "oppii" olemaan yksinäinen niin etteikö voisi enää oppia olemaan ei yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon oppinu, että yksikin harha-askel voi tuhota kaiken.
Suattaapi olla elämässä kuitenkin hieman eri asteisia harha-askelia.
Jo astuminen banaanin kuoren päälle voi olla kohtalokas. 🍌
Vierailija kirjoitti:
G
Mikä on horoskooppimerkkisi? Entä kaivattusi?
Neitsyt. Kaivatusta en ole aivan varma, joko kalat tai oinas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Kaikkeen sopeutuu ja voi tehdä rauhassa töitä sekä harrastaa ja elää. Aika siistiä jos osaa ottaa elämästä kaiken irti.
Yksinäisyys tappaa. Ihan tutkittuakin tuo, hakukoneeseen laittamalla nuo sanat löytyy tietoa. Ja siltä minusta nyt tuntuu, enkä todellakaan halua tähän oloon sopeutua. Sivusta harhan perään itkevä, mikä kyllä estää tehokkaasti sen, että pystyisin antamaan edes mahdollisuutta tavata joku, joka ei olisi harhaa
Kun oppii yksineläjäksi, ei yksinäinen olekaan. Kaksi eri asiaa. Itse rakastan omaa rauhaani, en ikimaailmassa voisi enää esim. asua jonkun toisen ihmisen kanssa.
Ja ihmisiä muuten tappaa myös ne toiset ihmiset, sekin ihan tutkittua.
Eri
Nihilistinen tapa katsoa asiaa. Kirjaimellisesti.
Erikoinen väite. Tiedätkö edes mitä nihilismi on?
Tiedän. tiedätkö sinä? On sekin erikoinen väite, että kun selittää itselleen että jos "oppii" olemaan yksinäinen niin etteikö voisi enää oppia olemaan ei yksinäinen.
Ok, no kun kerran tiedät, niin tiennet senkin, ettei viestissäni mikään liittynyt nihilismiin mitenkään. Siksi oli erikoinen heitto.
Sulla menee myös yksin oleminen ja yksinäisyys sekaisin. Yksin oleminen on sitä, kun on vain yksi ihminen paikalla. Yksinäisyys on kokemuksellista. Voi olla yksin ilman yksinäisyyden kokemusta. Siitä oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutkia ennen kuin hutkia.
Ei näy mittää. 🧐
Masennuslääkkeet on ssiitä kivoja, että orgasmista ei tartte edes haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Voisit tehdä mulle hyvää.
Näin ajattelen ja tunnen minäkin. Voimme kaikki tehdä jos valitsemme.
Menetkö yöveneilemään venetsialaisissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä osalle (ainakin minulle) nimenomaan yhdessä oleminen on elämistä ja suuri osa elämän riemuista jää kokematta, jos elelee yksin. eri
Vierailija kirjoitti:
Masennuslääkkeet on ssiitä kivoja, että orgasmista ei tartte edes haaveilla.
Jaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) Joku asia voi tehdä hyvää, samoin ihminen.
B) Ihminen voi aktiivisesti tehdä toiselle hyviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Naisia ei saa päästää yksinään mihinkään, varsinkaan porukassa.
Eihän ne porukassa oo yksinään.
Niinpä niin. Enpä sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
Joinain päivinä tuntuu että kaikki tukahdutettu nousee pintaan ja sisin vaan huutaa: haluan ja tarvitsen!
Kenelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) Joku asia voi tehdä hyvää, samoin ihminen.
B) Ihminen voi aktiivisesti tehdä toiselle hyviä asioita.
Molemmat. Kaikki kolme ovat erittäin valideja tapoja.
Riippuu ihmisestä. Kuten sanoin, itselleni se on paras tapa elää. Olen maailman onnellisin ihminen ihan vain itsekseni.