Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muualla syntyneen pitäisi opetella suomea, jos sitä ei töissäkään tarvitse?

Vierailija
28.12.2022 |

Miksi tätä vaaditaan. Kansalaisuuteen tarvitaan joku taso, mutta eikö se riitä. Ja kaikkiahan ei kiinnosta äänestäminenkään, että ei hae edes sitä kansalaisuutta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaatii ja missä?

Vierailija
2/9 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa elämisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mies puhu suomea. Töissä ei kieltä tarvitse. Tietenkin jotain osaa ja ymmärtää, koska on jo pitkään Suomessa asunut, mutta ei niin paljon, että pystyisi kieltä käyttämään. Kansalaisuutta ei halua eikä äänestäminenkään kiinnosta, joten en näe tässä ongelmaa. Eikä hän myöskään ajattele Suomessa loppuelämäänsä asuvan, joten tämä riittää hänelle.

Vierailija
4/9 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei munkaan mies puhu suomea. Töissä ei kieltä tarvitse. Tietenkin jotain osaa ja ymmärtää, koska on jo pitkään Suomessa asunut, mutta ei niin paljon, että pystyisi kieltä käyttämään. Kansalaisuutta ei halua eikä äänestäminenkään kiinnosta, joten en näe tässä ongelmaa. Eikä hän myöskään ajattele Suomessa loppuelämäänsä asuvan, joten tämä riittää hänelle.

Muutatte sitten johonkin ählämimaahan?

Vierailija
5/9 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieli on erittäin tärkeä osa integroitumista.

Vierailija
6/9 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle on kenelle ei. Jos on vaikka suomalainen puoliso ja/tai suomalainen työpaikka, niin ei sen kielen rooli enää kovinkaan iso ole, kun integraatio on muutenkin koko lailla täydellinen.

Vierailija
7/9 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle on kenelle ei. Jos on vaikka suomalainen puoliso ja/tai suomalainen työpaikka, niin ei sen kielen rooli enää kovinkaan iso ole, kun integraatio on muutenkin koko lailla täydellinen.

Kieli on iso osa identiteettiä ja sitä, mihin kokee kuuluvansa. Olin Ranskassa lomalla ja tapasin siellä deittisovelluksen kautta muutamia miehiä. Joidenkin kanssa puhuin ranskaa, joidenkin kanssa englantia. Englannin käyttäminen ei jotenkin tuntunut yhtään oikealta, kyllä Ranskassa pitää ranskaa puhua. Tuli sellainen olo jutellessani ranskalaisten kanssa ranskaksi, että nyt olen päässyt kulttuuriin ja paikalliseen elämänmenoon sisään. Enkkumiesten kanssa kokemus jäi ihan pliisuksi ja värittömäksi jotenkin, sellaiseksi että olen tässä nyt vaan turistina juttelemassa vähän jonkun kanssa.

Vierailija
8/9 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieli on iso osa identiteettiä ja sitä, mihin kokee kuuluvansa. Olin Ranskassa lomalla ja tapasin siellä deittisovelluksen kautta muutamia miehiä. Joidenkin kanssa puhuin ranskaa, joidenkin kanssa englantia. Englannin käyttäminen ei jotenkin tuntunut yhtään oikealta, kyllä Ranskassa pitää ranskaa puhua. Tuli sellainen olo jutellessani ranskalaisten kanssa ranskaksi, että nyt olen päässyt kulttuuriin ja paikalliseen elämänmenoon sisään. Enkkumiesten kanssa kokemus jäi ihan pliisuksi ja värittömäksi jotenkin, sellaiseksi että olen tässä nyt vaan turistina juttelemassa vähän jonkun kanssa.

Mitä ihmettä sekoilet. Sinullahan se identiteettiongelma oli etkä ollut muuta kuin himokas turisti.

Vierailija
9/9 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sekoilet. Sinullahan se identiteettiongelma oli etkä ollut muuta kuin himokas turisti.

Olen kaksoiskansalainen. :) Himokas sellainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme