Miksei ihmiset viihdy hoitoalalla
Kommentit (70)
No olisiko ahdistava työympäristö, kunnioituksen ja arvostuksen puute, huono palkkaus. Liikaa hommia, mitkä eivät ole "hoitohommia". Horisontissa ei myöskään mitään positiivista, kohta tekoäly ja hoivarobotit korvaavat ja digi palvelut.
Tällä hetkellä hoitoalalla on työntekijän markkinat.
Itse teen päivätyötä pääasiassa arkisin. Pääsen jo klo 14, satunnaisia tuplavuoroja ja vkl aamuja, joista saan lisäksi hälyrahaa. Hälytysrahoja maksetaan aiempaa paremmin, lisäksi kesäkuukausina maksettiin 300 eur rekryrahaa/kk. Työyhteisö on tosi kiva ja tykkään vanhuksista. Palkka oli tänä vuonna reilu 48 000/eur. Kolmessa vuorossa tulisi reilusti lisää.
Jos tuntuu, ettei oma työ miellytä, niin kannattaa keikkailla rusinat pullasta työpaikkojen ja työaikojen suhteen. Itse en halua irtisanoutua, 38 lomapäivää painaa vaakakupissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pakkorokotusten vuoksi paljon poistunut ,vaikka on mieluinen työ.
Kertoo paljon hoitsujen älykkyydestä jos kyseenalaistaa lääketieteen. Kuitenkin itse työskentelee alalla. Ei vaan tuo yhtälö aukea. Eipä lääkäreiltä kuulunut vastaavaa
Tuota, olet idiootti. Mengele on varmaan idolisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pakkorokotusten vuoksi paljon poistunut ,vaikka on mieluinen työ.
Kertoo paljon hoitsujen älykkyydestä jos kyseenalaistaa lääketieteen. Kuitenkin itse työskentelee alalla. Ei vaan tuo yhtälö aukea. Eipä lääkäreiltä kuulunut vastaavaa
thl ja vastaavathan on lopettamisen kannalla mutta poliitikot ,ilman lääketiteellistä oppia jatkaa.
miten selitätte.
Miten selität sen ettet osaa edes kirjoittaa? Kouluttamattomuudella?
Yritän skarpata .Käsitys on kuitenkin että politiikkaa ei lääketiedettä.
Viihdyn hyvin enkä kadu että lähdin sote-alalle. Olen toisaalta hammaslääkäri ja saan pitkälti itse päättää potilasaikojen pituudet ja työaikani. Pystyn myös jonkin verran vaikuttamaan siihen, minkä tyyppisiä toimenpiteitä teen.
Kohtelen kanssani työskenteleviä hoitajia aina kunnioituksella ja pidän huolen siitä että heillä on mahdollisuus hyvään työskentelyasentoon ja että heille jää aikaa hengähtää potilaiden välissä. Valitettavasti kiireisinä päivinä tämä ei aina onnistu, mutta pääsääntöisesti työssä pitää olla inhimillinen tahti. Välillä kuulee juttua kuinka ikävästi hoitajia kohdellaan - sekä hammaslääkärit että oma työnantaja tai muut hoitajat. En ymmärrä miksi sotealalla on niin paljon kyykytystä ja hierarkiaa. Työ on tiimityötä, ja jos joku alkaa kiukutella niin se heijastuu lopulta kaikkien jaksamiseen ja pahimmillaan potilasturvallisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä viihdyn ja valtaosa työkavereistani viihtyy.
Moni muutkin viihtyy, tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Ainoa miinus on peruspalkka.
Samaa mieltä. Hoitoalalla on asiat ihan hyvin ja ihmiset viihtyy. Työvoimapula on pääosin liiton keksimä.
Onko leikkausaikojen perumiset ja hoitojonotkin vain liiton keksimiä? Samoin kuin vanhusten palveluasumispaikkojen riittämättömyys.
Miksi kukaan tutkiva journalisti ei ole tehnyt tästä jo isoa paljastusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma työterveyslääkäri sai potkut rokotevastaisuutensa takia. Hyvä homma, jos ei ole alalle soveltuva.
Eli kun ei suostunut ottamaan kokeellista rokotetta niin oli oikein kun sai potkut?
Kyllä ja levitti propagandaansa myös valtakunnallisesti. Arvaa olisiko terveysjätiltä kaikonneet asiakkaat, jos tämä olisi saanut jatkaa foliohattuiluaan?
Mutta kyseinen foliohattuhan oli oikeassa, nyt se viimeistään on paljastunut.
Pidän työstäni, mutta valitettavasti huonoja puolia on paljon. Palkka on yksityisellä puolella umpisurkea, niin että tällä tulee juuri ja juuri toimeen. "Saan" tehdä päivätöitä, mikä tarkoittaa, että lisiä ei tule. Työn sisältö on kuormittavaa, tällä alalla lähinnä henkisesti. Työhön olen panostanut, omistautunutkin, mutta valitettavasti työnantaja ei arvosta tätä millään lailla.
Itse irtisanouduin sairaanhoitajan työstä koska potilasmäärä yhtä hoitajaa kohden oli aivan liian suuri, ja palkka työn vastuullisuuteen ja määrään nähden oli ihan naurettavan pieni.
Mitä et ymmätänyt ?