Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi influenssa nostaa niin järjettömän kuumeen? Naapurin teini on nyt sairaalassa, eilen vietiin ambulanssilla. :(

Vierailija
28.12.2022 |

Kuume oli ollut viime viikon 39 - 40 ja eilen oli noussut 41 asteeseen ja eilen illalla sairaalaan. Influenssa todettiin ennen joulua.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne turvalliset ja tehokkaat rokotteet alkaa niittää satoa...aika moni rokotettu sairastelevat,on kipua,särkyä,kuumetta ja ei enää vastustuskykyä edes tavalliselle flunssalle.

Joka vuosi otan influenssarokotuksen, eikä ole tautia tullut. Samoin koronarokotukset otin

Ikinä en ole ottanut influenssarokotusta, kerran olen sen sairastanut. Koronorokotukset olen ottanut, se on nyt sairastettu kahdesti. Mulla kovin flunssa oli yksi ihan tavallinen virusflunssa joku 10v sitten, makasin 5 päivää yli 40 asteen kuumeessa.. samana talvena sairastin sitten myös influenssan, se oli ihan leikintekoa siihen aiempaan tautiin verrattuna.

Vierailija
22/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kaikilla ole paha, jotkut pitää parempaa huolta kehostaan ja influenssa ei ole heillä mitenkään erityisen pahana.

Ei aina näinkään. Itse elin epäterveellisesti liian vähällä levolla ja liian vähäisellä liikunnalla. Influenssa oli suht helppo ja nopea. Terveellisemmin elävä urheileva mieheni oli viikon kuumeessa. Yllätyin itsekin. Kummallakaan ei rokotuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa rokotuttaa pikkulapsenne (nenäsumute), on ilmainen kai 3-vuotiaaksi asti. Aikaisemmin influenssa aiheutti paljon lasten kuolemia maailmalla. Rokotteen ottaminen voi myös lieventää tautia, jos se siitä huolimatta tulee. Influenssarokote tehoaa vassta 2 viikon päästä sen ottamisesta.

Ja tämä on perinteinen rokote, joka ei sisällä RNA:ta niin ei kenenkään tarvitse edes pelätä, miten mikrosirut menevät aivoihin ja saavat äänestämään väärää puoluetta.

Ja sitä on jaettu jo 40 vuotta, niin ilmeisesti on hyväksi havaittu.

Vierailija
24/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa rokotuttaa pikkulapsenne (nenäsumute), on ilmainen kai 3-vuotiaaksi asti. Aikaisemmin influenssa aiheutti paljon lasten kuolemia maailmalla. Rokotteen ottaminen voi myös lieventää tautia, jos se siitä huolimatta tulee. Influenssarokote tehoaa vassta 2 viikon päästä sen ottamisesta.

Ja tämä on perinteinen rokote, joka ei sisällä RNA:ta niin ei kenenkään tarvitse edes pelätä, miten mikrosirut menevät aivoihin ja saavat äänestämään väärää puoluetta.

Ja sitä on jaettu jo 40 vuotta, niin ilmeisesti on hyväksi havaittu.

Järjettömän huono se on tilastollisesti.

Vierailija
25/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ei ota influenssarokotusta??????

Kova tauti! Itse joutunut sairaalaankin ja saanut jälkitauteja mutta jos olen rokottautunut niin ei ole tauti iskenyt.

Itse olen kovan influenssan sairastanut kuukausi influenssarokotteen ottamisen jälkeen että eipä se rokotuskaan aina suojaa.

Vierailija
26/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ollut aina. Lankoni kuoli ky.mmenkunta vuotta sitten, terve kuuskymppinen, influenssaan. Hänen veljensä 2 vuotta myöhemmin kuuskymppisenä keuhkokuumeeseen.

Ei se mistään rokotuksista johdu. Mieheni veli kuollut 4 vuotiaana hongkongilaiseen eikä taatusti ollut saanut koronarokotusta.

Heretkää jo tuosta rokotuksesta. Rokotamattomuus ei ole tae ikuisesta terveydestä.

Vierailija
27/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova tauti! Itse joutunut sairaalaankin ja saanut jälkitauteja mutta jos olen rokottautunut niin ei ole tauti iskenyt.

Itse olen kovan influenssan sairastanut kuukausi influenssarokotteen ottamisen jälkeen että eipä se rokotuskaan aina suojaa.

En ylernsä ole paljon hengitystiesairauksia sairastanut. Nyt toistakymmentä vuotta influenssarokotus, ei ole ollut nuhia eikä tauteja.

Neljä koronarokotusta, terveydentila ei muuttunut miksikään. Peiliin kun hengitän jää höyryjälki joten kai olen elossakin. ( Hei teille k- rokotehysteerikot)

Vierailija
28/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aa, onkos influenssa palannut. Sehän olikin pari vuotta poissa repertuaarista. Eikö kukaan ihmettele mitään?

Pari vuotta oli rajoituksia, ihmiset vältteli väkijoukkoja, pidettiin maskeja, piidettiin käsihygienia kunnossa. Siitäjän se johtui ettei niin paljon ollut flunssia, kiertäviä mahatauteja jne.

Siellä korvien välissä on ajatteluelimet.

Vierailija
29/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa on oikeasti kova tauti. Toisin kuin korona, joka on paha lähinnä lehtien sivuilla. 

Kumpaankaan en rokotusta ole ottanut ja molemmat olen sairastanut. Influenssarokotusta olen joskus harkinnut, mutta niidenkin teho on lähinnä arpapeliä, niin on jäänyt väliin. Kuitenkin ihan sairastettavissa oleva tauti, jos kohdalle osuu. Vaikka onkin oireiltaan melko raju.

Vierailija
30/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut täysin terve ja kyllä tuntuu olevan aika paljon ihmisiä jatkuvasti kipeänä nyt.

T: Koronarokottamaton 34v mieshenkilö

Niin. Olen 76 , neljästi rokotettu, olen tätsin terve. Ei ainakaan tuttu/ sukulaispiirissä ole mitään sairastumisaaltoja ollut.

Mietipä elinympäristöäsi, mitä työtä teet, teetkö asiakaspalvelutyötä.

Se ei johdu siitä ettet ole ottamut rokotuksia. En tiedä miten kellokkaanne ovat teille tuon ikuisen terveyden ja kuolemattomuuden syöttäneet. Nuori mies ossilaisten vietävissä, heh.

Vierailija
31/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne turvalliset ja tehokkaat rokotteet alkaa niittää satoa...aika moni rokotettu sairastelevat,on kipua,särkyä,kuumetta ja ei enää vastustuskykyä edes tavalliselle flunssalle.

Joka vuosi otan influenssarokotuksen, eikä ole tautia tullut. Samoin koronarokotukset otin

Sama. Kuten suvulla ja tutullakin. Ne on ihan eri porukkaa joilla on 17 läheistä kuollut rokotuksiin.

Vierailija
32/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tänä vuonna todella paha niille ketkä on ottaneet vähintään 2 koronarokotetta.

Luulo ei ole tiedon väärti.

Tutkimusten mukaan influenssarokotus antaa jonkin verran suojaa myös koronaa vastaan. Ei vielä tiedetä miksi, mutta antaa kuitenkin.

Vierailija
33/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssa on oikeasti kova tauti. Toisin kuin korona, joka on paha lähinnä lehtien sivuilla. 

Kumpaankaan en rokotusta ole ottanut ja molemmat olen sairastanut. Influenssarokotusta olen joskus harkinnut, mutta niidenkin teho on lähinnä arpapeliä, niin on jäänyt väliin. Kuitenkin ihan sairastettavissa oleva tauti, jos kohdalle osuu. Vaikka onkin oireiltaan melko raju.

Kyllä influenssa on aina vienyt vanhuksia. Kerroin 60- vuotiaan lankoni kuolleen siihen, kymmenen vuotta sitten. Mieheni 4 v kuoli aikoinaan influenssaan. Se vei myös lapsia.

Vierailija
34/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssarokote ei tautia 100% estä,vaan n. 20%.

2007 ilkeän influenssan jälkeen olen ottanut rokotteen joka vuosi enkä ole sairastanut influenssaa kertaakaan.

Vierailija
35/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden ihmisen kokemuksillahan tuo kannattaa sitten yleistää. Vai eikö nitä rajun koronan takia sairaalahoitoon joutuneita lasketa, kun ei sattunut sun kohdallesi?

Tai niinkuin, ettei se autolla kolarointikaan ole vaarallista, kun mulle on sattunut vain pari peltikolaria, ja niistäkin toinen tuli kun toinen peruutti parkkiksella kylkeen. Kummallakaan kerralla ei sattunut ihmisille mitään= ihan hölynpölyä tuo kolaroinnin vaarallisuus.

Vierailija
36/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa on tosi iso riski nimenomaan terveille, hyväkuntoiille teineille ja nuorille aikuisille. Kuuluvat riskiryhmään.

Vierailija
37/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssat ovat aina nostaneet epåtavallisen korkean kuumeen. Jo kauan ennen koronarokotteita.

jos kuumetta on kestänyt noin kauan, on todennäköisesti kyseessä influenssan aiheuttama keuhkokuume.

Influenssassa voi hyvinkin olla viikon verran korkea kuume ilman, että se on keuhkokuume. Keuhkokuume voi tulla sitten esim. jälkitautina.

mulla oli elämäni ensimmäisessä influenssassa kaksi viikkoa tappavan kovaa kuumetta. puolisolla kolme viikkoa ja hän tarvitsikin sairaalahoitoa. tuli todella yllätyksenä miten kova tauti se on.

Tuskin sulla puolisoa vielä silloin oli kun elämäsi ensimmäisen influenssan sairastit. Yli 90% ihmisistä on sairastanut ensimmäisen influenssansa muutaman ensimmäisen elinvuotensa aikana, lapset sairastavat sen keskimäärin parin vuoden välein ja aikuisetkin sairastuvat influenssaan keskimäärin viiden vuoden välein.

Suurin osa influenssatartunnoista on kuitenkin lieväoireisia tai jopa täysin oireettomia ja kuitataan tavallisena flunssana, joten siksi joku voi hyvinkin kuvitella että ei ole koskaan influenssaa sairastanut, vaikka erittäin todennäköisesti on.

Vierailija
38/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Hieman arpapeliltä tuntuu tuo suojausteho.

39/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti, influenssa ei ole mikään tavallinen flunssa

Itselläni muuten melkein kolmikymppisenä kantasuomalaisena menee silti aina nämä yleisten tartuntatautien nimet sekaisin. Englanniksi influenza ja (the) flu tarkoittavat molemmat influenssaa, mutta ilmeisesti suomen kielessä flunssa voi tarkoittaa joko influenssaa tai vilustumista (engl. common cold).

Koska flunssa kuulostaa niin samalta kuin influenza, flu ja influenssavirukset, niin itse aina liitän sen jotenkin niihin, enkä muiden virusten aiheuttamaan vilustumiseen.

40/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja korjauksena siis aiempaan viestiini, että suomen kielessä flunssalla siis tunnutaan tarkoittavan nimenomaan vilustumista/nuhakuumetta/ei influenssaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän