Mihin asti teininne nukkuu joululomalla?
Kommentit (54)
14v heräsi tänään klo 5 eikä saanut enää unta. Hän herää yleensä vapaapäivinään seiskan maissa. Olen ihan vain muutaman kerran hänen elämänsä aikana herättänyt hänet aamulla, jokaisella kerralla olin ihan sydän sykkyrällä, että onko hänelle käynyt jotain yön aikana. Hän on tosi aamuvirkku, ollut aina. Teini-ikä ei ole ainakaan vielä myöhentänyt rytmiä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi herätätte lomalla? Tiedättehän että kasvavat teinit tarvitsevat enemmän unta kuin aikuiset? Miksi kiusaatte jos ei ole menoa mihinkään?
Meillä myös teinit haluavat tehdä päivällä jotain perheen kanssa. Tänään käytiin päiväleffassa, eilen keilattiin.
Toki jos haluaa itse olla rauhassa koko kolme vkoa niin antaa nukkua päivät ja valvoa yöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi herätätte lomalla? Tiedättehän että kasvavat teinit tarvitsevat enemmän unta kuin aikuiset? Miksi kiusaatte jos ei ole menoa mihinkään?
Meillä myös teinit haluavat tehdä päivällä jotain perheen kanssa. Tänään käytiin päiväleffassa, eilen keilattiin.
Toki jos haluaa itse olla rauhassa koko kolme vkoa niin antaa nukkua päivät ja valvoa yöt.
Sehän on ihan eri jos pyytävät herättämään. Suurinosa tuskin pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No wau mikä upea perhe olette. Oikein mallikansalaisua. Taputapu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos haluaa itse olla rauhassa koko kolme vkoa niin antaa nukkua päivät ja valvoa yöt.No wau mikä upea perhe olette. Oikein mallikansalaisua. Taputapu
No minusta on aika tavallista, että perheet tekevät lomalla asioita yhdessä. Ei tarvii olla kovin mallikelpoinen käydäkseen elokuvissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin vanhemmat ovat töissä ei sieltä pääse keilailemaan kesken päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos haluaa itse olla rauhassa koko kolme vkoa niin antaa nukkua päivät ja valvoa yöt.Meillä ainakin vanhemmat ovat töissä ei sieltä pääse keilailemaan kesken päivän.
Kaikki eivät ole töissä 8-16. Mulla arkivapaita, kun olin koko joulun töissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te opetatte heistä loislusmuja jotka nukkuvat päivät ja pelaavat yöt? Ei noista kyllä kunnon veronmaksajia tule!
Meillä 16 vuotias jolppi nousee viimeistään klo 9. Koko päivää ei sängyssä lojuta!! Joku roti!
Veronmaksajaorjana onkin niin kivaa varsinkin kun 10 vuoden kuluttua Suomessa on yli 2 miljoonaa eläkeläistä (+muut) elätettävänä. Oma teini nousi muuten klo 9, ihan itsenäisesti ilman herättämistä. Miten onasi, ilmeisesti mamma karjaisi hereille? :)
Meillä pääsääntöisesti viimeistään klo 12 nousevat ylös. Tänään esim. jo klo 7.30; kun reissu mummolaan. Oltiin etelässä just viikko ja nuoret halusivat aamupalalle ja herätettiin klo 9.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te opetatte heistä loislusmuja jotka nukkuvat päivät ja pelaavat yöt? Ei noista kyllä kunnon veronmaksajia tule!
Meillä 16 vuotias jolppi nousee viimeistään klo 9. Koko päivää ei sängyssä lojuta!! Joku roti!
Loma on lomailua, lepäilyä ja ajanvietteitä varten. Ei vanhempien vittumaista holhoamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Sossupummeja noista teidän iltapäivään nukkuvista tulee 😋
Tai sitten hyvin tienaavia ilta- tai yövuorolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loma on lomailua, lepäilyä ja ajanvietteitä varten. Ei vanhempien vittumaista holhoamista varten.
Öisinkin voi lepäillä ja päivisin harrastaa ajanvietteitä. Ei tarvitse vittumaisesti holhota vaan kertoa, että pääosin uni tapahtuu yöaikaan.
En kyllä muista, että omassa nuoruudessa kukaan kaveripiiristä ollsi maannut iltaan saakka.
19v herää lähes joka aamu klo07 mennessä, yleensä jo 06, joskus hyvin harvoin nukkuu klo8 saakka.
21v nukkuu pidempään, kuulema klo9 asti (on siis muuttanut viimevuonna kotoa omilleen) ja siitä sitten yliopistolle klo10.15 alkavaan ensimmäiseen luentoon.
Remmi paukkuu jos eikuudelta nouse töihin
Armeijaa käyvä 19v nukkui lomallaan just kuinka halusi, samoin 16v lukiolainen. Ei kumpikaan nuku kuin 10-11 saakka , koska ovat tottuneet aikaisiin herätyksii .
Meillä talossa herätään viimeistään klo 9 oli lomaa tai ei!
Tiiättekö, että mä asuin jo 16-vuotiaasta itekseni ja nukuin miten huvitti. Viikonloppuisin siis nukuin liki puolille päivin, mutta kyllä mä viikolla olin joka aamu ajoissa koulussa. Tästä syystä annan siis oman teinini (joka onneksi asuu kotona) nukkua miten huvittaa, koska kyllä se osaa ite päättää.
No selvästi ei riitä jos ei itsekseen herää silloin klo 11. Miksi kiusaat lastasi? Nautit siitä ilmeisesti?