Tesla-kupla puhkeamassa
Tesla-kupla puhkeamassa Yhdysvalloissa? Käytettyjen hinnat romahtavat vauhdilla
Uudenkarheiden Teslojen hintakupla pihisee nyt pahasti ainakin Yhdysvalloissa. Jenkkisähköautojen jälleenmyyntiarvot putoavat nopeammin kuin muiden käytettyjen autojen.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f24472a5-fd6c-47da-9b59-6b0e4f3b…
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Amislaiset täällä mesoaa mikä auto on paras🤣 Antakaa jokaisen ajaa sillä autolla millä haluavat
Mutta kun sähköautoilijat ja heidän hengenheimolaisensa yrittävät estää ja häiritä meidän polttiskuskien autoilua kaikemaailman säädöksillään ja ajokielloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenttien tasoista näkee taas miten hyvin bensa-auto-/öljyfirmojen propaganda on suomipoikaan uponnut... Kaikki Suomessa julkaistut uutiset teslasta on täysin vääristeltyjä ja yrittävät vain pilata hyvän auton mainetta. Tolloille halutaan myydä paskoja bensa-autoja ja ilmeisen hyvin myyntitilastoista päätellen tämä on teille uponnut. Mm. naurettava automainoksissa kuultu slogani: itselataava sähköauto... Siis mitä vittua! Kyllä idiootinkin pitäisi tajuta, ettei tuo kosla liiku mihinkään ilman bensaa.
Terveisin Tesla-nainen
Nainen vietkoon autoasioista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä? Mun bemari lämpiää webastolla kymmenessä minuutissa kovalla pakkasella.
Ei sentään. Mulla ollut kolme Bemaria kahdeksan vuoden aikana (viimeisimpänä X4). Kyllähän tuohon kovalla pakkasella menee huomattavasti enemmän aikaa, että auto on lämmennyt.
Politiikassa ja mediassa on alkanut ilmetä jonkinlaista polttomoottoriautoilijoita kohtaan osoitettua rasismia. Tämä kehitys ei ole hyväksyttävää ja tässä yritetään asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Tasa-arvovaltuutetun olisi syytä puuttua asiaan.
Aloitus kirjoitettu kaksi vuotta sitten. Joko se puhkesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenttien tasoista näkee taas miten hyvin bensa-auto-/öljyfirmojen propaganda on suomipoikaan uponnut... Kaikki Suomessa julkaistut uutiset teslasta on täysin vääristeltyjä ja yrittävät vain pilata hyvän auton mainetta. Tolloille halutaan myydä paskoja bensa-autoja ja ilmeisen hyvin myyntitilastoista päätellen tämä on teille uponnut. Mm. naurettava automainoksissa kuultu slogani: itselataava sähköauto... Siis mitä vittua! Kyllä idiootinkin pitäisi tajuta, ettei tuo kosla liiku mihinkään ilman bensaa.
Terveisin Tesla-nainen
Juu ja sinä vissiin voit opetella kirjoittamaan.
Alkaa tympiä tämä rasismikortin heiluttelu kaikesta, mikä käy oman egon, identiteetin, omien mieltymyksien ja ylipäänsä oman näkemyksen edelle. Eniten siinä ärsyttää totaalinen tietämättömyys rasismin käsitteestä. Rasismia on syrjintä etnisyyden, kulttuurin tai ihonvärin perusteella. Tästä ei ole kyse, ja rasismista itkeminen on vain umpinoloa ja kertoo vain ulisijan omasta huonosta yleissivistyksestä. Aika vaikea on ottaa tuollaista vakavasti millään tasolla.
Muuta syrjintää on, mutta se, että asioita, joista et pidä, tapahtuu, ei ole syrjintää. Se, että kuvaputkitelkkarit korvautuivat modernimmilla versioilla, ei ollut syrjintää, eikä sekään, että bensasta vietiin 90-luvulla lyijy, vaikka siitäkin oli kauhea poru aikanaan. Maailma menee eteenpäin, ja voit joko mennä mukana tai tippua kelkasta. Uliuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kiihtyvyyttä haluan niin hyppään mun Hayabusan päälle ja menoksi. Teslat jää jonnekin tosi tosi kauas....
Tajuatko yhtään, että vertaat henkilöautoa ja moottoripyörää keskenään. Vissiin on ajopeleillä jo lähtökohtaisesti hieman epäreilu lähtöasetelma painon/ilman vastuksen jne. suhteen. Mutta täytyy kyllä sanoa, etten ole Teslan ratissa jäänyt kaipaamaan lisätehoja. Luulenpa ettet ole teslaa koskaan ajanutkaan.
Terveisin Tesla-nainen
Tesla kiihtyy nopeammin kuin moottoripyörä. Jos sinulla on tesla, niin varmasti sen tiedät ja olet kokenutkin. Jopa mun kinneri kauppakassimallin sähköauto kiihtyy yhtä hyvin kuin tavallinen moottoripyörä. Ja tesla kiihtyy paremmin. Ei ole kyse ilmanvastuksista tms vaan väännöstä. Se on s
Juu niin varmaan kiihtyykin, uskon sanaasi. Itse en siis kuvitellut 'pienet amisviikset innosta vapisten' seuraa mitään autojen/moottoripyörien kiihdytyskisoja/speksejä tms. Enpä juuri ole teslallani turhia hurjastellut kun henkikultani on minulle liian kallis. Tärkeintä minulle menopelissä onkin turvallisuus, jonka vuoksi olen moottoripyörätkin jättänyt suosiolla rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ihmisillä voi olla vieläkin noin paljon harhaluuloja sähköauton talvikäytöstä? Sähkäri on ihan paras talvella. Lähtee käyntiin varmasti, ei tarvitse tuntien esilämmitystä piuhan päässä ja mikä parasta painavana autona ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset lumihangessa. Ne on aina ne viereiset bensa-autot jotka jää liikennevaloihin sutimaan kun vaihtuu vihreäksi, sähkikset vaan painaa kaasua ja on kymmenien metrien päässä siinä vaiheessa kun sutiva polttis on saanut pitoa alleen.
Sähkiksissä kaasu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ihmisillä voi olla vieläkin noin paljon harhaluuloja sähköauton talvikäytöstä? Sähkäri on ihan paras talvella. Lähtee käyntiin varmasti, ei tarvitse tuntien esilämmitystä piuhan päässä ja mikä parasta painavana autona ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset lumihangessa. Ne on aina ne viereiset bensa-autot jotka jää liikennevaloihin sutimaan kun vaihtuu vihreäksi, sähkikset vaan painaa kaasua ja on kymmenien metrien päässä siinä vaiheessa kun sutiva polttis on saanut pitoa alleen.
Sähkiksissä kaasu?
Kaasupolkimeksi sitä sanotaan sähköautoissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kiihtyvyyttä haluan niin hyppään mun Hayabusan päälle ja menoksi. Teslat jää jonnekin tosi tosi kauas....
Tajuatko yhtään, että vertaat henkilöautoa ja moottoripyörää keskenään. Vissiin on ajopeleillä jo lähtökohtaisesti hieman epäreilu lähtöasetelma painon/ilman vastuksen jne. suhteen. Mutta täytyy kyllä sanoa, etten ole Teslan ratissa jäänyt kaipaamaan lisätehoja. Luulenpa ettet ole teslaa koskaan ajanutkaan.
Terveisin Tesla-nainen
Tesla kiihtyy nopeammin kuin moottoripyörä. Jos sinulla on tesla, niin varmasti sen tiedät ja olet kokenutkin. Jopa mun kinneri kauppakassimallin sähköauto kiihtyy yhtä hyvin kuin tavallinen moottoripyörä. Ja tesla kiihtyy paremmin. Ei ole kyse ilmanvastuksista tms vaan väännöstä. Se on s
Model 3 performance vs Bmw s1000rr, Tesla veti ekat 40-50m kaulaa jonka jälkeen pyörä tuli kovaa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tympiä tämä rasismikortin heiluttelu kaikesta, mikä käy oman egon, identiteetin, omien mieltymyksien ja ylipäänsä oman näkemyksen edelle. Eniten siinä ärsyttää totaalinen tietämättömyys rasismin käsitteestä. Rasismia on syrjintä etnisyyden, kulttuurin tai ihonvärin perusteella. Tästä ei ole kyse, ja rasismista itkeminen on vain umpinoloa ja kertoo vain ulisijan omasta huonosta yleissivistyksestä. Aika vaikea on ottaa tuollaista vakavasti millään tasolla.
Muuta syrjintää on, mutta se, että asioita, joista et pidä, tapahtuu, ei ole syrjintää. Se, että kuvaputkitelkkarit korvautuivat modernimmilla versioilla, ei ollut syrjintää, eikä sekään, että bensasta vietiin 90-luvulla lyijy, vaikka siitäkin oli kauhea poru aikanaan. Maailma menee eteenpäin, ja voit joko mennä mukana tai tippua kelkasta. Uliuli.
Polttomoottoriautoilukin on kulttuuria, joka on kestänyt yli sata vuotta. Samoin kuin ihmiset, jotka ovat saaneet siitä toimeentulonsa ja saavat edelleenkin. Atomipommikin oli kehitystä mutta olisi ollut parempi jäädä kehittämättäkin. Jään mielelläni turhasta ja typerästä kehityksestä paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Tesla-nainen
Juu ja sinä vissiin voit opetella kirjoittamaan.
Vissiin voisit opetella sinäkin oikean suomenkielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkiksissä kaasu?
Onhan niihin tulossa pian vaihteistotkin. Pian varmaa pakoputkikin, ettei tarvitse hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Tesla-nainen
Tesla kiihtyy nopeammin kuin moottoripyörä. Jos sinulla on tesla, niin varmasti sen tiedät ja olet kokenutkin. Jopa mun kinneri kauppakassimallin sähköauto kiihtyy yhtä hyvin kuin tavallinen moottoripyörä. Ja tesla kiihtyy paremmin. Ei ole k
Juu niin varmaan kiihtyykin, uskon sanaasi. Itse en siis kuvitellut 'pienet amisviikset innosta vapisten' seuraa mitään autojen/moottoripyörien kiihdytyskisoja/speksejä tms. Enpä juuri ole teslallani turhia hurjastellut kun henkikultani on minulle liian kallis. Tärkeintä minulle menopelissä onkin turvallisuus, jonka vuoksi olen moottoripyörätkin jättänyt suosiolla rauhaan.
Eihän tässä sanaan tarvi uskoa. Ihmettelin vain tuota puolustelevaa puhetta miksi "tesla ei pärjää moottoripyörälle" kun itse asiassa sehän pärjää. Tavallinen tesla kiihtyy 4s, maailman yksi nopeimmista moottoripyöristä 3,jotain sekuntia. Tesla plaid kiihtyy 2s. Plaid jättää ihan jokaisen moottoripyörän taakseen. Ja nämä ihan jokainen teslalla ajava tietää, vaikka ei olisi jotain "kisaa amisviikset väpättäen" moottoripyörän kanssa ottanutkaan. Minäkin tiedän vaikka en aja teslalla, mun mies ajaa teslalla, mulla on toisen merkkinen sähkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkiksissä kaasu?
Eihän bensa-autokaan KAASULLA KULJE. Onko siinä silti kaasupoljin?
Kansan autoiksi viel matkaa. Esim. Tesla hinnat yli 40000€. Kiinalaiset BYD, Li ainakin saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Tesla-nainen
Eihän tässä sanaan tarvi uskoa. Ihmettelin vain tuota puolustelevaa puhetta miksi "tesla ei pärjää moottoripyörälle" kun itse asiassa sehän pärjää. Tavallinen tesla kiihtyy 4s, maailman yksi nopeimmista moottoripyöristä 3,jotain sekuntia. Tesla plaid kiihtyy 2s. Plaid jättää ihan jokaisen moottoripyörän taakseen. Ja nämä ihan jokainen teslalla ajava tietää, vaikka ei olisi jotain "kisaa amisviikset väpättäen" moottoripyörän kanssa ottanutkaan. Minäkin tiedän vaikka en aja teslalla, mun mies ajaa teslalla, mulla on toisen merkkinen sähkäri.
Miksi ihmeessä mielestäsi jokainen teslalla ajava tietää jotkut speksit siitä miten nopeasti oma Tesla kiihtyy nollasta sataan puhumattakaan muiden autojen ja moottoripyörien vastaavista luvuista?? En kyllä tätä argumenttia ymmärrä ja kyllä pihassa on oma Tesla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Tesla-nainen
Eihän tässä sanaan tarvi uskoa. Ihmettelin vain tuota puolustelevaa puhetta miksi "tesla ei pärjää moottoripyörälle" kun itse asiassa sehän pärjää. Tavallinen
Miksi ihmeessä mielestäsi jokainen teslalla ajava tietää jotkut speksit siitä miten nopeasti oma Tesla kiihtyy nollasta sataan puhumattakaan muiden autojen ja moottoripyörien vastaavista luvuista?? En kyllä tätä argumenttia ymmärrä ja kyllä pihassa on oma Tesla.
Yleensä oman auton kiihtyvyyden kyllä tietää. Ja Tesla, merkkinä, se on kuuluisa siitä kiihtyvyydestään, niin erikoista jos ei tätä tiedä, vaikka on sen merkin päätynyt ostamaan. Senhän huomaa tavallisessakin ajossa, että kiihtyy huomattavasti paremmin kuin tavis auto.
No ei meidän tartte toisiamme ymmärtää.