Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eväät 6h junamatkalle

Vierailija
28.12.2022 |

Facen yhdessä reissuryhmässä henkilö kysyy vinkkejä. Mukana teini ja pikku lapsi. Joku ehdottaa jopa kylmälaukkua jne mukaan. Siis eikö oikeasti tuota aikaa selviä vaikkapa yhdessä sämpylällä ja pillimehulla? Toivottavasti ei mitään haisevia lihapullia ynnä muita pakkaa mukaan ravintolavaunuun.

Kommentit (1015)

Vierailija
181/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä ihmiset käy ravintolassa, leffateatterissa tai jonkun liikuntaporukan kanssa jossain? Esim. jalkapalloilijat syövät ennen pelejä turnauksissa pieniä eväitä että peliin riittää energiaa, mutta pystyy vielä juoksemaan pelissä. Tai miten ihmiset kestävät jotain lentokoneessa matkustamista kun sielläkin syödään ja juodaan? Entä työpaikan taukotila, sielläkin aina joku syö tai juo vaikka itse vain rentoutuisi. En käsitä.

Vierailija
182/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Mä oon mennyt tuollaisia matkoja lähes teini-iästä asti. Ymmärrän jos mukana on aivan pieniä lapsia tai jokin perussairaus minkä vuoksi pitää syödä säännöllisesti.. mutta siis käytännössähän tolla matkalla ei ole pakko mitään syödä eikä se ravintolavaunu nyt niin kallis ja huono olo etteikö sieltä jotain löydy. Vesipullo kannattaa ottaa mukaan mutta jos on painava laukku niin sitten kannattaa ostaa vasta ravintolavaunusta. Ainakaam helteellä en pakkais mukaan mitään voileipiä.

Itse ostin monesti lidlistä leivät mukaan.

Jos pelkää että matka viivästyy tai matkustaa myöhään tai kylmäasemalle niin tottakai kannattaa jotain pientä naposteltavaa olla. Ja onhan junassa aika tylsääkin, ite mielelläni jaloittelen ravintolavaunuun ettei tarvitse koko aikaa istua ja tuijotella. Ottaisin mukaan jonkun lehden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikko-kirjoista saa hyviä vinkkejä junaeväisiin, jos oma mielikuvitus loppuu kesken.

Itselläni on juurikin aina mukana säilyketölkillinen kylmää kieltä, kaakkua, inkiväärijuomaa sekä suklaapatukka, jonka yllättäen löydän taskustani nälän yllättäessä.

Vierailija
184/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Mä oon mennyt tuollaisia matkoja lähes teini-iästä asti. Ymmärrän jos mukana on aivan pieniä lapsia tai jokin perussairaus minkä vuoksi pitää syödä säännöllisesti.. mutta siis käytännössähän tolla matkalla ei ole pakko mitään syödä eikä se ravintolavaunu nyt niin kallis ja huono olo etteikö sieltä jotain löydy. Vesipullo kannattaa ottaa mukaan mutta jos on painava laukku niin sitten kannattaa ostaa vasta ravintolavaunusta. Ainakaam helteellä en pakkais mukaan mitään voileipiä.

Jos pelkää että matka viivästyy tai matkustaa myöhään tai kylmäasemalle niin tottakai kannattaa jotain pientä naposteltavaa olla. Ja onhan junassa aika tylsääkin, ite mielelläni jaloittelen ravintolavaunuun ettei tarvitse koko aikaa istua ja tuijotella. Ottaisin mukaan jonkun lehden.

Mä en vilpittömästi ymmärrä, miksi maksaisin ravintolavaunussa 7,60 e kolmioleivästä, 3,20 e kahvista ja 3,30 e pullollisesta vettä, ja söisin ne sitten jaetussa pöydässä (kun vapaita ei ole) jonkun krapulaisen ukkoporukan kanssa, kun vaihtoehtoisesti voin samaan hintaan tai jopa paljon halvemmalla tehdä kotona/ostaa oikeasti hyvät ja omaan makuun sopivat eväät ja syödä ne omalla paikallani. Jaloitella voi muutenkin kuin vaan ravintolavaunuun syömään mennessä. 

Vierailija
185/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi tuntia VeeÄrrää tarkoittaa kaikkine myöhästymisineen n. kymmentä tuntia. Itellä menis parikin parimillistä Xanoria.

Vierailija
186/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole kysymys pelkästään kuuden tunnin junamatkasta. Esim. itse joudun lähtemään kotoa noin 1,5 tuntia ennen junan lähtöä. Asun Helsingissä. Ja ennen lähtöä siivoan tiskipöydän, vien roskat, pesen hampaat jne. Syön ehkä pari tuntia ennen kotoa lähtöä. Tästä tulee syömisessä taukoa jo 8 tuntia, ellen syö junassa. Eikä siellä määränpäässä odota ruoka asemalla valmiina. Menee vielä ainakin tunti ennenkuin olen lopullisessa matkakohteessa.

Miksi a) et syö ennen ovesta lähtöä b) syö ennen kuin astut junaan?

Määränpäässä voit mennä läheisimpään kauppaan / ravintolaan syömään, jos päiväsi pyörii ruoan ympörillä aamusta iltaan.

Joo, siinä pyöriikin koko päivä ruoan ymprillä, jos haluaisi syödä useamman kuin keran yhdeksän tunnin aikana. Sietäisi hävetä! Onneksi te superihmiset pärjäätte syömällä kerran päivässä, ja muu onkin kauheaa syöpöttelyä, jonka takia ei kannata matkustaa, paitsi tietysti jos menee syömään ravintolavaunun parinkympin lihapulla-annoksen. Se on sallittua, voileipä junavaunussa taas tarkoittaa, että päivä pyörii ruoan ympärillä ja ihmisen olisi syytä muuttaa ruokailutottumuksiaan. Tai sitten voisitte lakata tuomitsemasta ihmisiä joka pikkuasiasta.

Ei junaeväät ole mikään uusi ilmiö, vaan ihan aina on ihmisillä ollut pitkänmatkan junissa eväitä. Esim. Japanissa pitkänmatkan junamatkailuun jopa kuuluu asemalta ostettu tai itse tehty eväslaatikko, jossa voi olla sen seitsemän sorttia ruokalajeja. Ei siis ole myöskään pelkästään mikään Suomi-ilmiö, vaan ihan universaalisti ihmiset kaipaavat ruokaa keskimäärin muutaman tunnin välein, varsinkin lapset (Pätkäpaastoilijoiden ei nyt ole välttämätöntä tulla selittämään, miten näin ei ole.). Joillekin ne eväät ovat myös osa matkantekoa, vähän niin kuin karkkipussi elokuviin mentäessä on osa sitä kokemusta. Eikä siinäkään ole mitään pahaa, ainakaan niin kauan kun vr ei kiellä eväiden syöntiä vaunuissa.

Vierailija
187/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole kysymys pelkästään kuuden tunnin junamatkasta. Esim. itse joudun lähtemään kotoa noin 1,5 tuntia ennen junan lähtöä. Asun Helsingissä. Ja ennen lähtöä siivoan tiskipöydän, vien roskat, pesen hampaat jne. Syön ehkä pari tuntia ennen kotoa lähtöä. Tästä tulee syömisessä taukoa jo 8 tuntia, ellen syö junassa. Eikä siellä määränpäässä odota ruoka asemalla valmiina. Menee vielä ainakin tunti ennenkuin olen lopullisessa matkakohteessa.

Määränpäässä voit mennä läheisimpään kauppaan / ravintolaan syömään, jos päiväsi pyörii ruoan ympörillä aamusta iltaan.

Varmaan siksi kun hänellä ei ole nälkä silloin kotoa lähtiessä. Onhan hän syönyt heti herätessään. Se että syö silloin kun on nälkä ei ole sitä, että elämä pyörii syömisen ympärillä. Voihan joku joka pätkäpaastoilee aamun ja matkustaa klo 08-14 välin tarvita evästä vaikka klo 12.

Minulle ainakin tulee nälkä yleensä iltapäivästä yön ja aamun paaston jälkeen ja jos en syö klo 11-13 välilä niin voin huonosti. Siitä syön noin klo 16 lämpimän ruoan ja toisen lämpimän ruoan noin klo 20. Sen jälkeen en syö enää mitään. Eikä nuo ruokailuni ole mitään valtavia annoksia vaan nälän mukaan syön.

Noin, olen syönyt riittävästi kahdeksan tunnin aikaikkunassa ja paastoan taas seuraavaan päivään klo 12 asti. Olen normaalipainossa ja elämä ei taas tänäänkään pyörinyt syömisen ympärillä vaikka minut saattoikin nähdä jossain syömässä.

toisilla elämä on aikatauluttamista.

Totta kai täytyy olla jotain aikatauluja ruokailunkin suhteen. Muutenhan elämä pyörii syömisen ympärillä vai miten se meni? 🤭

En jaksa lukea kaikkia viestejä mutta itsellä kans niin että asemalle on usein n. Tunnin matka ja usein myös siellä määränpäässä. Ne aikataulut harvoin menee niin että pystyisit just ennen lähtöä syömään jos aiot ehtiä junaan ja olet päässyt töistä/koulusta. Määränpäässä ei useinkaan ollut ruokaa, kaupat auki tai ravintoloita. Hyvä jos edes kotiinkuljetusta.

Ihmisten syyt matkustaa ja syödä junassa on erilaisia. Joku voi olla työmatkalla, toinen lomalla, itse olen ollut vuosia kaukosuhteessa. En nyt ymmärrä miksi junassa ei saisi syödä, sitä vartenhan ne pöydätkin on. Yhtähyvin voi ihmetellä mihin tarvitaan makuuvaunua tai business-luokkaa tai kokoustiloja. Tilanteet on erilaisia.

Sen sijaan junassa toivoisi että asemalla jnaan nouseva porukka ymmärtäisi päästää junasta poistuvat ensin pois ja siirtyisi kunnolla sivuun. Pitkänmatkalaisilla kun on usein junanvaihto ja pahimmillaan saa juosta jäisiä portaita pitkin seuraavalle laiturille (jota et edes tiedä tai konduktööri sanonut väärän) hädintuskin ehtien seuraavaan junaan. On käynyt aika usein vaikka kuinka yrität päästä sinne heti kun juna on pyhtynyt. On joskus jäätykin muutaman muun matkustajan kanssa seuraavasta junasta ja odoteltu asemalla pari tuntia pakkasessa. Hienoa.

Vierailija
188/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa jokaiselle jonkin ruoan ravintolavaunusta. Jos lapsia niin esim yksi iso lihapulla-annos kahteen pekkaan. Hinta-laatu-annoskokosuhde ok.

Vaunuun omalle paikalle voisi ottaa vettä ja vaikka konvehtirasian.

Pitääkö sitä ihan joka paikassa mussuttaa omia eväitä? Tunnen erään äijän, joka jopa Bangkokin lennolle kantoi ihan kunnon ruoat mukanaan.

Vierailija
189/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaakohan näitä jatkuvan syömistarpern omaavia ihmisiä? 2-3 h välein pakko vähintään jotain syödä muutoin laskee verensokeri, nälkäkiukku, ehkä kuolemakin jne. Kaikki toiminta pyörii eväiden ja välipalojen ympärillä.

Kyllähän tässä ketjussa isoin ongelma on niillä ihmisillä joiden oma elämä pyörii muiden matkustajien eväiden ympärillä. 

Ehkä monikaan matkustaja ei haluaisi, mutta kun sinne vaunuun on pakattava metukkaleipiä, mandariineja ym. voimakkaasti haisevaa ruokaa.

6h jaksaa ihan jollain välipalapatukalla ja vaikka smoothiella. Kukaan ei kuole nälkään, ei edes ne adhd lapset.

Se on kyllä jännä, että vaikka matkustan suht. säännöllisesti junalla ja bussilla pitempiä matkoja, niin en muista kertaakaan suunnilleen koko elämäni ajalta, että olisin oikeasti ärsyyntynyt jonkun eväiden syönnistä. Välillä joku on voinut syödä jotain, jonka haju ei välttämättä miellytä niin paljon, mutta tällaisestakin tilanteesta olen selviytynyt kuin aikuinen ainakin, eikä elämäni ole pirstoutunut siihen junan penkille. Ei kestä montaa minuuttia, kun se metukkaleipä on jo syöty. Moni näistä eväiden tuoksuista valittava käyttää todennäköisesti itse paljon tuoksuvampaa hajuvettä tai hiuslakkaa tms, joka yhtälailla ärsyttää jotakuta toista. Mandariini ei paljoa tuoksu, ja useimmilla ihmisillä on kokemukseni mukaan ihan järkeviä ja suht. neutraaleja eväitä mukanaan. Sinä ehkä pärjäät välipalapatukalla tai smoothiella, joku toinen ei. Itse en ostaisi välipalapatukoita junamatkaa varten, kun en niitä muutenkaan syö, ne ovat pahanmakuisia ja käytännössä pelkkää sokeria.

Vierailija
190/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vilpittömästi ymmärrä, miksi maksaisin ravintolavaunussa 7,60 e kolmioleivästä, 3,20 e kahvista ja 3,30 e pullollisesta vettä, ja söisin ne sitten jaetussa pöydässä (kun vapaita ei ole) jonkun krapulaisen ukkoporukan kanssa, kun vaihtoehtoisesti voin samaan hintaan tai jopa paljon halvemmalla tehdä kotona/ostaa oikeasti hyvät ja omaan makuun sopivat eväät ja syödä ne omalla paikallani. Jaloitella voi muutenkin kuin vaan ravintolavaunuun syömään mennessä. 

Oho hinta näköjään noissu kolmioleivällä entisestään! No joo ei sun tarviikaan niin tehdä. Itse koen päämäärättömäm vaeltelun inhottavana matkan aikana ja tykkään kuluttaa aikaa syömällä jotain koska junassa on lähes aina tylsää. Mua ei kirpaise joku 3e kahvi, koska se maksaa sen ihan perus kahvilassakin, missä maksaisin tuon saman määränpäässä jos sellainen olisi auki. Sen sijaan business-luokasta ei kannata maksaa, saat paremmat eväät halvemmalla sieltä ravintolavaunusta. Vaunuun en jää koskaan syömään vaan olen hakenut itselle (ja joskus tuntemattomalle vierustoverillekin) kahvin omaan vaunuun. Ja joskus olen antanut omat (pakkaamani tai ravintolavaunusta ostamani) evääni tai osan niistä esim.jollekin jolla ei ole ollut varaa ravintolavaunuun tai esim. väsyneelle perheen äidille, vaikka olen itsekin ollut opiskelija.

Vierailija
191/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole ongelma, voit oikein hyvin syödä junassa. Siellä on sitä varten ravintolavaunu, jossa voit valita mieleisesi annoksen ja saat ruoat näppärästi eteen tarjoiltuna.

Vierailija
192/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi kun hänellä ei ole nälkä silloin kotoa lähtiessä. Onhan hän syönyt heti herätessään. Se että syö silloin kun on nälkä ei ole sitä, että elämä pyörii syömisen ympärillä. Voihan joku joka pätkäpaastoilee aamun ja matkustaa klo 08-14 välin tarvita evästä vaikka klo 12.

Minulle ainakin tulee nälkä yleensä iltapäivästä yön ja aamun paaston jälkeen ja jos en syö klo 11-13 välilä niin voin huonosti. Siitä syön noin klo 16 lämpimän ruoan ja toisen lämpimän ruoan noin klo 20. Sen jälkeen en syö enää mitään. Eikä nuo ruokailuni ole mitään valtavia annoksia vaan nälän mukaan syön.

Noin, olen syönyt riittävästi kahdeksan tunnin aikaikkunassa ja paastoan taas seuraavaan päivään klo 12 asti. Olen normaalipainossa ja elämä ei taas tänäänkään pyörinyt syömisen ympärillä vaikka minut saattoikin nähdä jossain syömässä.

toisilla elämä on aikatauluttamista.

Totta kai täytyy olla jotain aikatauluja ruokailunkin suhteen. Muutenhan elämä pyörii syömisen ympärillä vai miten se meni? 🤭

En jaksa lukea kaikkia viestejä mutta itsellä kans niin että asemalle on usein n. Tunnin matka ja usein myös siellä määränpäässä. Ne aikataulut harvoin menee niin että pystyisit just ennen lähtöä syömään jos aiot ehtiä junaan ja olet päässyt töistä/koulusta. Määränpäässä ei useinkaan ollut ruokaa, kaupat auki tai ravintoloita. Hyvä jos edes kotiinkuljetusta.

Ihmisten syyt matkustaa ja syödä junassa on erilaisia. Joku voi olla työmatkalla, toinen lomalla, itse olen ollut vuosia kaukosuhteessa. En nyt ymmärrä miksi junassa ei saisi syödä, sitä vartenhan ne pöydätkin on. Yhtähyvin voi ihmetellä mihin tarvitaan makuuvaunua tai business-luokkaa tai kokoustiloja. Tilanteet on erilaisia.

Sen sijaan junassa toivoisi että asemalla jnaan nouseva porukka ymmärtäisi päästää junasta poistuvat ensin pois ja siirtyisi kunnolla sivuun. Pitkänmatkalaisilla kun on usein junanvaihto ja pahimmillaan saa juosta jäisiä portaita pitkin seuraavalle laiturille (jota et edes tiedä tai konduktööri sanonut väärän) hädintuskin ehtien seuraavaan junaan. On käynyt aika usein vaikka kuinka yrität päästä sinne heti kun juna on pyhtynyt. On joskus jäätykin muutaman muun matkustajan kanssa seuraavasta junasta ja odoteltu asemalla pari tuntia pakkasessa. Hienoa.

Itsekin matkustan paljon ja vielä siten, että usein vaihdan junaa Pieksämäellä. Sekin pikkupitäjä on rakennettu siten, että asemalta pystyy kävelemään vaikka isompaan kauppaan tai baariin odottelemaan, jos juna ei odota. Yhden ainoan kerran on käynyt niin ettei odota, silloin oli juna tunnin myöhässä.

Mulla tuo junamatka kestää reilut 4,5 h ja päälle vajaan tunnin köröttely bussilla lähelle määränpäätä, jossa joku on sit vastassa ja pääsen perille. Ikinä en ole omia eväitä mukaan ottanut. Syön siinä pikajunassa ravintolavaunussa jolla menen Pieksämäelle ja ostan junasta vissypullon seuraavaan junaan, joka on taajamajuna eli ei ravintolavaunua. Ihan hyvin pärjään tällä. Joskus mukanani lapset, ja helppoa heidänkin kanssaan. Ei todellakaan kiinnosta roudata isoa määrää eväitä junaan, kun kerran sieltäkin saa ruokaa. Kerran kuukaudessa matkustan tuon reitin, enkä ole vararikossa vaikka ostankin syötävät junasta.

Useimmiten nuo vaihdot tehdään sellaisilla paikkakunnilla joissa aseman lähettyvillä on jotain palveluita. Joten kuka käskee hytistä 2h pakkasessa?

Vierailija
193/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetty ruisleipäx 2, mehu, kahvia termariin, hedelmä,vesipullo.

Vierailija
194/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epäterveellistä pitää 6 tunnin ruokavälejä, myös aikuisten. Lapsille jopa hengenvaarallista.

ei jestas, ei todellakaan ole aikuiselle pahaksi ellei nyt o le joku diabeetikko. Yksi täytetty ruisleipä vanhemmalle ja hakee ravintolavaunusta kahvin kylkeen. Lapsille mehut ja leivät samoin. Taatusti laskeutuvat hengissä kohteeseen.

Meinaatko että juna lentää? Juna vetäny redbullia?

Vierailija
195/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen useita kertoja viikossa noin tunnin junamatkoja ja syön kyllä aina silloin tällöin leivän + banaanin matkan aikana, koska se on usein ainoa hetki päivän aikana, kun syömään ehtii. Enkä kyllä koskaan ole mitään vihaisia katseita syömisestä saanut.

Vierailija
196/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaakohan näitä jatkuvan syömistarpern omaavia ihmisiä? 2-3 h välein pakko vähintään jotain syödä muutoin laskee verensokeri, nälkäkiukku, ehkä kuolemakin jne. Kaikki toiminta pyörii eväiden ja välipalojen ympärillä.

Kyllähän tässä ketjussa isoin ongelma on niillä ihmisillä joiden oma elämä pyörii muiden matkustajien eväiden ympärillä. 

Ehkä monikaan matkustaja ei haluaisi, mutta kun sinne vaunuun on pakattava metukkaleipiä, mandariineja ym. voimakkaasti haisevaa ruokaa.

6h jaksaa ihan jollain välipalapatukalla ja vaikka smoothiella. Kukaan ei kuole nälkään, ei edes ne adhd lapset.

Se on kyllä jännä, että vaikka matkustan suht. säännöllisesti junalla ja bussilla pitempiä matkoja, niin en muista kertaakaan suunnilleen koko elämäni ajalta, että olisin oikeasti ärsyyntynyt jonkun eväiden syönnistä. Välillä joku on voinut syödä jotain, jonka haju ei välttämättä miellytä niin paljon, mutta tällaisestakin tilanteesta olen selviytynyt kuin aikuinen ainakin, eikä elämäni ole pirstoutunut siihen junan penkille. Ei kestä montaa minuuttia, kun se metukkaleipä on jo syöty. Moni näistä eväiden tuoksuista valittava käyttää todennäköisesti itse paljon tuoksuvampaa hajuvettä tai hiuslakkaa tms, joka yhtälailla ärsyttää jotakuta toista. Mandariini ei paljoa tuoksu, ja useimmilla ihmisillä on kokemukseni mukaan ihan järkeviä ja suht. neutraaleja eväitä mukanaan. Sinä ehkä pärjäät välipalapatukalla tai smoothiella, joku toinen ei. Itse en ostaisi välipalapatukoita junamatkaa varten, kun en niitä muutenkaan syö, ne ovat pahanmakuisia ja käytännössä pelkkää sokeria.

Niimpä! Samaa mieltä. Oon 33 ja matkustanut 16v asti junalla pitkiä matkoja. Juu joskus joku kuorii mandariinia tms. Mahtaako ärsyyntyminen johtua siitä, että kommentoijalla on itsellään herännyt nälkä tuoksujen takia?

Isompi ärsyyntymisen aihe se nälkä on, ettei ees junassa voi syödä kun joku voi siitä häiriintyä. Siis puhelimeen kailottamisestq ärsyymtymisen ymmärrän jos koko vaunu kuuntelee tunnin ajan jonkun keskustelua eikä voi itse soittaa minnekään että milloin juna ois saapumassa asemalle...

Toki jos joku on raskaana niin silloin voi olla vaikea kestää ruuan hajuja mutta..

Hajusteet taas on ihan oma juttunsa, niistä voi astmaatikolle haittaa... mutta ruoka nyt tuoksuu joka ruokalassa.

Vierailija
197/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ainakaan riitä se, että en matkan aikana "kuole nälkään". Haluan myös, että se matka on niin mukava kuin mahdollista. Mulle mukava useamman tunnin matka edellyttää sitä, että voin syödä jotakin muutakin kuin välipalapatukan ja pussismoothien, ja niin aion vastedeskin syödä, koska se on VR:lle ok. 

Ilmeisesti matkanteon on näiden eväiden vihaajien mielestä tarkoitus olla ankeaa. Sopiva ankeusaste on sellainen, että pieni nälkä saa yllättää, mutta ei niin ankeaa, ettei esim. lapset alkavat itkeä tai riehua nälästä. Minulle matkustaminen on yleensä ihan mukava kokemus, ja hyvät eväät ovat siinä tärkeässä osassa. Opiskeljiana ei ole varaa tai kiinnostusta maksaa parikymppiä ravintolavaunun annoksesta, kun murto-osalla siitä hinnasta teen itselleni maistuvat eväät. Tai ostan aseman ravintolasta jotain mistä oikeasti pidän, esim. kasvispaninin tms. Yleensä haluan varautua mahdollisiin viiveisiin niin, että otan jo yli kolmen tunnin matkoille varmuuden varalta jotain pientä evästä, vaikkei sitä useimmiten tulisikaan syötyä vielä junassa. En nauti nälästä, ja haluan ylläpitää säännöllistä ruokarytmiä matkustaessakin. Olin vuosia vaikeasti syömishäiriöinen, ja ruokarytmin heittely ei tilanteessani ole ollenkaan hyvä juttu, vaikka olenkin silminnähden ihan normaali ihminen, jolla ei ole perussairauksia tai muita ilmeisesti hyväksyttyjä syitä eväisiin.

Vierailija
198/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koen päämäärättömäm vaeltelun inhottavana matkan aikana ja tykkään kuluttaa aikaa syömällä jotain koska junassa on lähes aina tylsää.

Tällaisia tyyppejä on AINA junissa, ja siitä tämä ongelma ja keskustelu lähteekin. Kun se syöminen on joillekin vain ajanvietettä ja tapa, eikä mikään pakottava tarve, niin sitten on vaunuosastot täynnä juuri näitä rasittavis mässyttäjiä ja omenanhaukkailijoita ja jugurttipurkin kolistelijoita. Ne syövät huvikseen ja tappaakseen aikaa.

Saa sitä huvikseenkin toki syödä. Sitä varten menkää sinne ravintolavaunuun hupisyömään, ei muiden samassa vaunuosastossa matkustavien tarvitse sitä kuunnella, katsella ja haistella.

Vierailija
199/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epäterveellistä pitää 6 tunnin ruokavälejä, myös aikuisten. Lapsille jopa hengenvaarallista.

Siksipä meistä 70-luvulla syntyneistä ei jäänyt yksikään henkiin. Meidän 40-luvulla syntyneistä vanhemmista puhumattakaan.

Nythän se paljastui miksi me 70-luvulla syntyneet vielä oltiin lapsina ja nuorina niin hoikkia :D

Siksi ettei jääty yksikään henkiin?

Vierailija
200/1015 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

USEITA KILOJA BANAANEJA, HAISEVINTA LAATUA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän