Mihin asti teininne nukkuu joululomalla?
Kommentit (54)
Me vanhemmat ollaan töissä, teini toivoi, että herätän ennenkuin lähden 7.30. Ei kuulemma halua sotkea rytmiä.
En tiiä, aikaisemmin herää kuin mä. Mulla on loma ja nukun jonnekin 10.30 saakka, kun kerrankin voin.
Aika hurjaa leimata pitkään nukkuvat teinit tuleviksi pummeiksi.
Minäkin teininä kukuin pitkälle yöhön, ja nukuin aamulla pitkälle päivään lomilla. Muutenki yläasteella olin pikkusen myöhässä usein.
Nykyisin olen töissä aina ajoissa. Olen koko työikäni ollut ajoissa töissä. En siis todellakaan mikään pummi.
Kait lomalla saa relata?
10-12 välillä on herännyt 16-vee poika nyt lomalla, annan nukkua pitkään. Poika on ollut arkisin välillä aika väsynyt. Aloitti syksyllä lukion ja urheiluharrastukseen liittyviä aamuharjoituksia on arkisin 3 kertaa viikossa, siihen vielä iltaharkat ja pelit päälle. Koulukin alkaa monena aamuna 8.15. Poika ei valvo myöhään, jos pelaa kavereiden kanssa niin monesti lopettavat puoleen yöhön mennessä.
13-vuotias oli jo ylhäällä, kun nousin itse vähän ennen kahdeksaa. Oli käynyt koirien kanssa aamulenkillä ja keitellyt teetä. Oli varmaan noussut joskus puoli seiskalta.
17-vuotias nukkui puoli yhdeksään. Hyvä kun nukkui, koska tallipäivinä pitää nousta jo viideltä.
Myös meidän parikymppinen opiskelija on joululomaa kotona, vaikka oma asunto on aika lähellä. Hän sitten nukkuukin yleensä 10:een, koska lukee tentteihin myöhään yöhön.
Mitä väliä sillä on, milloin nukkuu, kunhan nukkuu. Ihmisillä on luonnostaaan eri rytmit, miksi heitä pidetään parempina ihmisinä, jotka ovat sattuneet syntymään aamuvirkuiksi?
Teinit ovat jo iältään aikuisia joten saavat määritellä oman rytminsä.
12-13 välillä aletaan herätellä, jos ei ole itse herännyt.
Kahden - kolmen maissa iltapäivällä heräilee. Se on hyvä asia. Saa olla omassa rytmissään.
Meillä ahkerst lukiolaiset joutuvat arkena heräämään jo 06. Ovat usein tosi väsyneitä. Nyt lomalla saavat nukkua just niin kauan kuin nukuttaa ja se on usein 13-14.00 asti.
Kolmen jälkeen heräilee, tulee suihkusta kun palaan töistä.
Antakaa teinien nukkua niin kauan kun nukuttaa. Mäkin nuorena miehenä heräilin siinä klo 16 ja kyl musta ihan kunnon kansalainen tuli :)
Aamulla kympiltä tormasin 15v tytön huoneeseen ja otin peiton pois. Laiskaan isäänsä on tyttö tullut! Meillä maalla mentiin kuudelta navettaan.