Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Curly girl - metodi

Vierailija
29.12.2022 |

Kuinka moni on kokeilut tai käyttää säännöllisesti? Onko kihara parantunut? Itsellä olisi tarkoitus kokeilla taipuisaan tukkaan miten reagoi. Tulos pitäisi siis näkyä heti ja kiharan vahvistua kosteutuksen myötä? Itsellä vain mietityttää tuo, kun hiuksia on pidettävä usein kiinni ja harjaakin käytettävä. Harjaus kuivalle hiukselle ei taida olla hyväksi kiharalle?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koko metodia mutta siihen sopivia shampoota ja hoitoainetta kyllä. Ja en kuivaa pyyhkeellä hinkkaamalla. Kyllä voi kiharat hiukset paremmin. Jos päänahka alkaa tuntua rasvaiselta pesen aloitusshampoolla. Pellavansiemenlimalla saa kivat kiharat. Mistä olet keksinyt että kuivana pitää harjata? Minusta sellainen ei kuulu tuohon metodiin vaikka itse teen sitäkyllä.

Vierailija
2/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt siitä asti, kun se rantautui Suomeen, 2018 vai 2019?

Mun taipuisille hiuksille sopii hyvin, mitään korkkiruuvikiharaa ei synny ellei hiuslaatu ole oikeasti sellainen, mutta kauniita laineita ja hyvinvoivat hiukset kyllä. Kiharia hiuksia ei kannata harjata, takut selvittää pesun yhteydessä ja se riittää. Löysä ponnari/nutturaa silloin kun hiusten pitää olla kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuntoiseksi käsitellyt hiukset tietysti näyttävät hoidettuina paremmilta, mutta kiharuus on toinen juttu. Valtaosa menetelmän seuraajista käyttää hiuksiinsa niin paljon aikaa ja vaivaa, että heidän geelikuoren alla muotoon rusennetut kiharansa ovat käytännössä yhtä luonnollisia kuin papiljoteilla tehdyt.

Kokeiltu on 3a-hiuksiin.

Vierailija
4/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole luonnonkiharat hiukset, silti olen käyttänyt metodin mukaisia tuotteita. Omat hiukseni tykkäävät kovasti niistä ja ovat paljon taipuisammat ja menevät pienelle laineelle - näyttävät paremmilta ja kuohkeammilta. En koskaan harjaa hiuksiani, kampaan harvalla kammalla. Ja pesun yhteydessä selvitän hiukset harvalla kammalla silloin kun hoitoaine on hiuksissa.

En ole sellainen intohimoisesti metodia noudattava, lähinnä siksi, että minun hiuksistani ei tule kiharat, pesen mm. hiukset aina shampoolla (toki metodiin kuuluvalla)

Vierailija
5/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

munankarvatkin käyristyvät tuolla tekniikalla

Vierailija
6/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain laineikkaat hiukset, mutta olen metodilla. Saan sillä leijonanharjan.

Köytän metodia vähän omaan tapaani. Lähinnä noudatan vain siten, että käytän metodin mukaisia tuotteita.Mm. Harjaan hiuksiani, vaikka oikeasti siinä ei saisi hiuksia harjata syystä että kihara hajoaa. Hiukset pidän kiinni yöllä donitsilla, jotta kihara ei yöllä suoristu.

Vierailija
7/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metodinmukaiset tuotteet tekee jo paljon. Itse en harrasta noita geelikiharoita kun en tykkää geelin tunnusta hiuksissa. Siksi kihara ei kestä montaa päivää itselläni. Hiukset on päältä 2c ja niskasta 3a.

Eli mun CG on käytännössä pesu cg-shampoolla/hoitoaineella, hoitoaine ja hiuksiin jätettävä hoitoaine. Kuivaus trikooturbaanissa ehkä 15min, loppuun ilmakuivaus. Silkkityynyliina. En tiedä mikä tästä tekee niin kovin työlään?

Nro 2

Vierailija
8/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en löytänyt sopivaa hoitoainetta, kaikki oli liian raskaita mun hiukselle joten ne meni ihan veteläksi spagetiksi eikä kiharalle. Nykyään pesen pelkällä soodalla eli pari ruokalusikallista lämpimään veteen ruokasoodaa ja sillä ei tule lähmäiset hiukset.

Vierailija
9/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain suoristunut laineet, kun aloin pesemään tuon metodin shampoilla ja hoitoaineilla. Eipä se haittaa, ovat paljon siistimmän näköiset nyt. Ennen olivat pöyheät ja epäsiistihköt laineet. Harjaa kyllä käytän enkä puristele tai laita mitään geelejä tms. pesun jälkeen.

Vierailija
10/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metodinmukaiset tuotteet tekee jo paljon. Itse en harrasta noita geelikiharoita kun en tykkää geelin tunnusta hiuksissa. Siksi kihara ei kestä montaa päivää itselläni. Hiukset on päältä 2c ja niskasta 3a.

Eli mun CG on käytännössä pesu cg-shampoolla/hoitoaineella, hoitoaine ja hiuksiin jätettävä hoitoaine. Kuivaus trikooturbaanissa ehkä 15min, loppuun ilmakuivaus. Silkkityynyliina. En tiedä mikä tästä tekee niin kovin työlään?

Nro 2

Minun CG on pesu cg-shampoolla ja sen jälkeen cg-hoitoaine (pesu samoin kuin ennen metodia).

Hiuksiin laitan ihan vähän jätettävää hoitoaineitta (tämä uutta).

Sitten t-paita päässä 15-30 min (ennen metodia pyyhe päässä).

Sen jälkeen laitan -sumilayin geeliä (tämä uutta), josta ei tule kuorta, eikä oikeastaan ole geelin oloista laisinkaan, ja puristelen hiukseni kihariksi.

Joko ilmakuivaan tai föönään diffuusorilla. Föönillä saan kunnon kiharat. (Aiemmin föönasin ilman diffuusoria), ja geelin ansiosta ne kestävät monta päivää.

En minäkään ymmärrä, mikä tässä on työlästä. Ja toiset sanovat, että cg - hiukset näyttävät rasvaisilta. Ei minulla ainakaan.

6

Vierailija
11/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oikeasti kiharatukkaiset ei tarvita geeliä tai metodeita.

Vierailija
12/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te oikeasti kiharatukkaiset tarvitsette metodia terveisiin kiharoihin. Huonossa kunnossa olevat kiharat ovat suttuiset ja sojottavat. Metodin mukaiset aineet perustuvat pitkälti siihen, ettei niissä ole kuivattavia ainesosia.

Osa oikeasti kiharatukkaisista tarvitsee myös joitain aineita tasoittaakseen pörröisyyttä. Muuten ne hiukset sojottavat joka suuntaan.

Ja osalle oikeasti kiharilissia pitää opettaa, että harjaaminen ei ole kauneinta.

Vierailija
13/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 2

Kumosit juuri itsesi.

Vierailija
14/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te oikeasti kiharatukkaiset tarvitsette metodia terveisiin kiharoihin. Huonossa kunnossa olevat kiharat ovat suttuiset ja sojottavat. Metodin mukaiset aineet perustuvat pitkälti siihen, ettei niissä ole kuivattavia ainesosia.

Osa oikeasti kiharatukkaisista tarvitsee myös joitain aineita tasoittaakseen pörröisyyttä. Muuten ne hiukset sojottavat joka suuntaan.

Ja osalle oikeasti kiharilissia pitää opettaa, että harjaaminen ei ole kauneinta.

Kukas sinä olet kertomaan, mikä on kaunista ja mikä ei?

Vierailija
15/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, toki kauneus on katsojan silmissä. Mutta katsopa iltiksen linkki ja tuon punapään ennen-jälkeen-kuvat. Minusta oikean puoleisen kuvan kiharat ovat kauniimmat.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006018210.html

Vierailija
16/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen oikeasti kiharatukkainen ja tukka voi paljon paremmin kiharoille tarkoitetuilla aineilla. Yllättävää, not. Varsinkin talvisin tukka on kuivan ja pörröinen näkö8nen jos pesee millä sattuu shampoilla. Helpommin pysyy kurissa ja kauniina kun vähän miettii mitä tuotteita käyttää. Olen huomannut myös mustaihoisten henkilöiden joilla on todella tiukka kihara, valitsevan shampoohyllyllä samoja tuotteita joita itse ostan. Minulla takana löysät korkkiruuvikiharat ihan luonnostaan, päällä ja edessä jää laineille. / nro 1

Vierailija
17/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nro 2

Kumosit juuri itsesi.

Metodissa on sellainen tiukka oppisuunta, joka on työläs. Mutta sitä ei tarvitse noudattaa, vaan ottaa metodista vain ne palat, jotka auttavat itseä.

Eri

Vierailija
18/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bottom poika ja tahtoisin tarjota lisää silmänruokaa miehelleni, saako noin peppukarvatkin käherrettyä?

Vierailija
19/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mun työkaveri on "oikeasti kiharatukkainen" eli sellaista parin sentin korkkiruuvirullaa pää täynnä luonnostaan. Hänen hiuksilleen CG-metodi (sopivat tuotteet, föönauksen ja harjauksen lopettaminen) on tehnyt sen eron, että kiharat näyttävät upeilta, ei "räjähtäneeltä mopilta" (ko henkilön oma sanavalinta). 

Vierailija
20/34 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, toki kauneus on katsojan silmissä. Mutta katsopa iltiksen linkki ja tuon punapään ennen-jälkeen-kuvat. Minusta oikean puoleisen kuvan kiharat ovat kauniimmat.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006018210.html

En kysynyt tuota, vaan sitä, kuka sinä olet kertomaan, mikä on kaunista ja mikä ei.

Viimeisen päälle värjätyt ja käherretyt hiukset tosiaan ovat erinäköiset kuin lähtötilanne, joka tuolla ihmisellä ovat auki harjatut, haalistuneet ja rikki raastetut hiukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan