Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokkasitko itse kaikki jouluruuat?

Vierailija
26.12.2022 |

Meillä mies mököttää ja on kiukutellut, kun en ole itse tehnyt joululaatikoita, saaristolaisleipää tai kaikkea joulun leivonnaisia.

Miten hitossa koko työviikon päälle, kuusen laiton, lahjojen hommaamisen ja kodin koristelun päälle olisin vielä kerinnyt kokata kaikki itse. Ihan älyttömiä odotuksia joka vuosi, kun miehen oma panos on lumityöt pihalla ja sohvalla kiukuttelu.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta mulla on aikaa. Miehesi on hölmö.

Vierailija
2/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin graavilohta, kaiken muun ostin valmiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökötä sinä, miksei mies kuurannu vessaa hammasharjalla, miksei hieronu olkapäitäsi, miksei silittäny puhtaita pyykkejä, miksei pessy roskakaappia, miksei sitä, miksei tätä, mäkä mäkä mäkä.

Luojan kiitos, meillä ei mökötetä.

Vierailija
4/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoin kinkun, kaiken muun ostin valmiina. Ja se kinkkukin oli valmis, en teurastanut itse sikaa.

Vierailija
5/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olin töissä koko viikon. Kinkun paistoin, tein rosollin ja bataattilaatikon.

Piirakat paistoin raakapakasteesta. Makeat leivoin edellisenä vkl.

Muut ostin valmiina. Hyvä joulu oli ilman stressiä. Ennätin ulkoilla ja pelata teinien kanssa lautapelejä.

Vierailija
6/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokannut. Jos mies vinkuu, menköön.

Vierailija
7/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää, gumman duuna hälften.

Vierailija
8/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kaikki ruoat valmiina,hedelmäkakun ja tortut tein itse. Meitä on kaksi aikuista.

Vierailija
9/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein laatikot itse, sekä savulohipateen, tosin savulohen tietenkin ostin valmiina. Muut ostin valmiina ja hyvää oli.

10/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kokkasimme kaikki jouluruuat itse. Yhdessä käytiin jouluostoksilla ja koristeltiin koti.

Vierailija
11/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vitsi? Siis miehesi osoittaa mieltään asiasta?

Ja ei, en kokannut kaikkea itse, tuorelaatikot tuli pieneltä Keravalaiselta firmalta a'la Kokkikartano ja hieman lorautin vielä kermaa joukkoon, kinkun paistoin/kuorrutin itse, tänään tein lihattoman makaroonilaatikon ja karjalanpaistin sekä jälkiruoan ja riisipuuron lisukkeineen lounaalle, riisipuurolounas on meillä tapana aina näinä joulunpäivinä.

Kalat+mäti+blinit tuli kalatiskiltä ja rosollin tein itse, niin ja savukalamoussen.

Joulukoristelut ymv laitan aina minä, mies ei niistä kuulema ymmärrä.

Hyvän joulun toivotus olisi ollut kiva saada, mutta eipä kuulunut, en myöskään saanut lahjoja, koska niitähän ei aikuiset toisilleen hanki, typerää materialismia sellainen.

Vierailija
12/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse ostin yhden hengen jouluni jouluruuat eli Saarioisten lanttulaatikon ja parinsadan gramman pakkauksen kinkkuviipaleita. Naapurin lapsi toi kolme itseleivottua piparia. Ja oikein hyvä joulu tuli niillä.

Vierailija
13/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein laatikot, pasteijat, lihapullat ja salaatit itse, lukuunottamatta rosollia. Mitään makeaa en leiponut.

Vierailija
14/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mies teki paistin ja kinkulle kastikkeen, niin ja vahti kinkun paiston, sekä savusti kalan.  Poika taas teki sienisalaatin. Lanttulaatikko ostettiin valmiina samoin kylmäsavulohi. Saaristolaisleipä saatiin lahjaksi. 

Vierailija
15/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttu- ja porkkanalaatikot, kinkku, karjalanpaisti, rieskat, ruisleivät, tortut, riisipuuro, kuivakakut leivinuunissa. Salaatit rosollit myös itse. Rusinasoppa puurolle.

Maksalaatikko, piparit oli ostokamaa. Kalat saatiin lahjaksi.

Vierailija
16/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä kokannut. Tehtiin sukulaiskierrosta kun kaikki haluaa tietty nähdä molempien sukujen ekaa uuden sukupolven edustajaa, niin mentiin valmiisiin pöytiin. Glögikakut vietiin tuliaisina kahteen paikkaan, mies teki ne. Kotona oli aatonaattona itämaistyylistä bataattilaatikkoa ja tofukinkkua, mies teki mun pyynnöstä.

Vierailija
17/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse peruna-, lanttu- ja porkkanalaatikon, sienisalaatin, rosollin, waldorfin salaatin, Lapin porosalaatin, hunajasinapin kinkulle ja jääkellarin lohen. Mies paistoi kinkun. Yläkoululainen tyttäreni leipoi pipareita omatekoisesta taikinasta sekä teki appelsiinikuivakakun ja hyydytetyn suklaa-hasselpähkinäkakun.

Joitakin asioita ostettiin valmiina, esim. mäti ja silli.

Mulla alkoi tosin loma pari päivää ennen jouluaattoa, joten oli aikaa esim. siivoukselle.

Vierailija
18/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse. Siivosin, leivoin, tein itse laatikot lantuista, porkkanoista, perunoista, bataateista ja punajuurista. Tein piparitaikinankin ja ostin lahjat ja laitoin kuusen alle. Lumityötkin tein. Mutta minulla olikin lomaa jouluviikko.

Niin ja miestä ei ole, eikä tule. Lapsiani varten tein joulun. Ja mielelläni teinkin.

Vierailija
19/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olin anoppilassa, vein kyllä itsetehtyjä herkkuja, mutta muut olivat tehneet paljon myös. Laatikoita ei kukaan ollut alusta saakka tehnyt, mutta niihin aika vähän koskettiin

Vierailija
20/37 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, eikä ollut mitään jouluruokaa muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi