Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään ruokajaosta sain

Vierailija
27.12.2022 |

Kolme maitoa
Kinkun
Leikkelettä
Kolme pussia leipää
Lohifileen
Kanan koipia
Karjalan piirakoita
Lehtipihvejä
Jugurttia litran
Creme freshiä 2 prk
Tonnikalavalmissalaatin
Pullapitkon
Nakkipaketin
Pekonia
Porkkanasosetta
2 rasiaa kananmunia

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs jakelun järjestäjä kehui että on elänyt jo 15v. hävikkiruualla. Iso perhe eli syöttänyt tietysti perheensäkin niillä. Saa siis ihan palkkaa työstään. Ottaa parhaat päältä, miettikää mikä säästö kun ei tarvitse käyttää ruokaan rahaa. Todella ahnetta ja kieroa.

Vierailija
22/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä himoitsen esikypsytettyä keittäen makaroonia al dente niin että pitää varoa ettei mene ylikypsäsäksi ja jonka sen jälkeen paistan voissa pannulla rapeaksi aromisuolaa ja grillimaustetta lisäten. 

Ei siinä mitään ravintoa varmaankaan ole muuta kuin voin ravinnot mutta on ihanaa herkutella aina silloin tällöin. Käytän vain täysjyvä makaroonia jotta siinä olisi jotain suolisto kuituja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni käy kolme pussia hakemassa ilmaista ruokaa viikossa jotta jää kaljaan ja tupakkaan enemmän rahaa ja yksi elättää isoa koiraa ja kolmas rahoittaa autoaan hakemalla ilmaista ruokaa. Eivät ne oikeasti ole köyhiä ja nälkäisiä. Eivät ne muuten pystyisi harrastamaan harrastuksiaan jos ei ilmaiseksi saisi ruokaa. 

Tämä ruokapussi jakelu on ihan naurettavaa suomessa. Parempi olisi jos kauppiaat myisi ne ylijäämänsä kaupasta jo pilkka hintaan tai antaisi ilmatteeksi ilman kuljetus kustannuksia niitä muualle. 

Ei näissä pussi jaoissa olisi yhtään ketään jos ne rahansa laittaisivat ruokaan eikä mihinkään muihin turhiin harrastuksiinsa. Tällä tehdään vain lehdistö juttuja että mukamas täällä on nälkää näkeviä ja sama lapsiperhe köyhyys on ihan tehtyä juttua. Minä en tunne ketään köyhää lapsiperhettä. Niillä on kaksi autoa ja  matkustelevat koko ajan. 

Uutena vuonna taas kohta saa nähdä kuinka niillä on varaa heitellä rahaa ilmaan ja kuinka roskapöntöt pullistelevat lahja kääreistä kannet auki kun ei muuten mahdu. 

Tämä ns. köyhyyden toitottaminen suomessa on jotenkin ihan sairasta. 

Siis mistä hitosta sitä ilmaista ruokaa saa? Ja siis saako sitä ihan kaikki, jotka tajuaa mennä hakemaan?

T. Edelleen se yh-äippä ja mäkin haluun! :D Asun pk-seudul

Saa, mutta Kelakortti pitää olla mukana. Ukrainalaiset eivät saa mitään, sillä heille on omat auttamiskanavat.

Vierailija
24/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni käy kolme pussia hakemassa ilmaista ruokaa viikossa jotta jää kaljaan ja tupakkaan enemmän rahaa ja yksi elättää isoa koiraa ja kolmas rahoittaa autoaan hakemalla ilmaista ruokaa. Eivät ne oikeasti ole köyhiä ja nälkäisiä. Eivät ne muuten pystyisi harrastamaan harrastuksiaan jos ei ilmaiseksi saisi ruokaa. 

Tämä ruokapussi jakelu on ihan naurettavaa suomessa. Parempi olisi jos kauppiaat myisi ne ylijäämänsä kaupasta jo pilkka hintaan tai antaisi ilmatteeksi ilman kuljetus kustannuksia niitä muualle. 

Ei näissä pussi jaoissa olisi yhtään ketään jos ne rahansa laittaisivat ruokaan eikä mihinkään muihin turhiin harrastuksiinsa. Tällä tehdään vain lehdistö juttuja että mukamas täällä on nälkää näkeviä ja sama lapsiperhe köyhyys on ihan tehtyä juttua. Minä en tunne ketään köyhää lapsiperhettä. Niillä on kaksi autoa ja  matkustelevat koko ajan. 

Uutena vuonna taas kohta saa nähdä kuinka niillä on varaa heitellä rahaa ilmaan ja kuinka roskapöntöt pullistelevat lahja kääreistä kannet auki kun ei muuten mahdu. 

Siis mistä hitosta sitä ilmaista ruokaa saa? Ja siis saako sitä ihan kaikki, jotka tajuaa mennä hakemaan?

Tynnyrissäkö asut lapsinesi, kun olet noin tietämätön?

No v*ttu ilmeisesti sitten. Jos tiedät, niin kerro! Yritin googlettaa, että "leipäjono espoo".

Vierailija
25/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön niin vähän että tuota puputtaisin varmaan puoli vuotta.

Vierailija
26/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ruokajonosta kolme viiliä, broileripullia, kylmäsavuporoa, kirjolohen mätiä, vegekaviaaria, punajuuren, Freixenet-pullon, sipuleita, Maalahden limppua, Appenzeller-juustoa, kirsikkaliköörikonvehteja, Lindtin suklaata, kokonaisen kalkkunan, perunoita, nahistuneen kiinankaalin ja punaista maitoa purkin.

Tulit minun jälkeeni, et enää saanut Presidentti kahvia ja konjakkia. Huomen aamulla on lisäksi ilotulitteita.

Vierailija
27/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole köyhyyttä. Jos näkee nälkää, niin kysymys on poikkeuksetta omista valinnoista.

Vierailija
28/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota netistä selvää ja ihan kaikki saa kun menee jonottamaan hävikkiruokaa. Seurakuntien ruokajaolle voi olla jotain tulorajoja ja saa jo reilun tonnin eläkkeelläkin. Minun varakkaat lähiomaiset käyvät hakemassa ilmaista ruokaa ihan huvikseen. 

Vierailija
29/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tynnyrissäkö asut lapsinesi, kun olet noin tietämätön?

No v*ttu ilmeisesti sitten. Jos tiedät, niin kerro! Yritin googlettaa, että "leipäjono espoo".

Manna-apu?

Helluntai seurakunta?

Vierailija
30/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs jakelun järjestäjä kehui että on elänyt jo 15v. hävikkiruualla. Iso perhe eli syöttänyt tietysti perheensäkin niillä. Saa siis ihan palkkaa työstään. Ottaa parhaat päältä, miettikää mikä säästö kun ei tarvitse käyttää ruokaan rahaa. Todella ahnetta ja kieroa.

Tiedän myös erään kristillisen perheen, joka ruoka-apuja järjestelee. Jaettavaksi jää se osa, mikä tälle perheelle ei kelpaa. Kaikki liha, hyvät leivät yms. kuoritaan päältä pois omalle perheelle. Maku mennyt tuohon perheeseen ja kristillisillä arvoilla brassaileviin.

Vierailija
31/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ruokajonosta kolme viiliä, broileripullia, kylmäsavuporoa, kirjolohen mätiä, vegekaviaaria, punajuuren, Freixenet-pullon, sipuleita, Maalahden limppua, Appenzeller-juustoa, kirsikkaliköörikonvehteja, Lindtin suklaata, kokonaisen kalkkunan, perunoita, nahistuneen kiinankaalin ja punaista maitoa purkin.

Tulit minun jälkeeni, et enää saanut Presidentti kahvia ja konjakkia. Huomen aamulla on lisäksi ilotulitteita.

No joo, minä sain vaan kirsikkalikööriä, huoh.

Kysyivät kylläkin, että otatko tuplapullon, mutta minä siihen sitten että, suomessa ei saa tuplia tarjota (kun se alkoholilaki), otin sitten vaan yhden. Juon sen pullon ilman kahvia. Presidentit oli loppu, ja Juhla Mokkaa en huoli edes ilmaiseksi.

Vierailija
32/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härskiä. Viedä leipä köyhän suusta.

Vierailija
33/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä IHMETTÄ taas kirjoitetaan. Ottakaa nyt vaikka taksi Hurstin valintaan ellette usko, mitä höpöä siinä on että kalliit juustot jne. jäävät myymättä ja ylihävikki annetaan pois? En taas tajua"järjen"juoksuanne. 

Vierailija
34/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole köyhyyttä. Jos näkee nälkää, niin kysymys on poikkeuksetta omista valinnoista.

Juurikin niin kun elää yli varojensa eikä voi luopua mistään, eläimistä, autosta jne. Tarvitsen ihan kaikki liikaa tehden kakaroita eikä varallisuus riitä niin silloin tekeydytään köyhäksi.

Ihmeen suhteellinen on tämä köyhyys käsite kun haluan enemmän mitä olisi varaa siihen niin olen köyhä. 

Haluan lapsia enemmän mihinkä varallisuuteni riittääkään. Ja eihän sillä mitään väliä ole vaikka lisääntyy kuin kanit kun lapsiperhettä autetaan kaikin keinoin. 

Vierailija
35/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä IHMETTÄ taas kirjoitetaan. Ottakaa nyt vaikka taksi Hurstin valintaan ellette usko, mitä höpöä siinä on että kalliit juustot jne. jäävät myymättä ja ylihävikki annetaan pois? En taas tajua"järjen"juoksuanne. 

Kaikkihan uskovat että kannat päivittäin nuo luettelemasi tavarat.

Vierailija
36/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Härskiä. Viedä leipä köyhän suusta.

Ottanut vaan mallia SPR toiminnasta. Pyyteetöntä avustamista.

Vierailija
37/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin niin kun elää yli varojensa eikä voi luopua mistään, eläimistä, autosta jne. Tarvitsen ihan kaikki liikaa tehden kakaroita eikä varallisuus riitä niin silloin tekeydytään köyhäksi.

Ihmeen suhteellinen on tämä köyhyys käsite kun haluan enemmän mitä olisi varaa siihen niin olen köyhä. 

Haluan lapsia enemmän mihinkä varallisuuteni riittääkään. Ja eihän sillä mitään väliä ole vaikka lisääntyy kuin kanit kun lapsiperhettä autetaan kaikin keinoin. 

Mä olen pa yksinhuoltaja ja "köyhä". Mistään ei ole pulaa, katto on pään päällä, ruokaa kaapissa, lämmin vesi tulee ja menee, lapset opiskelevat ilmaiseksi. No, mulla ei ole autoa, emme asu omakotitalossa, meillä on lemmikkinä pari pienjyrsijää ( joiden ylläpito on lähes ilmaista), emme tietenkään matkustele ja käydään kirpputoreilla, mutta sehän on selvä, etten voi eläkkeellä yltää keskituloisen ansioihin, eikä se minua haittaa. Voisin tietysti katkeroitua ja ulista, kun ei ole varaa siihen ja tähän, mutta yritän sen sijaan katsoa eteenpäin ja yritän selviytyä sillä mitä on. Vaatiihan se välillä kieltäytymistä ja korpeaa, kun johonkin ei ole varaa, mutta en puhuisi silti varsinaisesta köyhyydestä, ehkä pienituloisuudesta.

Vierailija
38/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös erään kristillisen perheen, joka ruoka-apuja järjestelee. Jaettavaksi jää se osa, mikä tälle perheelle ei kelpaa. Kaikki liha, hyvät leivät yms. kuoritaan päältä pois omalle perheelle. Maku mennyt tuohon perheeseen ja kristillisillä arvoilla brassaileviin.

Tiedä vaikka olisi sama perhe kyseessä, tosin jakajissa on moniakin kristillisen tahon edustajia joten samoin toimiviakin riittää useita.

Vierailija
39/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan uskovat että kannat päivittäin nuo luettelemasi tavarat.

Ensinnäkään noita jonoja ei ole joka päivä. Toisekseen, vaihtelee. Kuten joku jo sanoikin, riippuu ihan viikosta. Kalliimpia joulun jälkeen kun jäänyt yli. En ymmärrä millainen henkilö kinaa asioista, jotka voi itse käydä halutessaan toteamassa? Joku TODELLA jälkeenjäänyt. Kolmanneksi, en missään nimessä sanonut että kävisin itse jonossa, juuri siksi että "saalis" ei ole vaivan, HSL-lipun ja ajan väärti aina. Mutta ellei viikoittain kukausittain katselen "saaliinjakoa" ja hyvin vaihtelevasti on nyt näitä ruokia sieltä saanut. Ja vaihtelevasti myös jonossa olijoille, sitä mukaa kuin saapuu. Edelleen, mene itse ja totea, turha vääntää olemattomasta enää. 

Vierailija
40/43 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap heitti muut saamansa pois, paitsi kossun joi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan