Ikisinkku haluaisi parisuhteen
Olen 38-vuotias ikisinkku. En ole koskaan seurustellut, jos ei yhtä pidempää on-off-säätöä lasketa. Se suhde lopulta särki sydämeni.
Mun on ollut aina vaikeaa päästää ihmisiä, varsinkin miehiä, lähelle. Oon jotenkin aina varuillani ja mua alkaa helposti ahdistaa. En tiedä, mikä ja miksi.
Mulla on hyviä ystäviä ja olen melko sosiaalinen, mutta tarvitsen myös tilaa ja aikaa olla yksin. Nyt syksyn ja talven aikana oon kuitenkin alkanut kaivata kumppania. On aika raskasta tehdä kaikki aina yksin. On aika raskasta, kun ei ole ketään, kenen kanssa jakaa hyviä hetkiä. Tai elämää ylipäätään. Kaipaan läheisyyttä. Kaiken tän myöntäminen tekee kipeää.
En ehkä olekaan se vahva, itsenäinen nainen, joka olen uskotellut itselleni olevani. Olen aika hukassa. Enkä edes tiedä, olenko valmis parisuhteeseen vai pitäisikö minun ensin selvittää, miksi sitoutuminen on minulle ollut aina vaikeaa. Mikä mua ahdistaa? Mitä mä pelkään? Ajattelen liikaa.
En tiedä, mistä aloittaa. Mitä tässä pitäisi tehdä? Mistä voisin löytää kumppanin? Miten selvitän ajatukseni itseni kanssa? Oon ihan jumissa. Miksi suurelle osalle parisuhteen muodostaminen on luonnollista, jopa helppoa?
Kommentit (73)
Näistä ketjuista tulee selväksi miksi suksi ei luista katsomalla ihan vain naisten ja miesten jäätävää tasoaeroa kommenteissa.
Menikä nuoruus gullikarusellissa ja nyt kaduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Samat naiset jotka täällä vinkuvat parisuhteettomuuttaan ovat niitä jotka suoltavat sivukaupalla miesvihaansa toisiin ketjuihin ja miten eivät tarvitse miestä mihinkään ja ovat valinneet olla yksin jne.
Samat yläpeukuttajatkin molemmissa.
Höpö höpö. Ei tarvitse vihata yhtään ketään ymmärtääkseen, että parisuhde on aina riski. Onhan se sitä molemmille osapuolille. Siinä laittaa itsensä todella intiimillä tasolla likoon ja voi käydä melkein mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me sulle jämeräleukainen, puolirikollinen, karjuva alfauros löydetään. Sellaistahan sinä etsit.
Joo, tämä. Näitä on taas ensi vuonna tulossa markkinoille, kun vankilasta vapautuu ja liitot (jälleen) kariutuu, jos ei haittaa, että mies on voinut tehdä henkirikoksen ja lapsia saattaa olla liuta eri naisille.
Ainakaan mies ei ole mikään epävarma hiirulainen jos on henkirikoksen tehnyt. Saattaisin kiinnostuakin.
N27
Vierailija kirjoitti:
Näistä ketjuista tulee selväksi miksi suksi ei luista katsomalla ihan vain naisten ja miesten jäätävää tasoaeroa kommenteissa.
Naiset kommentoi asiallisesti, yrittää auttaa, keskustelee. Miesten anti ketjuun taas täysin luokatonta.
Onko sulla itsetunto ja turvallisuusongelmia? Kannattaa miettiä myös omaa kiintymysmallia. Turvattomat ihmiset usein takertuvat toisiin, mutta voivat myös vetäytyä ihmissuhteissa ja pelätä parisuhteen aloittamista.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Esim. tuo N27 haaveilee henkirikoksen tehneestä miehestä jolla on liuta kersoja eri naisille tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Samat naiset jotka täällä vinkuvat parisuhteettomuuttaan ovat niitä jotka suoltavat sivukaupalla miesvihaansa toisiin ketjuihin ja miten eivät tarvitse miestä mihinkään ja ovat valinneet olla yksin jne.
Miksi miehet tulee nettiin kertomaan meille naisille mihin meitä kaivataan ja kirjoitetaan jopa kirjoja joissa kirja toisensa perään alleviivataan postimyyntimorsian aspektia?
Kertokaa.
Vierailija kirjoitti:
Yläpeukuttajat ainakin on samoja. Jakautuu peukutukset tismalleen samoin.
Vierailija kirjoitti:
Mene psykoterapiaan niin saat vastauksia.
Jos on hyvätuloinen ja varaa menettää rahat saamatta vastauksia.
Ilmaiseksi voi mennä diakonille tai papille juttelemaan.
Oletko neitsyt? Haluatko avioliittoon vastasukupuolisen kansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Esim. tuo N27 haaveilee henkirikoksen tehneestä miehestä jolla on liuta kersoja eri naisille tehtynä.
Luultavasti sekin on miehen kirjoittama niin kuin hyvin tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti pelkäät sitä, että rakastut, sitoudut ja tulet lopulta hyväksikäytetyksi tai hylätyksi. Niinhän osapuilleen kerroit jo kertaalleen tapahtuneenkin.
Sinulle ei varmaankaan sovi Tinder tai baarista iskeminen. Haepa kaverihaku.net -osoitteesta ensin itsellesi hyvää miespuolista ystävää, jonka kanssa voit kirjoitella postia kaikessa rauhassa. Jokunen kirjoitettu viesti paljastaa ihmisestä aika tavalla asioita, jolloin et ole enää niin suuressa vaarassa särkeä sydäntäsi uudelleen. Tuo sivustohan ei ole varsinaisesti parisuhteen muodostamista varten, mutta ystävyyspohjalta voisi olla hyvä aloittaa.
Kuulostat sympaattiselta, avoimelta ja rehelliseltä ihmiseltä. Onnea rakkaan etsintään!
Ihanaa, että ketjussa on edes pari empaattista ja asiallista viestiä. Olisipa näitä lisää!
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi suurinpiirtein ap:n ikäisenä ikisinkkuna niin , että tilasin remonttimiehen ja sattuikin olemaan mun makuun juuri sopiva mies . Asuttu nyt muutama vuosi yhdessä . En ollut etsinyt miestä , mutta käveli sisään .
Kuulostaa ihan tyypilliseltä naisen "se vain tapahtui itsestään"-tarinalta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi suurinpiirtein ap:n ikäisenä ikisinkkuna niin , että tilasin remonttimiehen ja sattuikin olemaan mun makuun juuri sopiva mies . Asuttu nyt muutama vuosi yhdessä . En ollut etsinyt miestä , mutta käveli sisään .
Eikö nyt olis jo aika vähän hoputtaa sitä ukkoa siinä remontissa?
Kyllä nainen aina miehelle kelpaa, ei sen tarvi olla ikisinkku.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nainen aina miehelle kelpaa, ei sen tarvi olla ikisinkku.
Varsinkin ilmaiseksi. Ilmainen kotiapulainen on 5/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nyt olis jo aika vähän hoputtaa sitä ukkoa siinä remontissa?
Jotkut miehet nyt on. Tulee tekemään remonttia ja jää asumaan. Mutta vikaa täytyy olla naisessakin, kun ruokkii sitä ja antaa piparia. Eipä ihme, jos jäi jumittamaan sinne kämppään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakeutua pyskoterapiaan pohtimaan noita kysymyksiä. Sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet hyvään, tasapainoiseen parisuhteeseen, älä siis luovuta!
Hei hei hei. Ymmärrän, että tarkoituksesi on olla empaattinen mutta sinä et voi luvata kenellekään parisuhteita tai edes mahdollisuuksia niihin.
T. Toinen ikisinkku, eikä mitään mahdollisuuksia muuttaa asiaa
Joo, tämä. Näitä on taas ensi vuonna tulossa markkinoille, kun vankilasta vapautuu ja liitot (jälleen) kariutuu, jos ei haittaa, että mies on voinut tehdä henkirikoksen ja lapsia saattaa olla liuta eri naisille.