Olen nainen ja en löydä itselleni mistään talvikenkiä kun kenkäkoko on 42
Kävin katsomassa kaikkialla liikkeissä ja juuri 42 koko loppu naisten kengissiä. On tämä kamalaa. Pitää varmaan kävellä jollain lenkkareilla koko talvi. Netistä en uskolla tilata kun sitten pitää alkaa palautella ja hirveetä rumbaa.
Kommentit (115)
Itsellä 41 ja hyvin löytyy niin sitä kuin 42 kokoa. Toki joskus on tilanne, ettei omaa kokoa ole, mutta niin muistan olleen jo silloin kun käytin teininä kokoa 39. Mulla jostain syystä varpaat kasvoi vielä parikymppisenä huomattavasti, muu jalka kuitenkaan ei :D Zalandolta tulee muuten niiden oma lasku niin luottotietoja ei varmaankaan edes tarkisteta.
Mulla on toinen jalka jotenkin levinnyt ja ihan tuskaa on löytää talvikenkiä, kesät menee lenkkareilla. Vaikka saisin jalkani survottua johonkin malliin, niin se ei tarkoita sitä, etteikö jalka olisi kuin tulessa viidentoista minuutin kävelyn jälkeen. Ja joskus on vain pakko ostaa kengät, vaikka voi olla etten pysty niitä käyttämään. Rahaa palaa.
Minulle tuli juuri myyntiin kenkiä noin 50 paria kokoa 42.
Erilaisia, myös talvikenkiä. Päivitän niitä toriin loppuviikosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Tilaa varustelekalta jalaksen maiharit. Ei tarvii palautella mitään kun koot täsmää suomalaisten jalkoihin. On kestävät ja hyvät jalassa. Itellä kokemusta useilta vuosilta.
Varustelekaa halvemmalla löytyy maihareita.
Mutta Lekasta saa hyvät.
Polyuretaani kovettuu vanhetessaan, tulee liukkaaksi ja mureentuu. Jos Lekasta saa tuoreet kengät niin mikä ettei. Osa on kumminkin ylijäämää, voi olla myös valmistajan vanhaa varastoa joka ei sitten kestä käytössä joka sitten jo toisena talvena hajoaa. Voit kysyä että mistä tiedän, jollet jo arvaa...
Sun täytyy olla suutarin sukulainen =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile miesten osastoa.
Tämä neuvo ei kauheasti ilahduta. Kyllä varmaan miesten kengistä sopivankokoiset voi löytyä, mutta jos ei naisena halua ostaa itselleen miesten kenkiä, vaan naisten, niin sitten tästä ei ole iloa. Itselläni on myös koko 42-43 ja se harmittaa joka kerta kenkiä ostaessa.
N40+
Ei kai se kohderyhmä ole olennainen vaan kengän muotoilu ja istuvuus. Kyllä miesten talvikenkiä on monennäköisiä, myös siroja. Ei tosin lähikenkäkaupassa tai -marketissa. Eikä myöskään edullisesti. Keskieurooppalaisissa kaupoissa on isommat valikoimat. Ilahduta itseäsi vaikka ostosmatkalla Berliiniin, siellä on isommat valikoimat.
Olen tuo, jolle vastasit. Kyllä minusta suurin osa ns. miesten kengistä on erityylisiä ja näköisiä kuin naisten kengät. Poikkeus jotkut urheilukengät. Olen käynyt Berliinissäkin enkä kyllä ainakaan tavallisista ostoskeskusten kaupoista löytänyt sen isompia naisten kenkiä kuin Suomestakaan, eli koot loppuivat siinä 40-41 kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toinen jalka jotenkin levinnyt ja ihan tuskaa on löytää talvikenkiä, kesät menee lenkkareilla. Vaikka saisin jalkani survottua johonkin malliin, niin se ei tarkoita sitä, etteikö jalka olisi kuin tulessa viidentoista minuutin kävelyn jälkeen. Ja joskus on vain pakko ostaa kengät, vaikka voi olla etten pysty niitä käyttämään. Rahaa palaa.
Oletko kokeillut paljasjalkakenkiä? Ne vaikuttavat todella leveälestisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Tilaa varustelekalta jalaksen maiharit. Ei tarvii palautella mitään kun koot täsmää suomalaisten jalkoihin. On kestävät ja hyvät jalassa. Itellä kokemusta useilta vuosilta.
Varustelekaa halvemmalla löytyy maihareita.
Mutta Lekasta saa hyvät.
Polyuretaani kovettuu vanhetessaan, tulee liukkaaksi ja mureentuu. Jos Lekasta saa tuoreet kengät niin mikä ettei. Osa on kumminkin ylijäämää, voi olla myös valmistajan vanhaa varastoa joka ei sitten kestä käytössä joka sitten jo toisena talvena hajoaa. Voit kysyä että mistä tiedän, jollet jo arvaa...
Ihan mielenkiinnosta, mistä voi varmistaa kengänpohjan materiaalin tuoreuden? Tuskin Lekan myymät Jalaksen kengät ovat vuosikausia hyllyssä lojuneet, ne eivät ole mitään ylijäämätavaraa.
Kumma kun kokoja 40-43 ei ole enemmän naisille. Monesti koko 41 on melko pieni mallista riippuen. Ehkä isot koot menevät nopeasti. Sama vaatteissakin joskus. Itselläni koko 41 ja hyvin olen löytänyt kenkäkaupasta.
Verkkokauppa kenkäliike.fi niin siellä naisten kenkiä koossa 42-46. Ihan kivoja kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika jättikoko naisille 42. Ei ihme, ettei valmisteta.
Mm. Greta Garbon ja Paris Hiltonin kengännumero 42.
Yhdusysvalloissa asuu nainen, jonka kengän koko on 51 tai 53, en muista nyt.(amerikkalainen koko 18)
spartoo.fi on aika mielettömiä kenkiä vaikka olisi isompikin koko kuin 42.
Ostin juuri Tokmannilta talvikengät, no. 41. Oli tarjolla myös kokoa 42.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä palauttamisessa on niin vaikeaa? tai hirveetä rumbaa? kengät laatikkoon ja postiin.
Mä en löytäisi ikinä kenkiä jos joutuisin ne liikkeistä hankkimaan.
Ei mun tilille saa tulla rahaa, olen toimeentulotuella.
Tilaat Klarnan tai Elpyn (Ellos) laskulle, lataat noiden sovelluksen google playsta ja siirrät sovelluksessa laskun eräpäivää mikäli alkaa näyttää että lasku erääntyy ennen kuin kengät tulevat. Ehtivät käsitellä vielä mahdollisen palautuksenkin siinä ajassa jos siirrät eräpäivää 1,50 euron hintaan esim. kuukaudella eteenpäin, tosin Elpyllä sinun pitää heti alkuun valita lasku 2 vkon päähän jotta voit säätää eräpäivää myöhemmin. Jos oikea koko epäilyttää niin tilaat samat kengät kahdessa eri koossa, ei se sen vaikeampaa ole. Kun on tt-tuella, pitää opetella kikkailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile miesten osastoa.
Tämä neuvo ei kauheasti ilahduta. Kyllä varmaan miesten kengistä sopivankokoiset voi löytyä, mutta jos ei naisena halua ostaa itselleen miesten kenkiä, vaan naisten, niin sitten tästä ei ole iloa. Itselläni on myös koko 42-43 ja se harmittaa joka kerta kenkiä ostaessa.
N40+
Ei kai se kohderyhmä ole olennainen vaan kengän muotoilu ja istuvuus. Kyllä miesten talvikenkiä on monennäköisiä, myös siroja. Ei tosin lähikenkäkaupassa tai -marketissa. Eikä myöskään edullisesti. Keskieurooppalaisissa kaupoissa on isommat valikoimat. Ilahduta itseäsi vaikka ostosmatkalla Berliiniin, siellä on isommat valikoimat.
Olen tuo, jolle vastasit. Kyllä minusta suurin osa ns. miesten kengistä on erityylisiä ja näköisiä kuin naisten kengät. Poikkeus jotkut urheilukengät. Olen käynyt Berliinissäkin enkä kyllä ainakaan tavallisista ostoskeskusten kaupoista löytänyt sen isompia naisten kenkiä kuin Suomestakaan, eli koot loppuivat siinä 40-41 kohdalla.
Juu, ei tavallisissa kaupoissa valikoimat tosiaan ole yhtään paremmat, mutta voi löytyä erikoisliikkeitä. Itse olen iso mies, ja puvuntakkini tapasin ostaa Tukholmasta, siellä on 1 liike josta löytyy hartioilleni sopivia puvuntakkeja. Omat kenkäni tulevat pääsääntöisesti Saksasta, kenkäkauppaan on pääsääntöisesti ihan turha mennä missään päin Suomea tai Ruotsia. Sieviltä olen jotain tilannut, taitavat vaan olla vanhaa varastoa kun polyuretaanipohjat katkeavat nopeasti. Hienompia isoja kenkiä ei Suomessa taideta valmistaa (polyuretaanipohjaiset eivät käy hienoista kengistä) ei miehille eikä naisille, tai ainakaan en ole löytänyt. Olen muuten Berliinissä kenkäkaupassa nähnyt 47 numeroisia naisten korkeakorkoisia korkokenkiä... Kovin olisin hämmästynyt jollei sieltä löytyisi 43 numeroisia naisellisia talvikenkiä. Omiin silmiini ovat muuten 43 numerot kengät pienet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä palauttamisessa on niin vaikeaa? tai hirveetä rumbaa? kengät laatikkoon ja postiin.
Mä en löytäisi ikinä kenkiä jos joutuisin ne liikkeistä hankkimaan.
Ei mun tilille saa tulla rahaa, olen toimeentulotuella.
Tilaat Klarnan tai Elpyn (Ellos) laskulle, lataat noiden sovelluksen google playsta ja siirrät sovelluksessa laskun eräpäivää mikäli alkaa näyttää että lasku erääntyy ennen kuin kengät tulevat. Ehtivät käsitellä vielä mahdollisen palautuksenkin siinä ajassa jos siirrät eräpäivää 1,50 euron hintaan esim. kuukaudella eteenpäin, tosin Elpyllä sinun pitää heti alkuun valita lasku 2 vkon päähän jotta voit säätää eräpäivää myöhemmin. Jos oikea koko epäilyttää niin tilaat samat kengät kahdessa eri koossa, ei se sen vaikeampaa ole. Kun on tt-tuella, pitää opetella kikkailemaan.
En kyllä kutsuisi välttämättömien talvikenkien maksujärjestelyä kikkailuksi, ihan muualle osoittaisin sormella! Kuulostaa järjettömältä kyykyttämiseltä, jos kenkiä ei voi ostaa ilman kyttäystä.
Riekerillä on todella hyviä kenkiä ja löytyy kokoja 42 ja jopa 43 mallista riippuen. Uskaltaa tilata jopa netistä sillä ovat niin passelit ainakin omaan jalkaan ja koko sen minkä lupaa. Lestiltään kapeat joten eivät välttämättä sovellu kaikille mutta sen vuoksi isossakin koossa ovat hyvännäköisiä.
Mä ostan tyttärelleni sujuvasti miesten puolelta kengät, koska jalka on 43.
Ei niissä talvikengissä ole juuri eroa, oli ne miesten tai naisten.
Kukaan kavereistakaan ei oo huomannu, että ois miesten kengät, niin samannäkösii ne loppupeleissä on.
K-Cittarissa miesten ja naisten talvinilkkureissa ei ollu muuta eroa kuin koko. Eli osta miesten kenkiä.
Minulla jalkaterä 42 ja toisella asteikolla 7,5. Enää nykyään ei ole ollut ongelmia löytää kenkiä, aikaisemmin oli. Esim. Aleksi13:sta olen viime vuosina ostanut monet kengät.