Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?

Vierailija
28.12.2022 |

Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!

Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.

Kommentit (642)

Vierailija
361/642 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mielelläni yövy hotellissa. Joka ikisestä hotellin sängystä on löytynyt eläviä ötököitä. Toki se petaus täytyy purkaa ja tarkastella koko patja ja sänky joka puolelta. Kerran Ranskassa oli koko parivuoteen patja täynnä ruumismatoja. On näitä elukoita löytynyt myös Suomesta, toki selkeästi vähemmin.

Rutinoituneet matkustajat ovat tottuneet joka lajikkeisiin, mutta minä en ole.

Ihmiset pääsääntöisesti ovat hyvin saastaisia ja levittävät tätä saastaisuuttaan kaikkialle.

Tästä syystä en syö ravintoloissa, en yövy hotelleissa, en käytä julkisia liikenne välineitä, en käy uimahalleissa tai yleisissä saunoissa jne.

Vierailija
362/642 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En värjäisi hiuksia, käyttäisi luomivärejä, liimaisi tekoripsiä jne. Yhteys iho-ongelmiin, hiusten lähtöön, syöpiin jne. T. Alkuainetutkija

Ja parhaissa hiusväreissä on vielä just sitä grafeiinia josta huhuttiin myös Coronapiikin kohdalla. Se rikkoo verisuonia keuhkorakkuloita ja synnytyselimiä. Aiheuttaa keskenmenojakin. Grafeiinia käyttävätkin juuri kampaajat, siinä se kun on kalliimpaa ja ohjatumpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/642 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi kritiikittömästi mediaan, en yhteenkään. Jokaisella yhtiöllä on omat agendansa.

Kannattaa seurata maailmaa ja yhteiskuntaa useasta lähteestä, ja miettiä aina mitä vaikutusta tai tunnetta uutinen/artikkeli tarjoilee.

Jos siis haluaa yrittää ns. ajatella itsenäisesti. Eihän se helppoa ole, eikä ole toki koskaan ollut.

T. toimittaja 30 vuoden ajan.

Vierailija
364/642 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätyisi vanhainkotiin asukkaaksi. Mieluummin surmaisin itseni.

T. Palvelutalon perushoitaja

Vierailija
365/642 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mkis hoidat(te) niin huonosti, että itsensä surmaaminen on parempi vaihtoehto?

Vierailija
366/642 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi jos työ uuvuttaa tai masennus painaa. Oppi valitettavasti on, että tämä rehellisyys vaikuttaa jatkossa ihan kaikkeen.

Vierailija
367/642 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ ostaisi ja söisi roiskeläppävalmispizzaa kun on olen nähnyt mistä ne valmistetaan...

Vierailija
368/642 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mkis hoidat(te) niin huonosti, että itsensä surmaaminen on parempi vaihtoehto?

Voi olla, että viestin kirjoittanut hoitaja hoitaa asukkaita hyvin. On vain niin, että hoidettavia on paljon ja hoitajia liian vähän. Hoitohenkilökunta on ylikuormitettua, ja usein ehditään tehdä vain ns. välttämättömät asiat.

Vierailija
369/642 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En IKINÄ ostaisi ja söisi roiskeläppävalmispizzaa kun on olen nähnyt mistä ne valmistetaan...

Mistä?

Vierailija
370/642 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi suurta summaa rahaa ilman minkäänlaista velkakirjaa tms josta käy ilmi että kyseessä on laina ja takaisinmaksusta on sovittu. Enkä eteenkään antaisi rahoja käteisellä :D

Vierailija
371/642 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En perustaisi uusperhettä enkä muuttaisi kenenkään miehen kanssa yhteen ennen kuin kaikki lapset ovat muuttaneet pois kotoa.

Ammattisi?

Tämähän ei ole "en koskaan"ketju pelkällä mututuntumalla, vaan ammattinsa puolesta tehtyjä huomiota.

Hyvä ketju.

Työskentelen eroperheiden asioiden parissa monentyyppiisissä erilaisissa tehtävissä.

Vierailija
372/642 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaisi tupakkaa ja jättäisi hammasvälit puhdistamatta joka päivä. Tietäisitte vain mitkä määrät bakteerimassaa muhii hammaväleissä. Pelkkä harjaus EI riitä. Ja jos sen jättää tekemättä niin ei pitäisi olla yllätys et hampaat (ja ikenet) on huonossa kunnossa.

Vierailija
373/642 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi hotellihuonetta epäsiistiksi jäljiltäni. En mä nyt sitä siivoa lähtiessäni mutta mietin kyllä kuinka helpottaa siivoojan työtä.

Olin kerroshoitaja ja tajusin kuinka minuuttiaikataulutettua se työ on.

Juuri tämän takia se onkin niin tiukalle vedetty se aikataulu. Jos kaikki vain jättäisivät huoneet levälleen, niin totta kai niiden siivoamiseen varattaisiin enemmän aikaa.

Vierailija
374/642 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En värjäisi hiuksia, käyttäisi luomivärejä, liimaisi tekoripsiä jne. Yhteys iho-ongelmiin, hiusten lähtöön, syöpiin jne. T. Alkuainetutkija

Ja parhaissa hiusväreissä on vielä just sitä grafeiinia josta huhuttiin myös Coronapiikin kohdalla. Se rikkoo verisuonia keuhkorakkuloita ja synnytyselimiä. Aiheuttaa keskenmenojakin. Grafeiinia käyttävätkin juuri kampaajat, siinä se kun on kalliimpaa ja ohjatumpaa.

GrafEEnia, joka on pelkkää hiiltä, on pieniä hitusia muun muassa noessa.

Rokotteissa ei grafeenia sen sijaan ole, hiiltä varmasti jossakin toisessa muodossa kyllä. Grafeenin tuottaminen on kallista, sitä ei ole hiusväreissä, vaikka sillä onkin kokeellisesti värjätty hiuksia.

Grafeeni on myrkytöntä. 🤦🏼

Vierailija
375/642 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakottaisi lapsiani vuoroviikkoasumiseen.

Toimivin järjestely ja sekä lapsille että vanhemmille ylivoimaisesti paras ja tasapuolisin tapa, jos molemmat vanhemmat ovat lapsiaan syvästi rakastavia.

Vierailija
376/642 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia.

-lastenkodin ohjaajana 20 vuotta-

Eihän kaikki lapset asu lastenkodissa. Siellä näkyy ääritapaukset.

Mä olen opettajana ihan tavallisessa koulussa, ja kyllä mullakin se on ne lapset.

Niin, mutta ensin siteerattu oli lapseton.

Niin olen minäkin, sen vuoksi mitä olen töissäni nähnyt ja kokenut.

-se opettaja-

On kyllä säälittävää, jos muiden takia jättää elämän tärkeimmän asian tekemättä.

Vai etkö luota itse osaavaasi kasvattaa lapsiasi?

Monilla lapsilla on turvallinen ja rakastava lapsuus eikä häiriökäyttäytymistäkään.

Vierailija
377/642 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mielelläni yövy hotellissa. Joka ikisestä hotellin sängystä on löytynyt eläviä ötököitä. Toki se petaus täytyy purkaa ja tarkastella koko patja ja sänky joka puolelta. Kerran Ranskassa oli koko parivuoteen patja täynnä ruumismatoja. On näitä elukoita löytynyt myös Suomesta, toki selkeästi vähemmin.

Rutinoituneet matkustajat ovat tottuneet joka lajikkeisiin, mutta minä en ole.

Ihmiset pääsääntöisesti ovat hyvin saastaisia ja levittävät tätä saastaisuuttaan kaikkialle.

Tästä syystä en syö ravintoloissa, en yövy hotelleissa, en käytä julkisia liikenne välineitä, en käy uimahalleissa tai yleisissä saunoissa jne.

Ankeaa elämää pöpökammon vuoksi... *huoh*

Mahtaa olla aika heikko vastustuskykykin, kun et altistu millekään.

Vierailija
378/642 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan tätinä en ikinä ottaisi käsin mitään pakkaamatonta jota ei voi pestä.

Lukemattomia ne ihmiset jotka omin käsin poimivat pullaa ja sämpylää pusseihinsa. Heillä on kuulemma puhtaat kädet kun eteisessä käyttivät käsidesiä. Sen jälkeen ovat kuitenkin koskeneet mm niihin saastaisiin kärryihin ja koreihin, kärryyn/koriin on jo poimittu pari karkkipussia, vihanneksia, hedelmiä, tarjouskahvia jne jne. NE EI OLE PUHTAITA NÄHNEETKÄÄN!

No miten ne paljain käsin pusseihin päätyneet pullat ja sämpylät mitään tauteja levittää? Eiväthän he ronki niitä myyntiin jääviä vaan vain itselleen ottamiaan. Ymmärrät myös varmaan, että valmiiksi pakatuissa pusseissakin on pakkaajan koskemia leivonnaisia? Pihdeillä otettaessakin ihmisestä irtoaa ihohuokosia leipomuksiin ja sen taudin saatkin todennäköisemmin kymmenien/satojen ihmisten koskemia pihtejä käyttämällä.

Vierailija
379/642 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan tätinä en ikinä ottaisi käsin mitään pakkaamatonta jota ei voi pestä.

Lukemattomia ne ihmiset jotka omin käsin poimivat pullaa ja sämpylää pusseihinsa. Heillä on kuulemma puhtaat kädet kun eteisessä käyttivät käsidesiä. Sen jälkeen ovat kuitenkin koskeneet mm niihin saastaisiin kärryihin ja koreihin, kärryyn/koriin on jo poimittu pari karkkipussia, vihanneksia, hedelmiä, tarjouskahvia jne jne. NE EI OLE PUHTAITA NÄHNEETKÄÄN!

No miten ne paljain käsin pusseihin päätyneet pullat ja sämpylät mitään tauteja levittää? Eiväthän he ronki niitä myyntiin jääviä vaan vain itselleen ottamiaan. Ymmärrät myös varmaan, että valmiiksi pakatuissa pusseissakin on pakkaajan koskemia leivonnaisia? Pihdeillä otettaessakin ihmisestä irtoaa ihohuokosia leipomuksiin ja sen taudin saatkin todennäköisemmin kymmenien/satojen ihmisten koskemia pihtejä käyttämällä.

Tätä olin juuri tulossa sanomaan!

Vierailija
380/642 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisi alle 3-vuotiasta varhaiskasvatukseen. Mieluummin sinnittelen pienillä rahoilla ja pidän lapseni kotona, kun vien sinne uupuneitten kasvattajien ja sairastelevien lasten sekaan.

Olisi tärkeää sairastaa yleisimmät taudit jo lapsena. Sen takia en jättäisi lapsiani viemättä päiväkotiin, mutta turhautuneiden hoitajien aggression alle en heitä mielelläni altistaisi. Turvallisuuskin on vähän niin ja näin, kun ei ehditä/jakseta valvoa lapsia.