Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Curly girl - metodi

Vierailija
29.12.2022 |

Kuinka moni on kokeilut tai käyttää säännöllisesti? Onko kihara parantunut? Itsellä olisi tarkoitus kokeilla taipuisaan tukkaan miten reagoi. Tulos pitäisi siis näkyä heti ja kiharan vahvistua kosteutuksen myötä? Itsellä vain mietityttää tuo, kun hiuksia on pidettävä usein kiinni ja harjaakin käytettävä. Harjaus kuivalle hiukselle ei taida olla hyväksi kiharalle?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen bottom poika ja tahtoisin tarjota lisää silmänruokaa miehelleni, saako noin peppukarvatkin käherrettyä?

Uskoisin että onnistuu, toimiihan tämä partakarvoihinkin. 

Vierailija
22/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metodinmukaiset tuotteet tekee jo paljon. Itse en harrasta noita geelikiharoita kun en tykkää geelin tunnusta hiuksissa. Siksi kihara ei kestä montaa päivää itselläni. Hiukset on päältä 2c ja niskasta 3a.

Eli mun CG on käytännössä pesu cg-shampoolla/hoitoaineella, hoitoaine ja hiuksiin jätettävä hoitoaine. Kuivaus trikooturbaanissa ehkä 15min, loppuun ilmakuivaus. Silkkityynyliina. En tiedä mikä tästä tekee niin kovin työlään?

Nro 2

Kumosit juuri itsesi.

Metodissa on sellainen tiukka oppisuunta, joka on työläs. Mutta sitä ei tarvitse noudattaa, vaan ottaa metodista vain ne palat, jotka auttavat itseä.

Eri

Siis samalla tavalla kuin vegaani, joka syö pikkuisen lihaakin, tai tupakoimaton, joka tupakoi vain baarissa ja silloinkin vain kaverin askista?

Seuraanko minä CG-metodia, jos ostan sulfaatitonta shampoota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta https://nenna.fi/tuote/dyson-airwrap-complete-multi-styler-fuschia-nick… ja ei tarvitse enää miettiä sen jälkeen kiharoita.

Vierailija
24/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suorahiuksinen, mutta minulla on alakouluikäinen kiharahiuksinen tyttö, jolla hiukset takkuuntuvat todella helposti. Pesen curly girl methodin mukaisilla hoitoaineilla (XZ hoitoaine ja Garnier hair food maski), jolloin myös harjaan takut pois. Shampoota ei ole käytetty kuin jos on oikeasti likainen tukka esim. hiekasta, koska hiuspohja ei rasvoitu.

Tämä ei selvästikään kuitenkaan riitä, koska takkuuntuminen on niin runsasta. Voisiko joku vinkata miten voisin hoitaa lasteni hiuksia paremmin?

Vierailija
25/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curly girl metodin idea on etsiä itselle ja omalle kiharalle paras tapa hoitaa hiuksia. Siksi metodi on erilainen kaikille. Ehdotuksia on ja toki esim. sulfaatiton shampoo ja silikonittomat tuotteet on ytimessä. Suomalainen tukka ja ilmasto on vielä niin erilainen, kuin monessa muussa maassa, että meidän on pakko etsiä omat keinomme ja tuotteemme. 

Metodissa suositellaan mikä ei sovi (värjäys, suoristus, kuuma) ja mikä taas sopii, miten saa parhaan mahdollisen kiharan omalla hiustyypillä, mutta kokonaisuuden rakentaa jokainen itse. Ei ole kahta samanlaista kiharaa, joten ei ole kahta samanlaista cg-metodin toteuttajaa. 

Vierailija
26/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen suorahiuksinen, mutta minulla on alakouluikäinen kiharahiuksinen tyttö, jolla hiukset takkuuntuvat todella helposti. Pesen curly girl methodin mukaisilla hoitoaineilla (XZ hoitoaine ja Garnier hair food maski), jolloin myös harjaan takut pois. Shampoota ei ole käytetty kuin jos on oikeasti likainen tukka esim. hiekasta, koska hiuspohja ei rasvoitu.

Tämä ei selvästikään kuitenkaan riitä, koska takkuuntuminen on niin runsasta. Voisiko joku vinkata miten voisin hoitaa lasteni hiuksia paremmin?

Lapsen hiukselle olisi paras pitää mahdollisimman paljon kiinni. Meillä tytöllä oli tietyssä iässä letit päässä 24/7/365. Kihara takkuuntuu, sille ei vaan voi mitään. Kannattaa toki myös käyttää esim. hiuksiin jätettävää hoitoainetta. 

Vierailija
27/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metodinmukaiset tuotteet tekee jo paljon. Itse en harrasta noita geelikiharoita kun en tykkää geelin tunnusta hiuksissa. Siksi kihara ei kestä montaa päivää itselläni. Hiukset on päältä 2c ja niskasta 3a.

Eli mun CG on käytännössä pesu cg-shampoolla/hoitoaineella, hoitoaine ja hiuksiin jätettävä hoitoaine. Kuivaus trikooturbaanissa ehkä 15min, loppuun ilmakuivaus. Silkkityynyliina. En tiedä mikä tästä tekee niin kovin työlään?

Nro 2

Kumosit juuri itsesi.

Metodissa on sellainen tiukka oppisuunta, joka on työläs. Mutta sitä ei tarvitse noudattaa, vaan ottaa metodista vain ne palat, jotka auttavat itseä.

Eri

Siis samalla tavalla kuin vegaani, joka syö pikkuisen lihaakin, tai tupakoimaton, joka tupakoi vain baarissa ja silloinkin vain kaverin askista?

Seuraanko minä CG-metodia, jos ostan sulfaatitonta shampoota?

Et. Shampoon pitää olla myös silikolitonta ja alkoholitonta. Sitten seuraat. Minun mielestäni.

Vierailija
28/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me oikeasti kiharatukkaiset ei tarvita geeliä tai metodeita.

Te oikeasti kiharatukkaiset tarvitsette metodia terveisiin kiharoihin. Huonossa kunnossa olevat kiharat ovat suttuiset ja sojottavat. Metodin mukaiset aineet perustuvat pitkälti siihen, ettei niissä ole kuivattavia ainesosia.

Osa oikeasti kiharatukkaisista tarvitsee myös joitain aineita tasoittaakseen pörröisyyttä. Muuten ne hiukset sojottavat joka suuntaan.

Ja osalle oikeasti kiharilissia pitää opettaa, että harjaaminen ei ole kauneinta.

Kukas sinä olet kertomaan, mikä on kaunista ja mikä ei?

No, toki kauneus on katsojan silmissä. Mutta katsopa iltiksen linkki ja tuon punapään ennen-jälkeen-kuvat. Minusta oikean puoleisen kuvan kiharat ovat kauniimmat.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006018210.html

En kysynyt tuota, vaan sitä, kuka sinä olet kertomaan, mikä on kaunista ja mikä ei.

Viimeisen päälle värjätyt ja käherretyt hiukset tosiaan ovat erinäköiset kuin lähtötilanne, joka tuolla ihmisellä ovat auki harjatut, haalistuneet ja rikki raastetut hiukset.

No, cg:ssa suurin juttu on se, että hiuksia hoidetaan niin, ettei ne ole rikki raastetut. He uskovat, että kaikki ne ainesosat pitää poistaa, jotka tekevät hiuksista huonokuntoiset. Tuo tyyppi on saanut kauniit kiharat hoitamalla hiuksiaan. Puhummeko muka eri asiasta?

Vierailija
29/34 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut hiuksiani metodin mukaisesti viisi vuotta. Hiukset olivat ennen pörröinen takkukasa, nyt kauniit kiiltävät kiharat. En koe metodia vaivalloiseksi. Alussa sopivien tuotteiden löytämiseen ja metodiin perehtymiseen meni aikaa ja vaivaa, mutta koen sen olevan sen arvoista. Itse pesuun menee täsmälleen saman verran aikaa kuin ennenkin ja käytän metodin mukaista shampoota ja hoitoainetta ihan samalla lailla kuin ennen metodia sopimattomia. Kiharavoiteen ja geelin laittamiseen ehkä minuutti. Annan kuivua itsestään, mikä on muotoilutuotteiden takia hitaampaa kuin ilman, mutta ei toki vie aktiivista aikaa. Aamulla kostutus ja puristelu nopeampaa kuin takkukasam riipiminen edes jotenkuten siedettäväksi. Pidän hiuksia kiinni urheillessa joka päivä. Ehkä se suoristaa hieman sivuhiuksia, mutta ei haittaa, eikä estä metodin noudattamista mitenkään.

Ja harvat näkevät tuloksia heti! Minun hiuksesi muuttuivat monen kuukauden ajan, ja parhaan tuloksen näin vasta sitten, kun kaikki päässä oleva hius oli vain metodin aikana kasvanutta.

Vierailija
30/34 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä harmittaa kun en koskaan löytänyt kiharametodin kautta sopivia tuotteita ja lopputulos ei ollut mieleinen. Käytin sulfaatitonta shampoota ja silikonitonta hoitoainetta sekä satunnaisesti geeliä jos kuivasin hiukset föönillä.

Lopputuloksena oli karhea ja hamppuinen hius, joka oli lähinnä iso leijuva takkupallo kun kuivana ei tietenkään voinut harjata eikä sormiakaan saanut vedettyä läpi hiuksia erotellakseen tai selvitelläkseen.

Vajaan vuoden jälkeen siirryin takaisin tuotteisiin, jotka eivät sovi metodiin ja hiukset ovat nyt pehmeämmät ja takuttomat, mutta kihara harmillisesti on vain satunnaista loivaa laineen tynkää.

Vierailija
31/34 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varsinkin kosteudesta kihartuvat hiukset. Kun olen alkanut käyttämään tämän metodin aineita, ovat hiukseni kihartuneet lisää. Kiharoita tulee lisää, kun  pesen kaksi kertaa  eli välillä huuhtelen ja lisään taas shampoota. Hiukset ovat tuuhentuneet huomattavasti tai aiankin tuntuvat nyt siltä, eivätkä mene pitkin päänahkaa edes talvella, kun käyttää pipoa.

Vierailija
32/34 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku käyttänyt Curl Girl Nordicin tuotteita (saa ainakin Normalista)?

Vierailija
33/34 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisko joku vinkkiä mitä tuotteita käyttää?

Vierailija
34/34 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko kihara parantunut?" Entä hius? Ovatko pääsi parantuneet? Miten suittesi laita on? En usko, että se haittaa, jos yhtä hiustasi harjaat kuivana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän