Miehen pojan saunomiset näinä sähkön hintojen aikoina/epätasa-arvo
Olemme lopettaneet sähkösaunan lämmityksen loppusyksystä, oli jopa mieheni idea. Sähkön säästön vuoksi. Piti sitten alkaa täyttämään sitä erilaisilla varastointi tavaroilla koska tarpeeton huone nyt. Mutta eipäs se käynytkään, koska mies sanoi että on oltava aina käyttövalmiina hänen aikuiselle (23v) pojalleen joka käy täällä. Hermostuin että mitä ihmeen 2 kerroksen väkeä ja käytäntöä tämä on, oma tyttäreni 13v kyllä mukisematta suostui järjestelyyn vaikka saunomisesta pitääkin. Ja niin on poika käynyt täällä saunomassa kuin ennenkin. Yleensä yksin mutta joskus ollut kaveri mukana jolloin ovat pidempään siellä.
Nyt uudeksi vuodeksi kun lähdemme itse pois, on mieheni sopinut selkäni takana järkkäävänsä uudenvuoden bileet. Siis poika kavereineen tulee meille saunomaan ja muutenkin en tykkää siitä että selän takana sovitaan multa kysymättä ja mulle vaan ilmoitetaan.
Joulukuun sähkölaskusta oli selkeästi nähtävissä kyllä että saunaamme on lämmitetty paljon, ja itse emme saa niistä löylyistä nauttia. Poika saunoi meillä 5 kertaa joulukuussa ja itse käymme pikasuihkussa. Sanon vaan että kaikesta schaibasta sitä itsensä löytää. Meni maku koko uudenvuodenviettoon, tekisi mieli keksiä joku flunssa ja jäädä kotiin. Jos vaikka pääsisi saunaan.
Miten tällaisen paapomisen saa loppumaan? Huonoa omaatuntoa mies paikkaa, on sen myöntänytkin, koska ero aikanaan oli puhtaasti hänen aikaan saannos. Johon minä en siis liittynyt mitenkään, saan vain nyt sitten siivota sotkut.
Kommentit (30)
Kuinka kallis sähkösopimus teillä muka on jos saunaakaan ei voi enää käyttää säästösyistä?
Vierailija kirjoitti:
Siiiiiiiiiis paljonko se saunominen teillä on sähkölaskua oikein nostanut? Itselle ei ole tullut mieleenkään tinkiä saunomisesta. Ehkä jos se maksaisi vaikka satasen kuussa niin sitten oikein tiukkoina aikoina vähentäisin.
Hyvä jos teillä ei ole tarvinnut tinkiä mistään mutta aika monella on. Saunasta on moni nipistänyt, se on helpompi kuin vaikka jääkaapin päältä pois otto tai pyykin pesun lakkauttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla se kirjoittelija, joka toivoi tänään aiemmin provoja tänne palstalle. Tää oli kyllä aika huono. Voihan sitä saunoa sitten itsekin sen pojan jälkeen.
Tai pojan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siiiiiiiiiis paljonko se saunominen teillä on sähkölaskua oikein nostanut? Itselle ei ole tullut mieleenkään tinkiä saunomisesta. Ehkä jos se maksaisi vaikka satasen kuussa niin sitten oikein tiukkoina aikoina vähentäisin.
Hyvä jos teillä ei ole tarvinnut tinkiä mistään mutta aika monella on. Saunasta on moni nipistänyt, se on helpompi kuin vaikka jääkaapin päältä pois otto tai pyykin pesun lakkauttaminen.
Meillä ei ole omaa saunaa mutta taloyhtiösauna on. Nyt jopa siellä tiivistetään vuoroja, eli ei tule hyppyvuoroja, jolloin sauna on suotta päällä odottavassa parin tunnin päästä tulevaa seuraavaa asukkia.
Joten todella ymmärrän tämän saunasäästön, sehän on vähän sellaista arjen luksusta jossa on vara nipistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on uusioperhe ja me olemme sopineet minun aloitteesani seuraavan menettelyn.
Yhteinen lapsemme ( 1 kpl ) saa käydä suihkussa aivan normaalisti ja miehen lapset ( 2 kpl ) laskevat lämmintä vettä ämpäriin ja pesevät itsensä pesukintaalla.
Jostain syystä naurahdin ääneen. :D
Kai pesukintaan pintaan on pujotettu suoraksi väännettyjä rautaniittejä?
Heh, täällä on siis toinenkin joka huvittui tuosta, mä jo kommentoin kanssa "kahvit näppiksellä :DD" -kommentillani. Tää jotenkin tosiaan herätti nauruhermot! Oikeasti, nauroin ääneen, ekaa kertaa tänään nauroin! Suosittelen tuon pesukinnastekstin kirjoittajalle komedian tekoa :DDD
Joo tuli tosiaan selväksi, että sinua nauratti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on uusioperhe ja me olemme sopineet minun aloitteesani seuraavan menettelyn.
Yhteinen lapsemme ( 1 kpl ) saa käydä suihkussa aivan normaalisti ja miehen lapset ( 2 kpl ) laskevat lämmintä vettä ämpäriin ja pesevät itsensä pesukintaalla.
Jostain syystä naurahdin ääneen. :D
Kai pesukintaan pintaan on pujotettu suoraksi väännettyjä rautaniittejä?
Heh, täällä on siis toinenkin joka huvittui tuosta, mä jo kommentoin kanssa "kahvit näppiksellä :DD" -kommentillani. Tää jotenkin tosiaan herätti nauruhermot! Oikeasti, nauroin ääneen, ekaa kertaa tänään nauroin! Suosittelen tuon pesukinnastekstin kirjoittajalle komedian tekoa :DDD
Joo tuli tosiaan selväksi, että sinua nauratti.
Kyllä :D
Sori toistoni mutta aika harvoin av-palstalla on kovin hauskoja juttuja, uskomattomia kylläkin, kuten tämänkin aloituksen puoliso.
Poika saunoo :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sano että se on poikapuoli?
Ap kirjoitti että kyseessä 23-vee aikuinen mies.
Aika lehmänhermoinen on ap, kun ylipäänsä sallii tuollaisen saunottelun, tullaan kuin kylpylään, toisen kotiin saunomaan. Harva nainen suostuisi vaikka kyse olisi omastakaan pojasta, saati sitten ei-omasta. Tuohan jatkuu hamaan tappiin asti, kohta on tyttikset ja lapset mukana ja ap:n kotiin tullaan kuin yleiseen saunaan.
Oli se sähkön hinta sitten mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun se sauna on sitten kertaalleen jo lämmin, miksi muu perhe ei käytä sitä hyväkseen? Kun se lämpimäksi saaminenhan siinä eniten maksaa, se, että onko se nyt päällä 1 vai 2h, on pienempi kulu.
Mutta ajatuskanta on mielipuolinen. Mikä on miehen aikuinen muualla asuva poika määrittelemään koska hänen isänsä ja tämän uusi vaimo saa saunoa? Logiikalla todella nostetaan aikuinen poika uskomattomalle jalustalle. Jos sen mukaan ap+mies saunoo, koska aikuinen poika on saunonut, ja seurata sitten koska saunonta loppuu. Luulisi että poikakin jo ihmettelisi.
Mielikuva ap:sta istumassa eteisessä pakkasesta otettu vasta kädessä, pyyhe päässä ja kelloa katsoen, koskahan poika tulee saunasta.
Se on ihan teidän oma valintanne, että olette päättäneet lopettaa saunomisen. Ei miehen pojan.
Miksi poika ei sauno omassa saunassaan? Jos hänen asunnossaan ei sellaista ole, niin kai kaikissa taloyhtiöissä joku yhteinen sauna on.
Hmm. Mielenkiintoista, erittäin mielenkiintoista. Nyt tehdään ap:sta syyllinen. Todellinen syyllinenhän on tämä lapatossu mies jossa ei ole sen vertaa miestä että voisi sanoa pojalleen että tässä taloudessa on nyt sähkön säästön nimissä päätetty että ei saunota, emme itsekään sauno. Hyvänen aika sentään. Mitähän ap:n mies sanoisi jos vaimo ottaisi nyt vaikka viikon lomaa ja saunoisi sähkömittari viuhuen koko viikon nais kavereidensa kanssa. Ei tykkäisi varmaan.
Tai sitten vain provoilit ja menin halpaan :D