Lastensuojelu ei enää kuljeta lastani kouluun
Lapsella ahdistusta ja vaikea mennä kouluun aamulla. Lastensuojelu on kuljettanut mutta nyt ei enää suostu. Lapsen koulunkäynti taitaa nyt loppua tähän. Näin yhteiskunta tukee vanhemmuutta.
Kommentit (28)
Kerää rahat ja muuta vanhempien lähelle. Töitä saa aina. Lopeta mutku ja sitku. Menox sano...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun tarkoituksena ei ole olla mikään lasten- tai kodinhoitopalvelu. Se on viranomainen joka valvoo, että perheissä kasvatetaan lapsia suositusten mukaan.
Kyllä lastensuojelun tehtävä on tukea kasvatuksessa ja kriisitilanteissa.
Tukea ja ohjata, ei tehdä puolesta. Jos ei ole kykenevä vanhemmaksi, niin lasten paikka ei sitten ole kotona. Missä niiden lasten isä on? Jos ei ole kuollut, niin osa vastuusta hänelle.
Isä on psyykkisesti sairas eikä voi ottaa vastuuta. Vanhempani asuvat kaukana eivätkä voi päivittäin auttaa. Olen yksin paitsi silloin kun vanhempani käyvät kylässä.
Miksi lapsi on ahdistunut? Siihen on syy, se ei ole mikään neuropsykiatrinen diagnoosi, vaan ihan puhtaasti psykiatrinen. Onko kotiolosuhteissa kaikki kunnossa, vai mikä ahdistaa? Mitä diagnooseja niillä muilla lapsilla on? Lastensuojelu voi toisiaan tilapäisesti auttaa tietyissä tilanteissa ihan konkreettisesti, mutta ei se mikään pysyvä järjestely ole, ja tarkoitus on, että vanhemmat itse pitkällä tähtäimellä tekevät tarvittavat järjestelyt. Jos ei muu auta, niin jäät töistä pois auttamaan lastasi kuntoutumaan pärjäävämmäksi. Tulot joo romahtaa varmasti, mutta sille ei voi mitään. Lasten tarpeet menee kaiken edelle. Haet sitten vanmaistuet ja omaishoidontuet jos todella lapset oireilee niin voimakkaasti että sinun töissäkäymisesi ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun tarkoituksena ei ole olla mikään lasten- tai kodinhoitopalvelu. Se on viranomainen joka valvoo, että perheissä kasvatetaan lapsia suositusten mukaan.
Kyllä lastensuojelun tehtävä on tukea kasvatuksessa ja kriisitilanteissa.
Tukea ja ohjata, ei tehdä puolesta. Jos ei ole kykenevä vanhemmaksi, niin lasten paikka ei sitten ole kotona. Missä niiden lasten isä on? Jos ei ole kuollut, niin osa vastuusta hänelle.
Isä on psyykkisesti sairas eikä voi ottaa vastuuta. Vanhempani asuvat kaukana eivätkä voi päivittäin auttaa. Olen yksin paitsi silloin kun vanhempani käyvät kylässä.
Ei voi kuin ihmetellä että joku tekee jopa kolme lasta psyykkisesti sairaan henkilön kanssa. Jos vielä ensimmäinen osoittautuu erityislapseksi, niin mikä saa hankkimaan niitä lapsia vielä lisää? Pahasti tuntuu siltä että elämänhallinnanongelmia on muutenkin. Ovatkohan lapsetkaan oikeasti erityislapsia, vai onko nää niitä jotka elämän olosuhteet on saaneet oireilemaan.
Tantat, nyt kun on lunta maassa niin hakemaan ne sukset ja ladulle jookos...
Miksi sinä et itse kuljeta kouluun?
Lapset laitokseen.