Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiset tykkää uima-altaasta pihalla?

Vierailija
08.08.2023 |

1,4m syvä, 6,3m pitkä ja 3,4 m leveä. Lämmitys on.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaavassa altaassa uitu 1.5 vuotiaasta ja ala-asteen ajan. Yläasteikäisille ja aikuisille liian pieni kuppi. Vesijuoksuvyötä tai vastavirtalaitetta olen harkinnut kun ei enää muuta käyttöä. Suomen olosuhteisiin nähden liian iso vaiva altaasta, käyttöaika 3kk.

Vierailija
2/11 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vastaavassa altaassa uitu 1.5 vuotiaasta ja ala-asteen ajan. Yläasteikäisille ja aikuisille liian pieni kuppi. Vesijuoksuvyötä tai vastavirtalaitetta olen harkinnut kun ei enää muuta käyttöä. Suomen olosuhteisiin nähden liian iso vaiva altaasta, käyttöaika 3kk.

12kk

Vierailija
4/11 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään! olen 51v.

Vierailija
5/11 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12kk

12kk järkevillä lämmityskustannuksilla? Siis allas taivaan alla, ei katoksessa, ei sisällä, ei palju.

Vierailija
6/11 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi ja syvempi kannattaa laittaa, noin pieni on, no liian pieni.

Vierailija
7/11 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofiilit.

Vierailija
8/11 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut siitä asti kun lapsi oli 5 ja vanhemmmat nelikymppisiä. 10v myöhemmin vaihdettiin tilavaan paljuun jossa kesähelteillä vilvoitella ja kylmemmällä lämmittää enempi. Kaikki meistä siellä aina on lillumassa.

Vierailija
9/11 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12kk

12kk järkevillä lämmityskustannuksilla? Siis allas taivaan alla, ei katoksessa, ei sisällä, ei palju.

Ei se nyt niin paljoa maksa

Vierailija
10/11 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä pidäs jostain niin pidän siitä joka paikassa. Varsinkin jos meitin sitä jossain tympeässä paikassa ollessani niin piristyn

Vierailija
11/11 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut pihalla uima-allas "aina", oli tuossa kun tähän muutettiin, ennen lapsia. Lapset ovat vauvasta pitäen käyneet altaassa, ihan pieninä vain jos vesi oli todella lämmintä - meillä ei ole lämmitettävää allasta.

Pisimmillään käyttöaika on ollut touko-marraskuu eli 7kk, joskus on itsenäisyyspäivänäkin vielä käyty pulahtamassa saunasta. Eniten lapset pulikoivat siinä 2-12v ikäisinä (lämpiminä päivinä saattoi olla 7 kertaa päivässä uimahetki), sitten muutama vuosi hiljaisempaa ja sitten taas yli 15- vuotiaina käyvät siellä, lämpiminä päivinä päivittäin. Itse uin läpi kesän aamu- ja iltauinnin.

Meillä on siis iso allas, pyöreä halkaisijaltaan 7,5 m. Siinä pääsee jo laidan viertä uimalla ihan kunnon matkaa.

Altaan huoltaminen ja hoito on aikaavievää, ja olenkin ajatellut, että kun tuo alkaa vaatia isoa remonttia, niin puran pois ja hankin tilalle ison kylpypaljun.