Mitä oikeuksia miehillä on, joita naisilla ei ole?
Olen miettinyt tätä kysymystä näin vuoden lopulla. Mitkä lait luovat miehille etuoikeutetun aseman? Tällä foorumilla on enemmän naisia kuin niillä foorumeilla, joissa normaalisti vietän aikaani, joten tulin kysymään tätä.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että kun esittää hyvän pointin naisille he alkaa solvaamaan ja herjaamaan asiattomuuksia. Miten he kykenevät toimimaan yhteiskunnassamme missä pitää monesti toimia asiallisesti vaikka vastaan tulee faktoja joista ei henkilökohtaisesti pidä?
Ja mikähän se sinun pointtisi on ollut? Jokin kaikki naiset on h u o r i a ja sitten oletat että naiset nyökyttää hyväksyvästi että viisas mies on puhunut?
Et osannut edes yhteen kommenttiin vastata asiallisesti vaan aloit herjaamaan eli itse juuri osoitit miten asia menee.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on näköjään oikeus peruuttaa isyytensä kun ei enää kiinnosta. Vaikka yhteistuumin on jätetty ehkäisy pois ja tietoisesti laitettu lapsi alulle, yhteisestä sopimuksesta, niin vauvavuotena mies voi kieltäytyä kaikesta, jättää naisen yksin vauvan kanssa sanoin sinähän tätä halusit.
Onnistuu tuo naisiltakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narisevat naiset elävät smalltitsenergystä. Opin Greta Thunbergilta tämän, joten asia on ilmastotieteellinen fakta.
Smalltitsenergy, onpa hauska termi en ole ennen kuullutkaan. Mitä tai millaista käytöstä se tasan tarkkaan tarkoittaa? Pelkkää valittamista? Jos se olisi pelkkää valittamista, suomalaisten kansallinen tapa olisi hehkua tätä smalltitsenergyä, vaikka täällä on suurimmat kuppikoot, kun muuhun maailmaan verrataan.
inkkeleiden idoli nolattiin smalldickenergy@getalife.com twiitillä. Tämä on ressukoiden yritys kostaa naisille.
Luumunkivet tutisten siellä thunbergilainen rähjää.
Ja tämä älyvapaa "solvaus" tuntemattomalle ihmiselle on sinun parasta älyllistä antia? Toki kun on on lusikalla annettu ,ei voi kauhalla vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei oikeastaan ole yhtään sen enempää oikeuksia kuin naisillakaan. Hirveästi maailmassa vaan on miehiä, jotka eivät tätä tajua. Se on kamalaa.
Kuvitteletko tosissasi etteivät miehet ole huomanneet ettei tasa-arvo kohtele heitä tasa-arvoisesti. Nainen on kuin Jumala joka saa aina tahtonsa läpi, mutta mies kärsii aina.
Kuten TEKin tutkimus osoittaa, miehet kokevat etuoikeuksiensa poistamisen ja jopa niiden kyseenalaistaminen kiusaamisena.
Tottakai, koska ne johtavat usein siihen että se joka oli ennen tasa-arvoista onkin naisten etuja ajavaa ja miestä kohtaan suunnatonta vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on kaikki oikeudet. Naisella rajatut.
Sillä sinun olkiukollasi on kaikki oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että kun esittää hyvän pointin naisille he alkaa solvaamaan ja herjaamaan asiattomuuksia. Miten he kykenevät toimimaan yhteiskunnassamme missä pitää monesti toimia asiallisesti vaikka vastaan tulee faktoja joista ei henkilökohtaisesti pidä?
Minä taas olen huomannut ,että kun esittää faktan miehelle tällä palstalla niin tämä poistattaa koko ketjun. Miksiköhän?
Toistaiseksi näitä naisten olkapää ketjuja joissa haukutaan miehiä asiattomin termein on paljon. Faktoja en ole niissä huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen huomannut ,että kun esittää faktan miehelle tällä palstalla niin tämä poistattaa koko ketjun. Miksiköhän?
Miten mies "poistattaa ketjun" ?
Tämä palsta on täynnä miesvihaketjuja jotka haluaisin pois.
tuosta naisten pienemmästä palkasta: onko tosiaankin niin, että samassa työpaikassa samasta työstä saavat miehet ja naiset eri palkkaa? Koska ainoastaan silloinhan on kyse tasa-arvosta. Se taas että eri työpaikoissa ja eri ammateissa on eri kokoinen palkka, ei tietääkseni liity tasa-arvoon millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeus määritellä mitä oikeuksia ja ihmisoikeuksia naiset ansaitsevat. Ja näin on ympäri maailmaa. Miehillä on myös oikeus päättää jopa mitä Jumala on mieltä mistäkin. Ajattele. Ja nämä kaksi ajaa aina yli naisten ihmisoikeuksien ja naisten odotetaan kiltisti vain odottavan ja pyytävän saavatko muruja jostain oikeudesta. Odotan vain aikaa kun naiset herää siihen että hei haloo, meidän ei tarvitse kysyä yhtään mitään miehiltä.
Lippujen lopuksi olemme eläimiä ja mies on vahvempi. Ei auta punatukkafeministin persettä yrittää salilla kasvattaa ja voimistaa. Sohvaperunamies on silti aina voimakkaampi ja voima tuo valtaa. Lopettakaa siis ininä!
Voima tuo valtaa nakkikioskijonossa. Se valta teille kuulukoon.
Piipii piipii 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei saa lyödä ja miehen seksuaalinen hyväksikäyttöä on rikos. Naisten seksuaalinen hyväksikäyttö ja lyöminen ei ainakaan pitäisi olla rikos.
Miehille nauretaan, jos sanovat tulleensa ra1sk4tuksi. Aika monella on sellainen käsitys, ettei miehet voi seksin aikana muuta tuntea kuin nautintoa.
ra1sk4us on eri kuin seksuaalinen hyväksikäyttö. jälkimmäinen tapahtuu vapaa ehtoisesti.
Naamavärkki määrittelee aika paljon mitä kukakin saa ja myös olemus. Se ei ole automaattisesti sukupuoleen katsomista.
Uhriutua tällä palstalla kaikki osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan se niin että ne faktat eivät ole paikkaansa pitäviä, jopa miesvihaa lietsovia. Naisilla on tapana yleistää asioita ja syyttää aina miehiä, vaikka olisivat itse syyllisiä.
yleensä Tilastokeskuksen faktat on niin varmoja kuin mahdollista
mikähän se miehiin liittyvä tilastokeskusken fakta on mitä täällä on näkynyt? 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
https://www.tek.fi/fi/palvelut-ja-edut/tutkimus/tek-tutkii-yhdenvertais…
Voi kun naiset osallistuisivat suunnitteluun..
ai mutta matikka ja STEM-alat ei ole niin kivoja, pitää päästä loisimaan julkiselle sektorille ilman vastuuta mistään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on näköjään oikeus peruuttaa isyytensä kun ei enää kiinnosta. Vaikka yhteistuumin on jätetty ehkäisy pois ja tietoisesti laitettu lapsi alulle, yhteisestä sopimuksesta, niin vauvavuotena mies voi kieltäytyä kaikesta, jättää naisen yksin vauvan kanssa sanoin sinähän tätä halusit.
Onnistuu tuo naisiltakin
Ei onnistu jos on hitustakaan luonnollisia äidinvaistoja jäljellä. Äärimmäisen harva äiti oikeasti pystyy hylkäämään lastaan, etenkin jos sellaisen on tietoisesti tehnyt. Miehiltä tämä onnistuu tuosta noin vaan.
Vierailija kirjoitti:
tuosta naisten pienemmästä palkasta: onko tosiaankin niin, että samassa työpaikassa samasta työstä saavat miehet ja naiset eri palkkaa? Koska ainoastaan silloinhan on kyse tasa-arvosta. Se taas että eri työpaikoissa ja eri ammateissa on eri kokoinen palkka, ei tietääkseni liity tasa-arvoon millään tavalla.
Palkkakehityksemme juuret ovat pitkällä historiassa. Ei ole sattumaa että naisvaltaiset alat ovat huonommin palkattuja. Se on ollut poliittinen päätös, jonka häntiä näemme työmarkkinoilla edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä löydy yhtäkään ketjua missä keskustellaan mistä maasta saisi parhaan vaimon🤭
Menee max 2 tuntia kunnes ketju poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei saa lyödä ja miehen seksuaalinen hyväksikäyttöä on rikos. Naisten seksuaalinen hyväksikäyttö ja lyöminen ei ainakaan pitäisi olla rikos.
Miehille nauretaan, jos sanovat tulleensa ra1sk4tuksi. Aika monella on sellainen käsitys, ettei miehet voi seksin aikana muuta tuntea kuin nautintoa.
Harvemmin näkee "naureskelua" muilta kuin toisilta miehiltä.
Otetaan esimerkiksi sellainen tilanne, missä 35-vuotias opettaja nainen on räiskännyt 15-vuotiaan pojan. Monet miehet ovat kuorossa suorastaan; "olisinpa se ollut minä! Poika sai vähän lisäopetusta, kjäh, kjäh." Naiset puolestaan yleensä tuomitsevat tollaisen teon, olipa tekijänä kuka tahansa. Kieltämättä miesten välisessä kulttuurissa on jotain vialla, kun uhrin kokemus mitätöidään tollein ja vaan naureskellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä löydy yhtäkään ketjua missä keskustellaan mistä maasta saisi parhaan vaimon🤭
Menee max 2 tuntia kunnes ketju poistuu.
Se teidän vaimonhakureissu tarkoittaa teille ihmiskauppaa. Ei niin, että matkustaa jonnekin tai tutustuu ensin netissä, ihastuu ja rakastuu. Te vain kerrotte, että menen hakemaan vaimon.
Absoluuttisia oikeuksia ei tule mieleen.
Käytännössä kuitenkin maailma on vielä sellainen, jossa miehille sallitaan erilaisia asioita kuin naisille.
Ja toivottavasti sellaisena myös pysyy. Perinteissä on voimaa.