Tuntuu, että jään suhteessa alakynteen, annan enemmän kuin saan. Kuvittelenko vain vai pitäisikö luovuttaa?
Ei sillä, että vaatisin paljoakaan mutta kyllä minua aika paljon hiertää välillä se, että tunnen olevani ihan liian hyvä miehelle. Se on perusluonteeni, että tykkään jeesata läheisiä ja ilahduttaa. Ei kukaan ole minulle mitään velkaa tietenkään mutta kyllä jonkinlaista tasa-arvoa olisi mukava kokea.
Alkuun mies huomioi minua paljonkin. Oltiin yhdessä reissuilla ja välillä tuli yllätyksiä. Tekee kuitenkin ruokaa edelleen ja joskus hakee minua autollaan. Maksetaan molemmat kauppareissuilla jne.
Sellainen toimii kyllä.
Sitten kuitenkin minä olen se joka aina siivoaa, pesen pyykit (hänen luonaan), pidän yllä järjestystä. Teen kakut juhliin, laitan myös ruokaa. Hieron kun pyytää (suuttuu jos en) mutta minua ei koskaan halua hemmotella eikä hieroa vaikka olen pyytänyt useita kertoja. Hän myös painostaa salakalavasti ja jos loukkaa niin ei kestä kun pahoitan mieleni.
Lupaa usein paljon kaikenlaista mutta sitten ei pidäkään. On ristiriitainen ja olen ihan oudossa roolissa tässä meidän suhteessa.
Aina hän pahan olonsa purkaa minuun ja olen kuuntelijan roolissa. Hakee sympatiaa. Pyytää sitten antreksi huonoa päiväänsä kun on saanut minut väsymään siitä pahasta olostaan, jolloin valittaa ja raivoaa.
Joululahjaa ei hommannut. Joulusiivous yms kyllä kelpasivat. Hän ei vain tunnu arvostavan minua ja on ajoittain kylmä, sitten taas aivan erilainen.
Monisävyistä. En taida jaksaa.
Kommentit (46)
Tuo hieromishomma on minusta outoa, en ole koskaan halunnut, että kumppanin pitäisi hieroa enkä minä halua hieroa ketään toista, en osaa eikä kumppanitkaan osaa. Joku on joskus koittanut ja se on ollut semmoista epämielyttävää puristelua. Osaatteko te oikeasti hieroa toista ihmistä niin, että siitä on jotain hyötyä? Oikeat hierojat on sitten oma ammattiryhmänsä.
Miksi teet kotitöitä miehen luona? Voithan tehdä, mutta ei se oikeuta vaatimaan mieheltä vastapalveluksia.
Nyt sanot äijälle, että olet kyllästynyt toimimaan piikana, likaämpärinä/kynnysmattona tms. Tilanteen pitää muuttua, tai lähdet kävelemään suhteesta. Onko asia selvä?
Minusta vaikuttaa että joko mies on menettänyt kiinnostuksensa aphn mutta ei halua erota ennenkuin seuraava taloudenhoitaja valmiina tai sitten miehen todellinen luonne alkaa tulla näkyviin kun ei jaksa enää esittää.
Jos haluat miehen kanssa lapsia niin eroa heti. Tuo mies ei kuulosta hyvältä puolisolta perhe-elämään ja lapsia ei kannata hankkia kärsimään tuollaisen kanssa. Jos olet vanhempi ihminen eikä suhteessa satuteta muita niin sitten voit jatkaa pään hakkaamista sikaan jos et halua erota. Hyvältä tuo teidän suhde ei todellakaan kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo hieromishomma on minusta outoa, en ole koskaan halunnut, että kumppanin pitäisi hieroa enkä minä halua hieroa ketään toista, en osaa eikä kumppanitkaan osaa. Joku on joskus koittanut ja se on ollut semmoista epämielyttävää puristelua. Osaatteko te oikeasti hieroa toista ihmistä niin, että siitä on jotain hyötyä? Oikeat hierojat on sitten oma ammattiryhmänsä.
Itse hieron miestä usein. Saan jopa auottua mieheltä välillä fasettilukot selkärangasta. Yleensä mies aina kehuu kuinka paljon parempi olo on hieronnan jälkeen. Monesti mies vielä seuraavana aamuna hehkuttaa kuinka paljon paremmalta selkä tuntuu hieronnan jälkeen.
Mies hieroo minua jos pyydän. Yleensä hieron mielummin itse hierontakoneella. Mutta kyllä miehenkin hieronnasta on apua.
Eihän se sama asia ole kuin ammattilaisella hierojalla käynti mutta kyllä amatöörikin saa hierottua niin että se auttaa jos vähän viitsii tutustua asiaan (mies esim aina kertoo miten ammattilainen hieroo selän niin osaan matkia kohtuullisen hyvin). Itse seuraan hierojalla käydessäni miten hän hieroo ja matkin sitä muille.
Miehellä saattaa olla suhde toiseen naiseen. Tai jotain traumoja. Tai mielenterveysongelmia. Tai hankala luonne. Mutta sinä ap et voi miestä parantaa rakastamalla. Jos mies haluaa elää noin niin joko sopeudut (ja kärsit) tai lähdet.
Kuullostaa ihan kamalalta, en voisi olla tuollaisen kanssa. Alkuun on jaksanut esittää ja nyt näkyy se todellinen luonne 😬
On ihanaa, että haluat antaa itsestäsi paljon suhteeseen. Se on hyvä piirre ihmisessä.
Jos toinen käyttää tuota sinun hyvyyttäsi hyväksi, niin hän on hyväksikäyttäjä. Tuskin haluat olla suhteessa hyväksikäyttäjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sanot äijälle, että olet kyllästynyt toimimaan piikana, likaämpärinä/kynnysmattona tms. Tilanteen pitää muuttua, tai lähdet kävelemään suhteesta. Onko asia selvä?
Juu. Kun luin tämän vuodatukseni ajattelin, että jos tämä ei olisi minun kirjoittamani niin epäilisin trolliksi koska kuka oikeasti tuollaista edes haluaa tai jaksaa?
Olen muuttunut suhteen aikana aika paljon, osa herkkyydestäni on kadonnut ja tilalle on tullut tyhjyys ja möykky rintakehälle. Minulla on oikeasti aika paha olo, olen miettinyt johtuuko se vain omasta lriistelystä vai voisiko jatkuva henkinen leikkiminen miehen taholta olla syynä tälle sisäiselle ololle.
Olen aika kyllästynyt tilanteeseen, en halua olla tässä. Ajattelin uuden vuoden kunniaksi aloittaa puhtaalta pöydältä ja lopettaa suhteen miehen kanssa.
Rehellisesti on ollut sellainen olo, että kulutan vain kallista aikaani ja moni muu mahdollisuus ja onni jää kokematta kun olen tämän ihmisen kanssa.
-ap
Lähde. Terveintä on tutkia nykyistä suhdetta ja poistua tajutessaan ettei itse saa mitään. Pidä kiinni rajoista.
Tosiaankin lähde. Ansaitset parempaa. Jos olisi lapsia hoitaisit ne yksin. Ja miehen vielä lisäksi.
Sinkkuja miehiä on vaikka kuinka paljonkin tässä maassa ja sinä olet tuollaisen kanssa? Vaihtoon!!
Minä osaan leipoa mutta eipä bvaan ole omaa naista. Naiset ei osaa vaatia miehelltä mitään joten nainen jää alakynteen ja miellyttää miestä sitten tekemällä kaikki kotityöt.
Miehesi etsii äitihahmoa, klassinen tapaus. Tässä ovat vaihtoehdot, jos jäät suhteeseen:
1) lopetat passaamisen, vaikka tuntuisi miten kylmältä. Ilmoitat että nyt on sinun vuorosi olla passattavana
2) lievempi versio on suostua tekemään palveluksia vain jos saat aina vastapalvelulsen ja mielellään etukäteen "hieron sinua jos ensin hierot minua".
3) keskustelette asiasta vaikkapa parisuhdeterapiassa
4) tyydyt osaasi miehen äityläisenä
Älä nyt ainakaan tee kotitöitä toisen luona. Ryhdy itsekkäämmäksi, se on tervettä ja itsesuojeluakin tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Me hieromme toisiamme ja kyllä siitä ainakin olo helpottuu paremmaksi, pääkipu katoaa jne. Varmaan riippuu jumin laadusta.
Kevyempi hieronta toimii myös esileikin osana
Onhan tuo nyt älytöntä mennä toisen kotiin siivoamaan. Miksi teet sellaista?
Onko takana ehkä ajatus että saat vastineeksi arvostusta tai vastapalveluksia? Asiat ei vaan elämässä useinkaan toimi niin.
Kuulostaa huonolta suhteelta. Ei kannata antaa noin paljon itsestään, jos ei saa mitään takaisin.
Tuollainen suuttuminen varsinkin kuulostaa oudolta ja epänormaalilta. En jäisi tuollaisiin tilanteisiin vaan poistuisin paikalta.
🇺🇦🇮🇱