Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelu ei enää kuljeta lastani kouluun

Vierailija
26.12.2022 |

Lapsella ahdistusta ja vaikea mennä kouluun aamulla. Lastensuojelu on kuljettanut mutta nyt ei enää suostu. Lapsen koulunkäynti taitaa nyt loppua tähän. Näin yhteiskunta tukee vanhemmuutta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ei pakottanut sinua vanhemmaksi.

Ihan itse valitsit levittää jalkas.

Yhteiskunta on oman osuutensa tehnyt ja nyt on sinun korkea aika lakata ruikuttamasta ja ottaa oma osuutesi vastuusta, johon kuuluu myös lapsen koulunkäynti.

Vierailija
2/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin myös lastensuojelusta lastenhoitajaa kesälle kun on lapsilla pitkät lomat ja minulla ei lomaa kun vaihdoin töitä. En pysty yh-äitinä kuljettamaan leireille eikä erityislapset siellä viihtyisikään. Mutta ei myönnetty sitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on oman osuutensa tehnyt ja nyt on sinun korkea aika lakata ruikuttamasta ja ottaa oma osuutesi vastuusta, johon kuuluu myös lapsen koulunkäynti.

Olen yksin kolmen erityislapset kanssa enkä pysty siihen mihin kahden vanhemman perheet. Lastensuojelu ei tue minua missään.

Vierailija
4/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä ovat lastensuojelun asioita?

Vierailija
5/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin kolmen erityislapset kanssa enkä pysty siihen mihin kahden vanhemman perheet. Lastensuojelu ei tue minua missään.

Se ei ole yhteiskunnan eikä lastensuojelun vika.

He ovat tehneet, minkä voivat ja sääntönsä sallivat eivätkä enempään pysty.

Vierailija
6/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy mitä yhteiskunta antaa erityislapsillesi vaan mitä erityislapsesi antavat yhteiskunnalle.

Vierailija
7/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut miettiä ennen kuin aloitit toista ja kolmatta lasta tekemään?

Vierailija
8/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna sitten lapsesi huostaan.

Vierailija
9/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet äiti ja vastuussa lapsistasi, heidän hoitamisestaan ja kuljettamisesta. Sinä. Ei yhteiskunta. Kanna hyvä nainen vastuusi.

Vierailija
10/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun tarkoituksena ei ole olla mikään lasten- tai kodinhoitopalvelu. Se on viranomainen joka valvoo, että perheissä kasvatetaan lapsia suositusten mukaan.

Vierailija
11/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä erityislapsia on kolme? Eikö yksi riittänyt?

Vierailija
12/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän potilasjärjestöt järjestävät leirejä, esim Autismiliitto. Voisivat hyvinkin viihtyä.

Vierailija
13/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun tarkoituksena ei ole olla mikään lasten- tai kodinhoitopalvelu. Se on viranomainen joka valvoo, että perheissä kasvatetaan lapsia suositusten mukaan.

Kyllä lastensuojelun tehtävä on tukea kasvatuksessa ja kriisitilanteissa.

Vierailija
14/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sukulaisella auto tai kumppanilla. Entä muutto paikkaan jossa ahdistus vähenee ja on bussiin mahdollisuus. Entä voiko itse viedä /hakea lapsen tai kaveri /serkku /kummitäti /luokkakaverin vanhempi (maksaa bensoja). Olisiko joku muu kiva aikuinen jonka kyytiin lapsi uskaltaa mennä. Kotikoulu? Onko sossu traumatisoinut lapsen?

Vierailija
15/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä yhteiskunnan resursseja riitä jokaisen koulua vieroksuvan lapsen hyysäämiseen ja kuljettamiseen.

Vierailija
16/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän potilasjärjestöt järjestävät leirejä, esim Autismiliitto. Voisivat hyvinkin viihtyä.

Ei. Ahdistunut ei halua sellaisiin. Leiri on pahinta lapselle väkisin.

Vierailija
17/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä Porvoon lastensuojelussa ovat "ilkeitä" teille.

Vierailija
18/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki au pair

Vierailija
19/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukea ja ohjata, ei tehdä puolesta. Jos ei ole kykenevä vanhemmaksi, niin lasten paikka ei sitten ole kotona. Missä niiden lasten isä on? Jos ei ole kuollut, niin osa vastuusta hänelle.

Vierailija
20/28 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukea ja ohjata, ei tehdä puolesta. Jos ei ole kykenevä vanhemmaksi, niin lasten paikka ei sitten ole kotona. Missä niiden lasten isä on? Jos ei ole kuollut, niin osa vastuusta hänelle.

Isä on psyykkisesti sairas eikä voi ottaa vastuuta. Vanhempani asuvat kaukana eivätkä voi päivittäin auttaa. Olen yksin paitsi silloin kun vanhempani käyvät kylässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme