Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymyksiä päivähoidosta ? Phn työtekijä paikalla...

Vierailija
13.11.2006 |

Ihan vaan sen takia kyselen kun usein olen nähnyt kysymyksiä / ihmettelyjä päivähoidosta ja sen toiminnasta tai toimimattomuudesta .

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
2/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että lapselle meinaa sattua jotakin, kun hlökuntaa ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hlökunnan vähyyden takia enemmän kuin normaalisti . Toki riskit sillon ovat suuremmat !

Nimittäin esim tyypillinen lapsen tapaturma sattuu , kun esim 3 aikuista seisoo " metrin päässä " ja näkee kuinka lapsi loukkaa itsensä . Siis näkee , mutta kukaan ei ehdi tilanteeseen ( lasten liikkeethän ovat tosi nopeita ) .

Se on totta että riskit tietenkin kasvavat jos ja kun valitettavasti hlökuntaa on liian vähän paikalla . Tämä taas on asia mihin me emme voi hlöuntana millään tavalla vaikuttaa ! Jos valitat asiasta - työpaikka voi olla katkolla tai muuten joudut simputuslistalle ... Emmekä me saisi missään nimessä kertoa vanhemmille , että meitä on paikalla liian vähän lapsilukuun nähden ! Tämä onkin teidän vanhempien aktiivisuuden varassa , että " nostatte meteliä " ellei hlökuntaa ole riittävästi !

Näin surullisesti asiat vain ovat nyky hyvinvointi - Suomessa ...

Laki sanoo 4 kpl alle 3 - v / aikuinen ja 7 kpl yli 3 - v / aikuinen . ..

Vierailija
4/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaisista, jotka kyllä rakastavat lapsiaan syvästi ja huolehtivat heistä parhaalla mahdollisella tavalla, mutta joiden " uratyö" vie paljon aikaa ja lasten hoitopäivät ovat pitkiä?

Halveksitteko tällaisia vanhempia, joiden lapset tulevat ensimmäisten joukossa ja jotka viimeisten seassa haetaan? Puhutteko te avoimesti kahvitauoillanne tällaisista vanhemmista?

Vierailija
5/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut hankaluuksia vanhempien kanssa?

Vierailija
6/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pk:ssa suhtaudutaan mielenterveysongelmista kärsiviin vanhempiin? Onko eroa, jos asia on tiedossa tai jos asiasta vain arvaillaan?

Miten voisin omalla käytökselläni varmistaa lasteni saavan hoitopäivän aikana parasta mahdollista hoitoa?

Vierailija
7/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lasten vanhempina tiedän että töitä on pakko tehdä ja elanto saatava . Siis jos yleistän niin ei puhuta - joitakin Ennen vanhasia ihmisiä lukuunottamatta .

Vierailija
8/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ikääntyneet hoitajat jo väsyneitä työhönsä? Otetaanko nuoret työntekijät ystävällisesti vastaan? kuulin yhdestä päiväkodista, missä vanhemmat huomasivat vanhojen työntekijöiden kohtelevan nuorta opettajaa " huonosti" .

Vierailija
9/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten vanhempien kanssa synkkaa heti ja toisten kanssa ei ollenkaan . Ilman mitään tiettyä syytä - se vaan on näin - ainakin omalla kohdalla .

Vierailija
10/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi oksentaa viidesti päivässä, saa syödä vain possunlihaa, perunaa, riisiä, riisimaitoa, päärynäsosetta, omenasosetta, kanaa ja mustikkasosetta, ei osaa kävellä parivuotiaana eikä syödä itse vaan on täysin syötettävä sekä myös puettava, ja on erittäin infektioherkkä sekä tarvitsee lääkkeitä kolmen tunnin välein. Onko päiväkodilla mahdollisuuksia hoitaa sellaista lasta?

Vierailija
11/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki työtämme helpottaa ja voimme paremmin olla perheen tukena jos tidämme perheestä mahdollisimman paljon - myös ongelmista ! Emme ota niitä kahvipöytäkeskusteluihimme päiviteltäväksemme vaan ihan aidosti yritämme perhettä tukea !

Itse et oikeasti voi paljon auttaa käytökselläsi lapsen kohteluun - yritämme olla tasapuolisia . Edelleen palaisin aiheeseen " kemiat " ...

Vierailija
12/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan vika on päättäjien ja virkamiesten. Mutta vanhempien on vaikea nostaa äläkkää tilanteesta, jos he eivät saa mistään tietoa siitä, miten asiat ovat. Minä en ainakaan luota päiväkotien johtajien hyssyttelyihin, siksi kysyinkin sinulta täältä. Mun mielestä vanhempien ja pk-hlökunnan (johtajia ehkä lukuunottamatta) pitäisi olla samassa veneessä; molempien tavoitehan on sama: laadukas päivähoito, joka toteutuu, jos resursseja on riittävästi. Tarkennan siis vielä, että en mitenkään syytä pk-hlökuntaa, he tekevät vaativaa työtä liian pienellä palkalla ja huonoilla resursseilla.

t. se läheltäpiti-tilanteista kysynyt

Vierailija
13/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut alalla 15 - v ja kohennusta on jo paljon tapahtunut . Toki vieläkin törmää asenteeseen : " meillä on aina tehty näin ja tehdään edelleen .. " mutta onneksi yhä harvemmin . Isot talot tuntuvat olevan ongelmallisimpia koko talon yhteishengen kannalta - tulee kuppikuntia .

Vierailija
14/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mainitsemasi " ongelmat " ovat minulle tuttua työsarkaa eli onnistuu . Yleensä tälläinen lapsi saa hlökohtaisen avustajan . Ainut asia mainitsemissasi asioissa mikä huolettaa , on infektioalttius . Herkkä lapsi on todennäköisesti " kipeänä koko ajan " , koska infektioiden määrä on suhteessa lapsimäärään .

Vierailija
15/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki itse vastailen vanhempien kysymyksiin ihan rehellisesti , kun hlökunnan määriä kysellään . Mutta olo on kuin puun ja kuoren välissä . Itse olen kyllä pitänyt kovaakin meteliä asiasta tarvittaessa , mutta tuntuisi kuin tuulimyllyjä vastaan tappelisi ... Kiitos kannustuksesta !

Vierailija
16/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis toivoa opintojen jatkamisesta tai töihinmenosta mulle..

Vierailija:

Kaikki mainitsemasi " ongelmat " ovat minulle tuttua työsarkaa eli onnistuu . Yleensä tälläinen lapsi saa hlökohtaisen avustajan . Ainut asia mainitsemissasi asioissa mikä huolettaa , on infektioalttius . Herkkä lapsi on todennäköisesti " kipeänä koko ajan " , koska infektioiden määrä on suhteessa lapsimäärään .

Vierailija
17/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamä on tosiaan raaka totuus . Ainahan on tietysti vaihtoehtona pienemmät yksiköt kuten ryhmis ja pph .

Vierailija
18/32 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen toki kysymyksiin joku toinen ilta lisää ...

Vierailija
19/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että työtön tai uuden vauvan saanut äiti tuo lapsensa hoitoon?

Vierailija
20/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan että periaatteessa itse olen asiaa vastaan...

Mutta on tilanteita , jolloin se on sekä perheen , että lapsen etu . Esim kun lapsi muuten jäisi vaille sosiaalisia kontakteja tai kun äiti / isä on väsynyt uuden vauvan hoidosta tai muuten .

Asia on ok minusta jos peruste ei ole lapsen virikkeiden saanti...varsinkin jos lapsi on alle 3v !!!Kyllä oma koti on paras paikka itsekkin vielä vauvaiässä olevalle lapselle .

Itse tosin laitoin kuopukseni hoitoon jo 1, 5 v , koska halusin lähteä töihin " ennen kuin pää hajoaa sosiaaliasten kontaktien puutteeseen " .

Kiteytettynä - joka tilanne on erikseen puntaroitava...