Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi influenssa nostaa niin järjettömän kuumeen? Naapurin teini on nyt sairaalassa, eilen vietiin ambulanssilla. :(

Vierailija
28.12.2022 |

Kuume oli ollut viime viikon 39 - 40 ja eilen oli noussut 41 asteeseen ja eilen illalla sairaalaan. Influenssa todettiin ennen joulua.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 olis jo tosi kova kuume.

Vierailija
2/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ei ota influenssarokotusta??????

Kova tauti! Itse joutunut sairaalaankin ja saanut jälkitauteja mutta jos olen rokottautunut niin ei ole tauti iskenyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne turvalliset ja tehokkaat rokotteet alkaa niittää satoa...aika moni rokotettu sairastelevat,on kipua,särkyä,kuumetta ja ei enää vastustuskykyä edes tavalliselle flunssalle.

Idiootti, influenssa ei ole mikään tavallinen flunssa

Vierailija
4/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssat ovat aina nostaneet epåtavallisen korkean kuumeen. Jo kauan ennen koronarokotteita.

jos kuumetta on kestänyt noin kauan, on todennäköisesti kyseessä influenssan aiheuttama keuhkokuume.

Vierailija
5/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssat ovat aina nostaneet epåtavallisen korkean kuumeen. Jo kauan ennen koronarokotteita.

jos kuumetta on kestänyt noin kauan, on todennäköisesti kyseessä influenssan aiheuttama keuhkokuume.

Influenssassa voi hyvinkin olla viikon verran korkea kuume ilman, että se on keuhkokuume. Keuhkokuume voi tulla sitten esim. jälkitautina.

Vierailija
6/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokote ei tautia 100% estä,vaan n. 20%.

Vierailija
7/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssassa voi hyvinkin olla viikon verran korkea kuume ilman, että se on keuhkokuume. Keuhkokuume voi tulla sitten esim. jälkitautina.

mulla oli elämäni ensimmäisessä influenssassa kaksi viikkoa tappavan kovaa kuumetta. puolisolla kolme viikkoa ja hän tarvitsikin sairaalahoitoa. tuli todella yllätyksenä miten kova tauti se on.

Vierailija
8/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläki varmaan influenssa, sunnuntaista asti ollut aivan tukossa ja olo krapulainen vaikken alkoholia juo enää. Saatanasentää.

9/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne turvalliset ja tehokkaat rokotteet alkaa niittää satoa...aika moni rokotettu sairastelevat,on kipua,särkyä,kuumetta ja ei enää vastustuskykyä edes tavalliselle flunssalle.

Joka vuosi otan influenssarokotuksen, eikä ole tautia tullut. Samoin koronarokotukset otin

Vierailija
10/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi mullakin teininä 2006 influenssassa kuume pahimmillaan 41 asteeseen. Kuume jatkui yhteensä viikon. Ei tuossa ole influenssalle mitään kovin outoa.

Vierailija
11/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuumehan tuo on.

Ei influenssakaan sentäs noin korkea kuume kestä viikkoa.

Vierailija
12/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nielu- tai kitarisat, se ainakin nuorilla voi tehdä kovan kuumeen, joku virustauti tai angiina. Ellei piikki ollut liikaa.

Vierailija
13/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että hänet vietiin sairaalaan. Aikuisten (joihin myös teinit lasketaan näissä tapauksissa) kehojen on vaikeaa kestää noin kovaa monen päivän kuumetta. Itse sain kerran tosi kovan kuumeen parikymppisenä (ilman keuhkotulehdusta) joka kesti yli viikon ja sitten sain siihen päälle vielä kuumekouristuksia joita yleensä saavat kuulemma vain pienet lapset. Voin vain sanoa että toivon että lapsilla ei ole yhtä suuria kipuja kouristuksista joita minulla oli. Ne alkoivat jaloista ja sitten nousivat ylöspäin aaltoina. Sitten soitettiin jo lääkäriä koska olin varma että jos kouristukset ehtivät nousta rintaan ja sydämmeen asti niin menoa on sillä se kipu oli sanoinkuvaamaton. Ei sitä aina tiedetä miksi Influenssa tai muut sairaudet iskevät pahemmin joihinkin mutta pääasia että heidät saadaan hoidettua kuntoon.

Vierailija
14/56 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuhkokuumehan tuo on.

Ei influenssakaan sentäs noin korkea kuume kestä viikkoa.

Höpöhöpö, voi kestää 39-40 asteen kuume influenssassa hyvin viikon tai kaksikin. Ettet nyt ole taas niitä ihmisiä, jotka sekoittaa influenssan tavalliseen flunssaan eli nuhakuumeeseen? Influenssa on aivan eri tauti kuin flunssa. Olen kahdesti sairastanut sekä influenssan (oli toisella kertaa long influenza) että keuhkokuumeen, joten tiedän. 

Vierailija
15/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että hänet vietiin sairaalaan. Aikuisten (joihin myös teinit lasketaan näissä tapauksissa) kehojen on vaikeaa kestää noin kovaa monen päivän kuumetta. Itse sain kerran tosi kovan kuumeen parikymppisenä (ilman keuhkotulehdusta) joka kesti yli viikon ja sitten sain siihen päälle vielä kuumekouristuksia joita yleensä saavat kuulemma vain pienet lapset. Voin vain sanoa että toivon että lapsilla ei ole yhtä suuria kipuja kouristuksista joita minulla oli. Ne alkoivat jaloista ja sitten nousivat ylöspäin aaltoina. Sitten soitettiin jo lääkäriä koska olin varma että jos kouristukset ehtivät nousta rintaan ja sydämmeen asti niin menoa on sillä se kipu oli sanoinkuvaamaton. Ei sitä aina tiedetä miksi Influenssa tai muut sairaudet iskevät pahemmin joihinkin mutta pääasia että heidät saadaan hoidettua kuntoon.

Se on katsos sillä lailla, että kaikki eivät ole sairastaneet influenssaa. Useimmat sairastavat sen elämänsä aikana eli ei kaikki. Se HUSin neurokirurgi kertoi että sairastettu influenssa näkyy aivoista ja kaikki eivät sairasta.

Parempi kuitenkin että tulee 20-vuotiaana kuin joskus 50-vuotiaana ilman rokotusta.

Minäkin LUULIN sairastaneeni influenssaa, kun oli ollut kuumeisia tauteja, mutta kyllä se elämäni ensimmäinen oikea influenssa oli todellinen järkytys ja meinasi viedä minutkin hautaan asti. Ei se ole niin kova tauti kuin moni pelkää vaan paljon kovempi.

Vierailija
16/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssarokote ei tautia 100% estä,vaan n. 20%.

Vielä ei tiedetä, miten tehokas tämän talven rokote on, mutta jos on mahdollista,se kannattaa ottaa. On  mukavampi kuulua tuohon 20 prosenttiin joka ei sairastu, jos tuo olisi se todellinen rokotteen teho.

Se tiedetään jo, että on aika rankka tauti tänä vuonna. Ja siitä(kin) voi joillekin jäädä jopa ikuisia jälkivaivoja, jos oikein pahan sairastaa.

Vierailija
17/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut ja meinasin kuolla.

Voin vakuuttaa että todella kamala tauti on, et varmasti halua sitä kokea.

Asuin, ja asun yksin.  En muista kunnolla mitään taudin kulusta, sen vain että hirvittävän kipeä olin ja lopulta kuulemma tajuton. En tiedä miten korkea kuume oli, en tiedä miten kauan sairastin, sen vain muistan kun olo alkoi olla parempi ja aloin tajuta jotain.

Oli onni että äitini oli yrittänyt tavoittaa minua puhelimella ja kun ei saanut yhteyttä tuli lopulta asunnolleni johon hänellä oli avain ja löysi minut.

Muistan kun uskaltauduin nousemaan sairaalasängystä ja olo oli kuin olisin ollut 90-vuotias mummo.  Vapiseva ja voimaton. Muutaman askelen sain otettua ja silloin tuntui että elämä voittaa!  

Ei ole sairaus jota kannattaa vähätellä.

Vierailija
18/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut täysin terve ja kyllä tuntuu olevan aika paljon ihmisiä jatkuvasti kipeänä nyt.

T: Koronarokottamaton 34v mieshenkilö

Vierailija
19/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikilla ole paha, jotkut pitää parempaa huolta kehostaan ja influenssa ei ole heillä mitenkään erityisen pahana.

Vierailija
20/56 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nuoletteko te tuolla jatkuvasti jotain kaiteita ja ovenkahvoja kun porukka on koko ajan sairaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme