Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen pojan saunomiset näinä sähkön hintojen aikoina/epätasa-arvo

Vierailija
28.12.2022 |

Olemme lopettaneet sähkösaunan lämmityksen loppusyksystä, oli jopa mieheni idea. Sähkön säästön vuoksi. Piti sitten alkaa täyttämään sitä erilaisilla varastointi tavaroilla koska tarpeeton huone nyt. Mutta eipäs se käynytkään, koska mies sanoi että on oltava aina käyttövalmiina hänen aikuiselle (23v) pojalleen joka käy täällä. Hermostuin että mitä ihmeen 2 kerroksen väkeä ja käytäntöä tämä on, oma tyttäreni 13v kyllä mukisematta suostui järjestelyyn vaikka saunomisesta pitääkin. Ja niin on poika käynyt täällä saunomassa kuin ennenkin. Yleensä yksin mutta joskus ollut kaveri mukana jolloin ovat pidempään siellä.

Nyt uudeksi vuodeksi kun lähdemme itse pois, on mieheni sopinut selkäni takana järkkäävänsä uudenvuoden bileet. Siis poika kavereineen tulee meille saunomaan ja muutenkin en tykkää siitä että selän takana sovitaan multa kysymättä ja mulle vaan ilmoitetaan.

Joulukuun sähkölaskusta oli selkeästi nähtävissä kyllä että saunaamme on lämmitetty paljon, ja itse emme saa niistä löylyistä nauttia. Poika saunoi meillä 5 kertaa joulukuussa ja itse käymme pikasuihkussa. Sanon vaan että kaikesta schaibasta sitä itsensä löytää. Meni maku koko uudenvuodenviettoon, tekisi mieli keksiä joku flunssa ja jäädä kotiin. Jos vaikka pääsisi saunaan.

Miten tällaisen paapomisen saa loppumaan? Huonoa omaatuntoa mies paikkaa, on sen myöntänytkin, koska ero aikanaan oli puhtaasti hänen aikaan saannos. Johon minä en siis liittynyt mitenkään, saan vain nyt sitten siivota sotkut.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottasti provo

Vierailija
2/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla se kirjoittelija, joka toivoi tänään aiemmin provoja tänne palstalle. Tää oli kyllä aika huono. Voihan sitä saunoa sitten itsekin sen pojan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nyt eniten kiikastaa? Rahasta, periaatteesta, haluat saunasta varaston, haluat itse saunomaan?

Sopikaa saunapäivä 2krt/kk, jokainen käy sitten vuorollaan saunomassa samalla lämmityskerralla.

Kaikki pääsevät saunaan.

Vierailija
4/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle voi ihan suoraan sanoa, että voisi jättää kympin tai kaksi siitä, että saa saunoa. En ymmärrä tätä perisuomalaista kiertelyn ja kaartelun kulttuuria tällaisissa asioissa. Ensin sovitaan oman perheen kesken hyvä järjestely ja sitten se perheen ulkopuolella asuva "sotkee paletin." Suoraan olisi voinut sanoa että sauna oli menossa varastoksi, kun sillä ei ole vähään aikaa käyttöä säästösyistä.

Vierailija
5/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se sauna on sitten kertaalleen jo lämmin, miksi muu perhe ei käytä sitä hyväkseen? Kun se lämpimäksi saaminenhan siinä eniten maksaa, se, että onko se nyt päällä 1 vai 2h, on pienempi kulu. 

Vierailija
6/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla se kirjoittelija, joka toivoi tänään aiemmin provoja tänne palstalle. Tää oli kyllä aika huono. Voihan sitä saunoa sitten itsekin sen pojan jälkeen.

Et tainnut ymmärtää ap:n pointtia. Heillähän nimenomaan eivät ap+mies sauno sähkönsäästön nimissä. Eli säännöt on tehty perusteellisesta syystä. Nyt vain livetään säännöistä sitten helikopterivanhemmuuden nimiin ja se ap:tä ärsyttää.  

Okei, voisihan jälkilämmöille mennä istumaan pojan jälkeen ja laittaa sauna pois päältä mutta eikö saunan pitäisi kuivatakin eikä saisi saunoa ja heittää löylyä vielä senkin jälkeen kun kiuas on pois päältä. En omista sähkösaunaa mutta näin olen ymmärtänyt. 

Ja olisihan sekin nyt hoopoa jotenkin, kytätä koska poika saunoo ja sitten odottaa koska hän suvaitsee poistua sieltä ja mennä sitten lauteille, kuin jokin c-luokan kansalainen vaikka osien pitäisi olla toisin päin. 

Vierailija
7/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nyt eniten kiikastaa? Rahasta, periaatteesta, haluat saunasta varaston, haluat itse saunomaan?

Sopikaa saunapäivä 2krt/kk, jokainen käy sitten vuorollaan saunomassa samalla lämmityskerralla.

Kaikki pääsevät saunaan.

Siis ihan rahasta. Näinä sähkönhinnan aikoina. Kyllä muuten haluaisin itsekin saunoa useasti mutta nyt miehen aloitteesta saunominen lakattiin että vähän säästäisi sähkölaskussa. Mutta säännöt eivät koske kaikkia! Ei tässä auta saunapäivistä sopiminen kun tämän piti total loppua. Enkä saa käyttää sitä nyt varastonakaan kun se pitää pitää koko ajan valmiudessa poikaa varten.

-ap

Vierailija
8/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Laitat saunan päälle ja saunot, kun se on lämmin. Mikä ongelma? Ja tytär mukaan.

Vierailija
9/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on uusioperhe ja me olemme sopineet minun aloitteesani seuraavan menettelyn.

Yhteinen lapsemme ( 1 kpl ) saa käydä suihkussa aivan normaalisti ja miehen lapset ( 2 kpl ) laskevat lämmintä vettä ämpäriin ja pesevät itsensä pesukintaalla.

Vierailija
10/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalle voi ihan suoraan sanoa, että voisi jättää kympin tai kaksi siitä, että saa saunoa. En ymmärrä tätä perisuomalaista kiertelyn ja kaartelun kulttuuria tällaisissa asioissa. Ensin sovitaan oman perheen kesken hyvä järjestely ja sitten se perheen ulkopuolella asuva "sotkee paletin." Suoraan olisi voinut sanoa että sauna oli menossa varastoksi, kun sillä ei ole vähään aikaa käyttöä säästösyistä.

Muttakun isän huono omatunto ja kaveri-isyys (ja omalle vaimolle pyllistys.) Ei ihme ettei uusperheet ole helppo laji kun näin toimitaan.

Todellakin fiksu ja jämäkkä isä olisi ilmoittanut pojalleen että nyt ei saunota sähkön hinnan vuoksi ja että sauna on nyt pyhitetty varastoksi. Tuskin poika siitä olisi rikki mennyt. Olisivat säästyneet noilta uudenvuoden bileiltäkin. 

Vierailija
11/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on uusioperhe ja me olemme sopineet minun aloitteesani seuraavan menettelyn.

Yhteinen lapsemme ( 1 kpl ) saa käydä suihkussa aivan normaalisti ja miehen lapset ( 2 kpl ) laskevat lämmintä vettä ämpäriin ja pesevät itsensä pesukintaalla.

Jostain syystä naurahdin ääneen. :D

Kai pesukintaan pintaan on pujotettu suoraksi väännettyjä rautaniittejä?

Vierailija
12/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sano että se on poikapuoli?

Vierailija
13/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvit näppiksellä :DDDD 

tämä oli aidosti hauska :DDDDD

Entä jos asuisitte vanhassa maatalossa jossa kuitenkin vesivessat ym, niin saisiko yhteinen lapsi käyttä vesivessaa ja lapsipuolet ulkohuuskaan sitten :DDD

Ei, nauran vieläkin tuota viestiäsi, kiitos nauruista :DDDD

Vierailija
14/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan sitten maksaa tämän saunomisen?

Vierailija
15/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi normaalisti saunoa vaikka kerran viikossa kuten ennenkin kun kerran nautitte siitä ja säästää sitten muusta .

Vierailija
16/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä naurahdin ääneen. :D

Kai pesukintaan pintaan on pujotettu suoraksi väännettyjä rautaniittejä?

Heh, täällä on siis toinenkin joka huvittui tuosta, mä jo kommentoin kanssa "kahvit näppiksellä :DD" -kommentillani. Tää jotenkin tosiaan herätti nauruhermot! Oikeasti, nauroin ääneen, ekaa kertaa tänään nauroin! Suosittelen tuon pesukinnastekstin kirjoittajalle komedian tekoa :DDD

Vierailija
17/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä äitipuoli vol XII

Mene sinne saunaan ja pidä turpa kiinni.

Vierailija
18/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höh. Laitat saunan päälle ja saunot, kun se on lämmin. Mikä ongelma? Ja tytär mukaan.

Joo, jos mies ei omalta osaltaan noudata sovittua, niin ei sinunkaan tarvitse. Tyttären kanssa vaan saunailtoja järkkäämään. Missään tapauksessa ei voi olla niin, että oma väki ei voi käyttää saunaa, mutta sitten se on jo pois muuttaneen bilekäytössä kyllä. 

Vierailija
19/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiiiiiiiiis paljonko se saunominen teillä on sähkölaskua oikein nostanut? Itselle ei ole tullut mieleenkään tinkiä saunomisesta. Ehkä jos se maksaisi vaikka satasen kuussa niin sitten oikein tiukkoina aikoina vähentäisin.

Vierailija
20/30 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän täytyy olla vitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi