Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmiset viihdy hoitoalalla

Vierailija
28.12.2022 |

Miksi monet lopettaa työn.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastoilla pitäisi olla vartijat, jotka estäisivät potilaita kohdistamasta väkivaltaa hoitajiin.

Vierailija
22/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pakkorokotusten vuoksi paljon poistunut ,vaikka on mieluinen työ.

viimeisin arvio sotealalta 35 000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu olemaan liian tiiviisti tekemisissä älykääpiöiden kanssa - potilaiden ja työkavereiden.

Vierailija
24/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaan kestänyt fysiikka, kulumia. ( niska, hartiat, polvet) Psykogeriatrinen on myös psyykkisestikin raskasta kuunnella sitä h# orittelua , on myös kynsimistä, nyrkittämistä jne. Jatkuva alimiehityksellä työskentely ja ylityöt.

Vierailija
25/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi hoitoala, mutta en halua vuorotyötä. Tämä on suurin syy, miksi en lähde opiskelemaan alaa.

No entäs esim. terveysasemat? Ei kai siellä tehdä 3 vuorotyötä?

Vierailija
26/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi hoitoala, mutta en halua vuorotyötä. Tämä on suurin syy, miksi en lähde opiskelemaan alaa.

Se menee niin, että kevyempiin töihin laitetaan ne, joilla ei kroppa enää kestä osastotyötä, eli ei kevyempiin töihin niin vaan mennä. Yleensä työterveyden ja sairaslomien jälkeen.

Vierailija
27/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TK päivystyksessä tehdään pääosin päivätyötä. Ok, muttei saa mitään lisiä ja palkka jää pieneksi. SH noin 2500-2700 e/kk miinus verot. Palkka ei oo kummoinen siis.

Vierailija
28/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimieheksi hakeutuu pääosin rasittavat narsistit, hyvällä tuurilla voi saada mukavan esimiehen

Vierailija
29/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Fyysisesti raskasta työ

2. Vaativa ttö, olet vastuussa ihmisten hengestä, terveydestä ja turvallisuudesta

3. Huonosti johdettu, johtaminen hierarkista, kyykyttävää ja kiusaavaa ololla johtamista

4. Palkka huono

Vierailija
30/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala on raskasta. Palkka ei ole kummoinen... Joutuu olemaan eritteiden kanssa tekemisissä (kusta, paskaa, oksennusta, verta) ja kiirettä.

Lisäksi vielä se, ettei nykyään juurikaan ole arvostusta ja pahimmillaan saa pelätä oman henkensä puolesta agressiivisten potilaiden kanssa. Juoppoja, narkkareita ja mt-ongelmaisia riittää.

Vierailija
31/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esimieheksi hakeutuu pääosin rasittavat narsistit, hyvällä tuurilla voi saada mukavan esimiehen

Haha

Hyvällä tuurilla voit saada asiallisen esimiehen.

Vierailija
32/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Fyysisesti raskasta työ

2. Vaativa ttö, olet vastuussa ihmisten hengestä, terveydestä ja turvallisuudesta

3. Huonosti johdettu, johtaminen hierarkista, kyykyttävää ja kiusaavaa ololla johtamista

4. Palkka huono

Pelolla johtamista.

Vierailija
33/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä taitaa olla aika monikin.

https://www.tampereensanomat.fi/uutiset.html?219999

"Yhtenä isona syynä tämän hetken hoitajapulaan on Sote-henkilöstön pakkorokotukset pykälä 48a:n takia. Moni hoitaja ei halunnut ottaa mRNA-rokotetta, josta ei ollut riittävän luotettavaa tietoa tarjolla rokotteen turvallisuuteen ja pitkäaikaisvaikutuksiin liittyen. Puutteellisista tiedoista huolimatta kyseinen mRNA-rokote kuitenkin pakotettiin ottamaan joillakin aloilla jos halusi työnsä pitää.

Todella iso joukko hoitajia ei tähän suostunut, vaan pitivät rokotetta suurena terveysriskinä ja arvostivat oman terveytensä niin korkealle, että mieluummin lopettivat työnsä tai hakeutuivat muihin töihin. Samaan aikaan mediassa haukuttiin rokottamattomia vastuuttomiksi ja usein jopa tyhmiksi, sekä kulkutautimyönteiseksi.

Rokottamattomia pidettiin, pitkälti valtamedian takia, monilla työpaikoilla B-luokan kansalaisina, joten ei ole suuri ihme, jos hoitajilla ei ole suurta motivaatiota palata sellaiseen työyhteisöön jossa heitä syrjittiin ja haukuttiin."

Vierailija
34/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon hoitsujen älykkyydestä jos kyseenalaistaa lääketieteen. Kuitenkin itse työskentelee alalla. Ei vaan tuo yhtälö aukea. Eipä lääkäreiltä kuulunut vastaavaa

Vierailija
35/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy on, että Te- toimisto väkisin, karenssin uhalla työntää työttömiksi jääneitä keski- ikäisiä opintoihin. Huolimatta sopivuudesta alalle. Pakkokoulutetaan alalle sopimattomia ihmisiä, jotka eivät kestä alaa. Diakonia- opistossa, monilla opiskelevilla on päihde-, mielenterveysongelmia. Tämä on totuus, koska olen itse käynyt läpi tämän, enkä soveltunut alalle. Olen 59v ja työtön lähihoitaja. En pysty auttamaan muita, koska tarvitsisin itse apua.

Vierailija
36/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä taitaa olla aika monikin.

https://www.tampereensanomat.fi/uutiset.html?219999

"Yhtenä isona syynä tämän hetken hoitajapulaan on Sote-henkilöstön pakkorokotukset pykälä 48a:n takia. Moni hoitaja ei halunnut ottaa mRNA-rokotetta, josta ei ollut riittävän luotettavaa tietoa tarjolla rokotteen turvallisuuteen ja pitkäaikaisvaikutuksiin liittyen. Puutteellisista tiedoista huolimatta kyseinen mRNA-rokote kuitenkin pakotettiin ottamaan joillakin aloilla jos halusi työnsä pitää.

Todella iso joukko hoitajia ei tähän suostunut, vaan pitivät rokotetta suurena terveysriskinä ja arvostivat oman terveytensä niin korkealle, että mieluummin lopettivat työnsä tai hakeutuivat muihin töihin. Samaan aikaan mediassa haukuttiin rokottamattomia vastuuttomiksi ja usein jopa tyhmiksi, sekä kulkutautimyönteiseksi.

Rokottamattomia pidettiin, pitkälti valtamedian takia, monilla työpaikoilla B-luokan kansalaisina, joten ei ole suuri ihme, jos hoitajilla ei ole suurta motivaatiota palata sellaiseen työyhteisöön jossa heitä syrjittiin ja haukuttiin."

Se nyt vaan on niin ettei rokottamattomia kaivata hoitotyöhön. Muuttakoon Venäjälle ihanne maahan. Vähä-älyistä sakkia

Vierailija
37/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon hoitsujen älykkyydestä jos kyseenalaistaa lääketieteen. Kuitenkin itse työskentelee alalla. Ei vaan tuo yhtälö aukea. Eipä lääkäreiltä kuulunut vastaavaa

Tuolla on mukana todella monta lääkäriä, kannattaa tutustua.  https://pelastetaansuomenlapset.fi/

Vierailija
38/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että kukaan ei kytännyt, onko lääkärit ottaneet rokotteen. Voisin vain kuvitella mitä olisi tapahtunut, jos lääkärit olisi pakkorokotettu...

Vierailija
39/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisitko sinä ap työskentelemään hoitoalalla?

Vierailija
40/70 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn ja valtaosa työkavereistani viihtyy.